Del 26

794 8 0
                                    

Medan jag och Kajsa stod i hallen och tog på oss ytterkläderna ropade jag:

"Jag och Kajsa sticker till barnmorskan" Kajsa spänner sig och nyper mig i armen men sluta nypa när hon ser pappa smyga fram mot oss i hallen.

"Ska ni på ultraljud?" Log pappa.

"Ja!" svarade jag och Kajsa förstod ingenting. När vi gick utanför dörren spände Kajsa ögonen i mig. Egentligen hade vi bara planerat att sätta oss på ett fik tillsammans så jag förstår varför hon blev förvånad.

"Nu kan vi bara säga att du fått ett tidigt missfall, sånt är lätt hänt! Det är inte ovanligt att få missfall så här tidigt och det är inte mammans fel." Förklarade jag och Kajsa såg lättad ut.

"Tack Maja, hade aldrig klarat mig utan dig. Jag vet att jag kanske borde se dig som en storasyster men egentligen är du mer som min bästa vän." Svarade hon lugnt.

"Trots att jag har en son så är jag bara ett år äldre än dig, och du är min bästa vän också" Sa jag och ville ge Kajsa en kram men eftersom vi gick mot ett fik i stan fick kramen vänta.

"Förresten en vän ska ha fest i kväll, hänger du med?" Undrade Kajsa och så fort hon såg att jag började tvivla på saken fortsatte hon. "Jo det är klart du ska med!"

"Jag vet inte, jag borde stanna hemma med Maxan"

"Han som har festen är lika gammal som Rickard så Rickard ska säkert också dit, kom igen det blir kul"


Senare den kvällen satt jag och Kajsa tillsammans på hennes rum och sminkade oss inför festen. Vi hade hög volym på svenska topplistan på Spotify.

"Nä nu vill jag ha en låt vi kan sjunga till!" Sa Kajsa och reste sig upp efter mobilen. Hon satte på låten Äckligt av Ansiktet och vi båda sjung med högt. Men i stället för att fortsätta sminka sig började hon rota i sin garderob och tog fram en Jäger. Jäger flaskan låg säkert i garderoben för att Astrid inte skulle se den.

"Några shot skadar inte" log Kajsa försmädligt och hällde upp varsin shot till oss som slank ner fort. Nästa låt på tur, Hon dansar vidare i livet av Hov1. Vi sjöng ännu högre. Jag började locka hennes mjuka hår medan hon gjorde klart sin sminkning. Varsin shot till. Crazy in love av Beyoncé. Ännu en shot.

Inte som planeratWhere stories live. Discover now