Del 16

1.3K 8 0
                                    

Rickards perspektiv

Roligaste tiden i mitt liv. Studentveckan! Allt var perfekt, så jävla kul. Tog studenten, hade studentfest och världens grymmaste utgång!


"Vad är det?" Tommy som precis stått utanför kom in i mitt rum.

"Astrid sa att du funderar på att börja studera i Stockholm" sa han medan han satte sig på min säng. Eftersom jag höll på att ta in ren tvätt i min garderob var jag inte så engagerad i vårat samtal.

"Nej, det är bara en dröm, vill bli advokat du vet" svarade jag och skrattade till medan jag funderade på min dröm.

"Rickard, jag tycker inte alls det är en dum idé"

"Jaså?" Drömmen var för overklig enligt mig så jag blev ännu en gång väldigt ofokuserad på vad Tommy hade att säga.

"Och du kan ju hälsa på Maja där borta" Fortsatte Tommy. Då frös jag till. Shit, henne hade jag inte tänkt på på ett tag. Saknaden välde över mig.

"Varför skulle jag hälsa på henne?" Undrade jag och försökte visa att jag inte brydde mig.

"Ni kom varandra nära och jag tror att det är dags att du hälsar på henne. Astrid tycker säkert inte att det är viktigt men du får ju göra vad du vill, du kan ju hälsa på henne någon gång om du flyttar till Stockholm."


Och då var det bokat. Jag sökte till flera skolor i Stockholm och kom in på mitt andrahandsval några månader senare. Att få en billig lägenhet var dock ett mysterium.

Inte som planeratWhere stories live. Discover now