"Nej nu har du varit ute och festat en hel del!" Astrid blev upprörd när jag berättade att jag och Rickard skulle ut ikväll.
"Men jag och Maxan ska mysa ikväll" Försökte Kajsa rädda situationen när hon hörde hur irriterad hennes mamma blev.
"Det är faktiskt inte ditt ansvar Kajsa! Du stannar hemma ikväll Maja!" Fortsatte Astrid envist.
"Då tycker faktiskt jag att det är Rickards tur att ta hand om Maximilian denna gången." Svarade pappa och Rickard kollade upp från sin mat. Vi satt och åt kvällsmat hela familjen.
"Det var Maja som ville behålla barnet, hennes ansvar!" Astrid var bestämd.
"Nu tycker jag du är urlöjlig Astrid!" Pappa höjde rösten. "Rickard hade inget val för han fick inte veta något! Maja är dessutom inte ute och festar varje helg som vissa andra!" Utbrast han och sneglade på Rickard och menade att han knappt är hemma. Astrid svarade inte. Hon insåg väl att pappa hade rätt.
Jag försökte se mig själv i spegeln som var full av imma på grund av att jag duschat i varmt vatten lite för länge. Helt plötsligt kommer Rickard in.
"Är du inte klar snart?" Undrade han och räckte mig en shot tequila.
"Saltet och citronen då?" Sa jag och tog emot spriten.
"Det får du ikväll istället, ville bara få dig taggad". Vi stod helt ensamma i det immiga badrummet. "Jag drar till Hampe på förfest nu". Sa han och skruvade på korken på tequilaflaskan.
"Hampus? Agnes kille?"
"Nej jag tror bara att de hade sex." Helt oväntat avbröt han samtalsämnet med att dra av mig badlakanet som jag hade lindat runt kroppen. Där stod jag alldeles naken, framför Rickard. "Vi ses ikväll." Han flinade mot mig igen, gav mig en högljudd smisk på min nakna rumpa och sedan lämnade han badrummet. Han hade helt klart fått mig taggad inför kvällen.
Efter att jag var klar i badrummet gjorde jag i ordning mig i mitt rum, med Kajsa och Maximilian som låg och busade i min säng.
"Tusen tack för att du tar hand om Maxan ikväll Kajsa!" Sa jag mitt i sminkandet och gav henne några slängkyssar.
"Jag är skyldig dig, dessutom kan Maxan vara riktig mysig ibland"
Efter att ha pussat Maxan och Kajsa godnatt drog jag mig ut. Frestad över att få träffa Rickard på krogen. Jag var rädd att hoppas på för mycket. Men hans retliga beteende i badrummet innan fick mig att känna fjärilar i magen och jag gillade det, så jag lät mig hoppas för en stund. Tog risken, så som man gör som ungdom.
YOU ARE READING
Inte som planerat
RomanceHan lät sakta sin hand glida längs min kropp igen. Sen stoppade han in sin hand mellan mina lår och förde handen ännu längre upp. "Du är våt" Maja är en helt vanlig tonårstjej med ett helt vanligt Svensson liv. Bästa vän, skilda föräldrar, läxor. Me...