Del 2

3K 13 0
                                    

Tre månader gick förbi med hastig fart. Snart jul. Astrid var en mysig och omtänksam kvinna och jag och Kajsa kom bra överens trots att hon var mycket spralligare än mig. Rickard pratade jag aldrig med. Men jag beundrade hans utseende varje gång vi satt vid matbordet hela familjen. Men hans självsäkerhet fick mig att tvivla på om jag verkligen tyckte han var så snygg.

"Om jag inte hade haft pojkvän hade jag suttit tänderna i din brorsa för längesen!" skrattade Agnes. Vi låg i min säng. "På tal pm pojkvän Alvin kommer och hämtar mig med sin moppe snart"

Efter att Agnes pojkvän hämtade henne gick jag och la mig. Jag vaknade upp nästa morgon och frös trots den värmen det fanns under mitt duntäcke. Jag svettades. Jag kollade på klockan, 20 minuter innan den ringer. Jag somnade om.

Efter två lektioner den dagen klarade jag inte mer. Jag var trött, min  kropp var trött. Jag frös och svettades på samma gång, var yr och ville bara börja gråta av ansträngdhet. Det måste vara feber. Så jag gick hem. När jag kom in genom ytterdörren hörde jag att tvn va på. Konstigt, ingen ska vara hemma nu.

"Hallå?" ropade jag.

"Vad gör du hemma?" fick jag som svar av Rickard. Medan jag tog av mig min jacka kom Rickard in i hallen. "Oj, du mår inte så bra va?" Jag skakade på huvudet och kände hur tårarna ville tränga fram igen. Jag började le för att inte visa mig för svag. 

"Jag fryser..." flämtade jag och slet av mig mina skor.

"Jag ser det, gå och lägg dig så fixar jag te" Jag blev förvånad över hur lugn och omtänksam han lät. Kanske är han lik sin mamma ändå trots att man knappast kan tro det. Jag blev lättad och gjorde som han  sa, det kändes skönt att ha någon som brydde sig om en. Jag gick upp på mitt rum, slet av mig alla mina kläder och satte på mig en vit t-shirt jag brukar sova i innan jag slängde mig under täcket. Jag skakade av kyla på grund av att jag inte hunnit värma av täcket. Jag kände hur huvudet började banka. Snart hörde jag hur Rickard försiktigt klev in i mitt rum.

"Här har du". Jag satte mig upp och han räckte mig teet. Han satte sig på min säng.

"Vad gör du hemma?" undrade jag efter att ha druckit lite av mitt varma te.

"Våra två sista lektioner blev inställda idag, och det var nog tur, så någon kunde ta hand om dig menar jag" Han log självsäkert mot mig. Första gången jag fick se han le. Jag drack lite av teet igen. Hans självsäkra min blev genast väldigt osäker. Han bet sig i sin läpp och då insåg jag att mina spekulationer om att han var väldigt snygg och vacker stämde. När jag hade druckit upp mitt te tog han muggen ifrån mig och ställde den på bordet bredvid min säng. "Sov nu" sa Rickard och kröp oväntat ner under täcket bredvid mig. Jag blev förvånad och min puls ökade när jag kände hans kropp mot min. Han höll om mig och kramade åt mig hårt för att få mig att skapa värme snabbare. Efter säkert tio minuter drog han sakta ner sin hand för min kropp och smekte mitt nakna ben. Min puls ökade ännu en gång av upphetsning och jag hoppades på att han inte märkte något. Men det gjorde han självklart. "Din puls är väldigt hög" viskade han i mitt öra. Han drog sin hand mot mitt bröst och tog ett försiktigt tag om mitt ena bröst. "Din bröstvårta är väldigt styv, är du kåt?" Jag svarade inte. Han lät sakta sin hand glida längs min kropp igen. Sen stoppade han in sin hand mellan mina lår och förde handen ännu längre upp. "Du är våt" konstaterade Rickard. Jag vet inte varför men när han sa så blev jag ännu kåtare. Trots mina 17 år på denna planet har jag aldrig  varit så här intim med någon kille förut.


Inte som planeratWhere stories live. Discover now