Jag låg i Rickards säng och kollade upp i taket. Jag hade lagt Maxan för att sova för ett tag sedan. Det var kväll. Jag låg där och försökte ta mod till mig. Vad skulle jag säga? Rickard satt vid sin dator och kollade serier och bara accepterade att jag låg där i hans säng.
"Du Maja?" Yes Rickard började konversationen!
"Mm?" svarade jag. Rickard vred på sin dator stol riktat mot mig. Han låg bakåtlutad i den, såg bekvämt ut.
"Vad tänkte du när du blev med barn?" Jag blev förvånad över hans seriösa fråga, men även över att det var den frågan. Jag hade förväntat mig något annat.
"Allt började med att jag gick flera dagar och kände mig nedstämd och trött, men trodde bara det var en dålig dag." Började jag och Rickard verkade verkligen lyssna så jag fortsatte. "Jag tog graviditetstest och blev ändå förvånad över att jag var gravid. Jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra, jag var ju så ung. Och det var just du som var pappan, min styvbror. Så jag gick till Astrid. Hon blev vansinnig. Hon tvingade mig att göra abort för hon ville inte att du skulle missa dina unga år. Hon ville att du skulle få vara tonåring och ungdom utan större bekymmer och ansvar. Hon ville inte att du och jag skulle ha ett barn tillsammans. Hon trodde inte att vi skulle klara av det. Men när jag väl skulle boka aborten så kände jag bara att allt var så fel. Jag kände mig så liten i Astrids ögon och jag upplevde bara att barnet som växte inuti mig en vacker dag skulle ligga i min famn. Så jag berättade för mina föräldrar och de tyckte att jag skulle få bestämma över min egna kropp. Men Astrids villkor var att jag skulle flytta till mamma och inte nämna något till er." Jag mötte Rickards blick när jag hade pratat klart.
"Vrickat..."
"Mm, verkligen" Tänk att jag tänkte leva mitt liv utan att berätta för Rickard att han hade en son, endast för att hans mamma inte gillade det.
"Var det därför Tommy var så uppmuntrande med att jag skulle börja plugga vid er."
"Han tyckte väl det var dags för alla att få veta sanningen."
"Aa, alla blev lika förvirrade när du drog utan att säga något." Jag skrattade till när jag låg där och tänkte på hur konstigt allt blev. "Det var sämst att plugga... Jag bodde bara kvar där efter att jag hade hoppat av plugget för att få vara nära dig och Maxan" Fortsatte Rickard efter att inte fått nått svar eftersom jag försvann in i mina egna tankar. Han ville vara nära mig, tänkte jag och blev helt varm.
"Förresten... Hur blir det nu efter Vilma?" Undrade jag och Rickard gav ifrån sig ett skratt.
"Vi hade trekant" Flinade han nöjt.
"Var det därför hon lämnade dig?" Undrade jag.
"Nej vad fan, det är alla killas våta dröm att ha trekant med två tjejer liksom. Men hon kände väl att det fanns något mer mellan oss än vad det borde och hon orkade inte stå emellan det. Hon ville inte förstöra något som kanske fanns där sa hon"
"Fanns något mellan oss?" Undrade jag och försökte få fram något.
"Det är väl allt förflutet och att vi har haft starka känslor för varandra och till och med har unge." Det var inte det jag ville höra. Jag ville höra något mer speciellt. Kanske att han fortfarande har känslor för mig. "Men jag klagar inte om du strippar lite för mig igen, det var en vacker syn" log Rickard överlägset. Han ville se mig naken igen. Jag vill!
YOU ARE READING
Inte som planerat
RomanceHan lät sakta sin hand glida längs min kropp igen. Sen stoppade han in sin hand mellan mina lår och förde handen ännu längre upp. "Du är våt" Maja är en helt vanlig tonårstjej med ett helt vanligt Svensson liv. Bästa vän, skilda föräldrar, läxor. Me...