Jag vaknade upp denna söndagsmorgonen av att pappa ringde. Han berättade hur han och Astrid hade bråkat ännu en gång och sa att hon lämnade huset. Han förklarade att han var orolig eftersom han inte fick tag på henne efteråt.
"Morsan ringde, hon och Tommy ska separera." Sa Rickard några timmar senare.
"Ja, pappa ringde och berättade..." Suckade jag.
"Hon undrade om hon fick sova här medan allt lugnar ner sig, hon verkar lack."
"Men det är klart hon får."
"Är det chill om du och Maxan sover hemma hos dem medan morsan sover här?" Jag blev till en början lite förvånad över att Rickard ville att jag skulle lämna vår lägenhet åt dem, men med tanke på att deras villa är mycket större än vår lägenhet var det inte märkligare än så.
På eftermiddagen packade jag en liten väska med kläder och blöjor, och tog Maximilian i vagnen på en promenad hem till pappa. Fåglarna kvittrade i vårsolen. Eftersom Maximilian tvunget ville gå själv, och inte åka vagn, tog det längre tid än förväntat. Jag oroade mig inte, solen värmde oss och vi hade ingen tid att passa. Där gick vi långsamt och njöt av våren ovetandes om vad vi skulle mötas av.
Väl hemma var det väldigt tyst.
"Är ingen hemma Maxan?" Frågade jag Maximilian, medan jag tog av honom sin overall, eftersom jag misstänkte att vi var ensamma hemma. "Undra var alla är." Fullföljde jag min fråga. Eftersom pappas bil stod på garageuppfarten måste någon vara hemma. Jag smög mig till pappas och Astrids sovrum för att se om han låg där och sov med avseende på tystnaden i villan. Jag blev så chockad av synen att jag inte fick fram ett ord. Där inne låg pappa och Kajsa intill varandra. Täcket som de båda låg under hade åkt av ifrån Kajsa en aning och jag kunde skymta hennes nakna bröst. Hade de nyss haft samlag?
YOU ARE READING
Inte som planerat
RomanceHan lät sakta sin hand glida längs min kropp igen. Sen stoppade han in sin hand mellan mina lår och förde handen ännu längre upp. "Du är våt" Maja är en helt vanlig tonårstjej med ett helt vanligt Svensson liv. Bästa vän, skilda föräldrar, läxor. Me...