Tiden gick. Jag och Rickard fortsatte med samma hemliga förhållande.
"Är det där ett sugmärke?" Kajsa drog i Rickards tröja för att avslöja sugmärket som knappt syntes tack vare tröjan.
"Sluta!" röt Rickard till och gick ut ur köket. Jag satt och försökte hålla mig ifrån att fnittra vid köksbordet.
"Vem är hon?" ropade Kajsa. Rickard svarade inte.
"Vem då?" undrade Astrid som precis kom in i köket och satte sig mitt emot mig vid köksbordet. Även Kajsa slog sig ner vid köksbordet.
"Rickard har skaffat tjej!"
"Nämen!" log Astrid. Hon var en så lugn och förstående mamma.
Trots att Agnes var min bästa vän som jag berättade allt för berättade jag inte om hur mitt och Rickards hemliga förhållande gick.
När jag en dag satt på Rickards säng och pratade med Rickard medan han satt vid sin dator öppnades hans dörr.
"Här har du, snart vill vi veta vem den mystiska tjejen är också" flinade Astrid och gav Rickard ett pack med kondomer. "Och du ska också få skydd när du behöver det" sa Astrid och pekade på mig.
"Usch! Jag håller inte på med sånt snusk!" utbrast jag. Då vände sig Rickard om i en hast och slängde kondom packet på mig. Rickard och Astrid hade samma gulliga leende.
Dagarna gick och snart var julen över. Min första nyårskyss fick jag utav Rickard. Kondomerna var snart slut.
"Jag... jag har aldrig känt något liknande för någon annan tjej förut... Jag tror jag verkligen gillar dig Maja..." Jag har aldrig hört Rickard så lugn, försiktig, osäker och full med känslor. Även hans gulliga och mindre självsäkra sida fick mig att falla pladask för honom. Jag slängde mig runt hans hals.
"Jag älskar dig Rickard!" utbrast jag med bara i en sådan ljudvolym att bara han hörde.
"Fan jag älskar dig med!" flämtade Rickard precis som om han blev otroligt lättad utav att få höra det. "Men vi måste berätta för morsan och Tommy..." Där kom det, verkligheten kom ikapp, vi blev för kära.
YOU ARE READING
Inte som planerat
RomanceHan lät sakta sin hand glida längs min kropp igen. Sen stoppade han in sin hand mellan mina lår och förde handen ännu längre upp. "Du är våt" Maja är en helt vanlig tonårstjej med ett helt vanligt Svensson liv. Bästa vän, skilda föräldrar, läxor. Me...