Jag gick in på Rickards rum. Han låg i sin säng med ryggen mot dörren men vände sig när han hörde att någon kom in i rummet. Vi sa ingenting till varandra. Jag ställde mig framför sängen och strippade. I hopp om att få honom tillbaka. Jag visste att han aldrig skulle säga emot att få röra min nakna kropp. Med närmare eftertanke var det väldigt patetiskt men det tänkte jag inte då. Jag var minst sagt desperat. Han sa ingenting medan jag tog av mig mina kläder utan kollade bara på. Jag satte mig gränsle över hans höft i endast string. Resten av mina kläder låg på hans golv. Han tog mjukt på min rumpa och sedan rörde han mina styva bröstvårtor. Han var inte alls lika intensiv som vanligt.
"Vad gör du Maja?" Jag blev häpen av hans reaktion och fick inte fram ett ord. "Vad är du ute efter?" Fortsatte han fråga.
"Ville ha det mysigt" ljög jag. Jag ville inte bara ha det mysigt. Jag ville ha honom. Ha Rickard för mig själv.
"Jag ska till Vilma snart" sa Rickard och tog bort sina händer från mina nakna bröst.
"Vadå är ni tillsammans nu?" Undrade jag. Han ryckte på axlarna.
"Kanske..."
"Jag då?"
"Vadå du? Maja... Vilma är ny, intressant, fin. Vi har aldrig bråkat. Hon är perfekt."
"Precis! Det är endast därför du gillar henne! Du och jag hade något speciellt! Jag älskar dig!" Utbrast jag och Rickard kollade länge på mig innan han svarade.
"Jag visste inte att du älskar mig. Jag har alltid varit din hemlighet. Du har aldrig visat mig någon uppskattning. Du förstår, killar vill också ha sånt ibland..." han rörde besvärligt på sig och visade på så sätt att jag skulle flytta mig ifrån honom. Han reste sig upp från sängen och tog upp min tröja som låg på golvet.
"Vi var ett misstag" sa han och kollade upp på mig. "Det vet du också" Det märktes på honom att han hade mognat. Blivit man. Hans sätt att uttrycka sig på.
"Så Maxan var ett misstag?" Undrade jag.
"Påstå aldrig att min son är ett misstag!" Röt han till. "Men förstör inte allt mellan mig och Vilma nu. Snälla Maja..."
YOU ARE READING
Inte som planerat
RomanceHan lät sakta sin hand glida längs min kropp igen. Sen stoppade han in sin hand mellan mina lår och förde handen ännu längre upp. "Du är våt" Maja är en helt vanlig tonårstjej med ett helt vanligt Svensson liv. Bästa vän, skilda föräldrar, läxor. Me...