Del 29

688 8 0
                                    

Det knackade på ytterdörren och jag hoppade upp från köksstolen och öppnade dörren. Mötte Agnes i dörröppningen.

"Hej gumman!" Sa hon, det märktes att hon var lika glad att se mig som jag var att se henne. Agnes kom precis från jobbet så hon såg rätt sliten ut. 

"Kom in. Jag och Kajsa sitter och väntar på att kaffet ska bli färdigt" Vi gick in och satte oss vid köksbordet med Kajsa."

"Jag måste äta nått, var inte god lunch i skolan idag" Suckade Kajsa och lät som en typisk tonåring.

"Åh kan jag också få nått? Är så hungrig!" Undrade Agnes.

"Jag fixar!" svarade Kajsa som redan stod vid kylskåpet.

"Du går sista året nu va?" Undrade Agnes och Kajsa nickade.

"Så taggad inför att ta studenten!" Och så fortsatte vi prata allmänt om livet. Det var härligt att få ha lite tjejsnack. Det var fredag, de andra jobbade så vi var ensamma i huset.

Cirka en timma senare hörde jag hur Maximilian vaknade med hjälp av baby monitorn och jag gick upp för att hämta honom. Medan jag var på övervåningen kände jag ett drag genom hela rummet på grund av att någon öppnade ytterdörren på nedervåningen.

"Men hallå Vilma" hälsade Agnes och sedan hörde jag även Rickards röst. Jag frös till, och det var inte den kalla vinden från ytterdörren som orsakade att jag stelnade till. Många känslor kom på samma gång när jag hörde att Vilma och Rickard kommit hem tillsammans. Bland annat både arg och ledsen. Jag fick upp de suddiga bilderna av dem ha sex, på festen, i huvudet. Men skakade fort bort bilderna och lyfte upp Maximilian som sträckte sina armar mot mig. Han var varm och jag kramade han hårt intill mig. Sedan gick jag ner och mötte Vilma i hallen. Hon stod vinklad mot köket men vände sig mot trappan när jag kom.

"Hej" log Vilma. Hon visste inte hur mycket jag hatar henne så jag hälsade vänligt tillbaka. Då dök även Rickard fram i hallen.

"Tjena grabben, har du precis vaknat?" sa han till Maximilian medan han tog tag i hans lilla hand och sedan gav honom en puss i pannan. Eftersom jag bar Maximilian under tiden kom Rickard såpass nära att jag fick känna hans doft. Den doften tillhör mig, ingen annan, inte Vilma! Det som irriterade mig mest var nog att Vilma är så otroligt söt utseendemässigt.  

"Vi skulle bara hämta Vilmas mobilladdare så vi drar nu igen, så kan ni fortsätta med ert girl talk" Flinade Rickard och försvann därefter ut igen och Vilma hängde efter honom. Jag stod kvar i hallen. Tankarna, oron och svartsjukan sved inombords. Förvirrad. Förtvivlan. Tills jag mötte Agnes blick. Hon såg väldigt förvånad ut.

"Maja såg dem ha sex på festen senast" Berättade Kajsa och Agnes flåsade till upprört. Samtidigt som alltihop gjorde så ont inombords var det skönt att Agnes verkade förstå mig. Jag förtjänar inte Agnes.

Inte som planeratWhere stories live. Discover now