Del 36

573 5 4
                                    


När jag kom till förfesten möttes jag av Agnes som även hon precis kommit dit. Hon gav mig en puss.

"Knäck en cider!" Sa Agnes som verkade taggad på kvällen, liksom jag.

"Rickard är på Hampus förfest, hur går det med dig och Hampus?" Undrade jag efter att vi öppnat varsin cider.

"Äsch Hampus det äcklet var ju bara ute efter sex... Killar är så tråkiga! Men jag har börjat snacka med Alvin och hoppas på att få träffa honom ikväll." Log Agnes.

"Alvin ditt ex?"

"Ja! Det var superlängesen vi snackade senast och helt plötsligt matchade vi på Tinder så började vi skriva på snap igen. Han är ju schysst och känner mig trygg med honom." Alltså var även båda ute efter varsitt ex ikväll. Lika som bär.



Strax efter tolv på natten drog vi ut mot stan. Det första jag gjorde efter att ha kommit in på krogen var att gå mot baren. Där var fullt med folk och jag stod säkert i minst fem minuter och försökte tränga mig förbi allt folk men jag hade knappt någon chans. Men då helt plötsligt känner jag hur någon tar ena handen runt min höft och hjälper mig att ta mig förbi alla människor. När vi kom in till baren kollade jag bak för att se vad det var för hjälte som hjälpte mig fram. Det var Rickard. Jag mötte inte hans blick utan han hade redan börjat ropa på personalen bakom disken. "två tequila!" Ropade han för att överrösta allt folk och den höga musiken. Denna gången fick vi salt och citron till.


När det var dags att gå hem mötte jag Rickard utanför. Han stod och väntade på mig.

"Ska du hem?" Undrade han och jag nickade. "Kanske bäst vi har följe?" vi log mot varandra och började gå hemåt.

"Strulade du med någon ikväll?" Undrade jag eftersom jag hade sett Rickard en del med olika tjejer varav vissa var väldigt närgångna.

"Nej, bara några pussar. Det är mysigt att pussas." Jag blev förvånad men för honom lät det som om det vore vardagsmat.

"Du är ju bara så snygg, inte konstigt alla vill pussa dig." Suckade jag. Rickard skrattade.

"Du är också snygg." Svarade han sen.

"Ingen vill pussas med mig." Sa jag och gav honom en ledsen blick. Han stannade mig och la sitt finger under min haka.

"Ingen vill pussa en tjej i din ålder som har barn. Ingen vill riskera att få barn i vår ålder." Sa han men gav mig en puss som tröst. "Jag vill ta dig i skogen" Viskade han efter pussen medan han var så nära mitt ansikte och nickade smått mot skogen som gick längs trottoaren. Då höjdes min puls fort. Vill han ha sex i skogen? Med mig?

Inte som planeratWhere stories live. Discover now