"Ja det gör vi puss hej". Jag la på samtalet med mamma. Mammas fjärde vink om att jag ska flytta hem till henne igen. Planen var ju att jag skulle bo hos henne ända fram tills att jag flyttar hemifrån då jag flydde från Rickard och Astrid när jag blev gravid. Men nu när Rickard är utan Vilma vill jag ju verkligen inte flytta till henne igen.
"Var det mamsen som ville ha hem dig igen?" Undrade Agnes som satt framför sin spegel. Jag låg i hennes stora säng medan hon gjorde i ordning sig för en dejt.
"Ja hon saknar mig så".
"Inte konstigt ändå, hon måste blivit väldigt besviken när du helt plötsligt flyttade hit igen. Ingen av oss var beredda på det." Jag fick dåligt samvete när Agnes sa så. Hon reste sig upp och gav mig en puss på pannan. "Men jag är bara glad du är här gumman" log hon och satte sig sen ner vid sminkbordet igen.
"Hur känns det att träffa Hampus nu då?" Undrade jag för att byta samtalsämne eftersom jag inte orkade tänka på mamma för tillfället.
"Är fett nervös ändå! Han är snygg och så men inte riktigt min typ så vet inte varför jag är nervös" Agnes lät frustrerad.
"Äsch, man ska vara nervös" sa jag för att göra henne mindre orolig.
"Hur går det med Rickard?"
"Asså jag har inte ens snackat med honom ännu..."
"Varför inte?" Agnes fortsatte med sitt smink men kollade ibland på mig med hjälp av spegeln.
"Jag blev så lättad av att Vilma stack så jag vill typ njuta av friden ett tag..."
"Vad menar du?"
"Ja... Tänk så pratar jag med honom och han börjat träffa någon annan eller inte vill ha mig eller... Jag vet inte."
"Aha, förstår du hur känner Maja men jag tror det är bäst att ta det direkt bara..."
"Jag vet... Jag vet..." Suckade jag. Agnes hade rätt men jag gillade att ha hoppet om Rickard.
YOU ARE READING
Inte som planerat
RomanceHan lät sakta sin hand glida längs min kropp igen. Sen stoppade han in sin hand mellan mina lår och förde handen ännu längre upp. "Du är våt" Maja är en helt vanlig tonårstjej med ett helt vanligt Svensson liv. Bästa vän, skilda föräldrar, läxor. Me...