Del 41

797 8 9
                                    

Precis som jag misstänkte hade Kajsa och pappa precis haft sex när vi kom hem till dem. Båda skämdes. Pappas förklaring var "vi kände oss så ensamma" medan Kajsa knappt vågade kolla mig i ögonen på några dagar. Jag tyckte nästan synd om dem.

Lagom till att Kajsa vågade möta min blick igen när vi pratade gick jag hem till Rickard. Denna gången med Maxan i vagnen. Jag förväntade mig att vara ensam hemma eftersom både Rickard och Astrid troligtvis jobbar men även denna gång möttes jag av något sorgligt. Redan när vi kom in i hallen hörde vi stön från mitt och Rickards sovrum. Jag sprang förfärligt mot sovrummet och slet upp dörren. Där stod jag utan att få fram ett ord. En naken tjej flyger upp ur sängen.
"Fan Rickard, du sa att hon inte skulle komma hem!" Viskade hon aggressivt, medan hon snabbt slet på sig kläderna, i hopp om att jag inte skulle höra. Det var nästan så jag saknade Vilma. Vilma hade i alla fall respekt mot mig. Medan denna, för mig okända tjej, hade sex med Rickard trots att hon tydligt var medveten om att han har mig. Rickard låg naken och förvånad kvar i sängen. Då vred sig ångesten i magen på mig och jag hann precis in i badrummet innan allt mitt maginnehåll kom upp. Jag var helt upptagen med att spy så jag knappt la märke till att tjejen lämnade oss trots att hon lämnade ytterdörren med en smäll. Mina tårar sprutade och jag la mig ner på det kalla badrumsgolvet. Jag kände mig helt utmattad. Där och då gav jag upp. Rickard var bara min dumma tonårskärlek och jag insåg att det var dags för mig att gå vidare.
"Maja?" Jag hörde svagt Rickards röst bland mina högljudda tankar. Där stod han med vår son, som jag helt hade glömt för tillfället, på sin ena höft. Och då var allt över. Det kändes inte ens samma när jag såg på honom. Han är inte min och kommer aldrig att vara. Jag vill inte mer. Jag orkar inte mer. Han tar mer energi än vad han ger. Adjö as.

Inte som planeratWhere stories live. Discover now