Satu hari ni aku dan Danny berjalan-jalan sekitar KL.Kejap ke sana.Kejap ke sini.
Akhirnya kitorang berhenti jugak untuk makan di Mcd.
Lapar!!!
"Hana!! Jom main truth or dare nak tak??" Ajak Danny.Dah kenapa mamat ni nak main benda alah tuh.
Aku pandang dia sejenak.Pastu aku pandang tempat lain.Tak sanggup bro!!
Tak sanggup..
Tak sanggup nak tengok muka dia bila aku sedar sebenarnya aku pun nak mainkan perasaan dia.
'Bongok lah ko ni hati!! Cuba tough sikit??'
'Nak wat camne dowh Hana?? Aku memang tak sekeras ko!!'
'Hana,aku mintak maaf buat ko rasa menderita sekarang nih..' kata otak secara tiba-tiba.
'Apsal plak dowh'
'Yelah..aku kan dah buat ko rasa merana nak mainkan dia sedangkan ko taknak pun.Aku tahu ko baik senanyer.Cuma manusia yang tak pernah berhenti sakitkan ko..' kata otak yang sentiasa memahami segenap tubuh Hana.
'Hmm..'jawabku perlahan.
"Weyh Hana!! Apsal termenung dowh??" Sergah Danny sambil melambai-lambaikan tangannya kat depan muka aku.
Ko pikir tangan ko lawa???!!!!
Rolled eyes bak kata omputih.Pastu aku pandang dia.
Kosong.Kalo dulu aku cair nak mati tengok dia.Sekarang ni macam..entahlah.Aku benci ko Fairytale!!
Ko pencurik!!"Saya tak kisah,coach nak mula dulu ke saya??" Tanyaku sugul.Takde mood plak tetiba.Maybe sebab period aku jadi macam nih.
Kenapalah setiap kali aku keluar dengan dia nih,aku mesti akan dalam keadaan period??
Rosak mood tau tak??
"Aku mula dulu.Aku pilih truth!!" Jawab coach tersenyum gembira.Gembira lah kalo game dia menjadi.
"Ok..so................." kataku panjang masih pikirkan soalan.
"Cmonlah Hana.Lambat la ko!!"
"Hishh..lek lah coach.Laju-laju nak pergi mana??"
"Kejar cinta lah!! Hahahaha" gurau plak mamat nih.Tenok!!
"Err..poyo!!" Jawabku dengan nada paling meluat bak hang.
"Soalan..coach pernah mainkan perasaan orang tak??kalo ye..coach mainkan perasaan sape??? Jujur tau.Kalau tak jujur dosa.Kita dah deal kan??" Tanya aku.Sekali ngan ugut aku kasi.
"Hehe..dahsyat weyh soalan ko.Maut dowh hahahaa.." jawabnya dan gelak dengan paling awkward.
Sahlah awakward.Dah dia mempermainkan orang.Tiba-tiba matanya bertukar sayu.
"Jawablah cepat coach!! Malas lah nak main kalo camni."
"Eh..eh.Relax lah.ok aku jawab.Tapi janji dengan aku satu benda." Katanya sambil mengangkat satu jari telunjuknya di depan mata aku.
Respon aku?? Angkat kening!!
"Janji,jangan pernah tinggalkan aku." What the.Apa masalah mamat nih.Menyampah lah.Ayat romeo gila babeng!!
Buntet!!
"Okay then,jawablah."kataku mengalah.
"Yes aku pernah permainkan orang." Sungguh.Buat aku kecewa gila muka sebaik dia,sehensem dia. Permainkan hati perempuan.
Ko pikir perempuan nih patung!! Barbie doll?? Ko boleh nak mainkan dia??
"Dan aku.....yeah..aku..tengah permainkan seseorang.Seseorang yang aku...rapat sangat sejak kebelakangan nih." Terdapat getaran pada suaranya.Kenapa??
"Siapa??" Aku tanya sambil buat muka bodoh tatau ape mende sebab aku kena maintain berlakon.
"Nama dia Hana Rose.Orang depan aku." Jawabnya perlahan.Matanya dipanahkan kepada aku.Matanya jujur.
Aku terkejut.Aku betul-betul terkejut.Memang muka-muka aku sekali pamerkan aksi terkejut.
Mungkin dia akan pikir yang aku terkejut sebab jawapan dia.
Tak..ko salah Fairytale.Aku terkejut sebab ko adalah playboy paling jujur dengan aku.Ko sedang permainkan aku..dan ko jujur mengaku tentang tuh.
Engkau MENGAKU????!!!!!
Aku tau ko jujur.Sebab aku tau rancangan ko dengan kawan bangsat ko tuh!!
Tapi apsal mata ko nih?? Apsal dia macam berair?? Macam nak luahkan sesuatu tapi ko tahan?? Kenapa dowh Fairytale??
Kenapa muka nampak menyesal.I dont doubt that.I admit it bro!! But mata boleh menipu.
Aku sendiri menipu melalui mata.Jadi dowh!!
"Lantak ko lah Danny!! Aku dah lama tau pun.Dan aku bodoh sebab aku bagi ko peluang permainkan aku.Aku cakap dekat kawan aku yang aku akan permainkan ko balik dan buat ko menyesal sebab buat taik dengan aku.Tapi sebenarnya tak.Aku yang benarkan ko permainkan aku.Aku taknak ko kecewa bila kalah ngan member ko.Dan aku hanya nak tunjuk kat member aku,yang aku bukan lemah.heh...Bodoh Abadi la aku nih."
Dia diam membuatkan aku menyambung kata.
"Ko ingat tak masa ko tetiba tegur aku lepas aku melintas lalu depan makmal ko tuh?? Aku tau ko takut rahsia ko bocor dan ko akan kalah. Tapi senanyer aku dah tau.Aku dengar semuanya.Kawan-kawan aku tahu pasal tuh.Dan aku tak mampu menangis sebab terkejut.Coach aku..coach yang gelak-gelak dengan aku.Buli aku.Semuanya ko buat sebab nak wat tomboy macam aku jatuh cinta dekat ko.
Ko dah berjaya pun..takyah susah-susah.Aku kalah.Dan aku taknak tengok muka ko lagi.Janji tadi aku pecahkan.Janji bangsat je tuh.Conversation is over."Kataku lalu berangkat pergi.Menyampah plak lama-lama.Laungan kuat aku dengar dari jauh memanggil-manggil nama aku.Ada satu tangan dan derapan kaki laju mencapai aku.Tapi aku rentap dan tumbangkan dia.Sepakan lutut aku berikan kepada kepala dia.Macam mana aku buat??
Bayangkan sendiri.
YOU ARE READING
Putera Fairytale
Fantasy"Coach..boleh berhenti sakitkan hati saya??" "Tak!!" "Huh..Coach Pedas!!!..." Danial Rayyan...Putera Fairytale yang dipuja,yang disangka baik macam putera kayangan,rupanya coach kejam serupa iblis!! Setiap hari didenda,dibuli...dikerjakan macam samp...