Del 27

798 9 4
                                    

Jag kände att jag var påverkad av alla shots när vi kom fram till festen. Det var redan massa folk där. Man hörde musiken ända ut på gatan. Väl inne fick den höga musiken och mörkret mig att känna mig mer påverkad av alkoholen. Men jag gillade det. Jag kände mig fri. Alla var härliga och glada. Och precis när jag öppnat min första cider för kvällen slängde sig Agnes runt min hals.

"Maja!" Ropade hon mest för att överrösta musiken men även för att visa hur glad hon var att se mig.

"Agnes!" Ropade jag tillbaka och hon gav mig en blöt puss på läpparna.

"Fan vad jag saknat dig! Vi måste träffas så du kan få berätta allt! Jag har massa att säga också! Oh vad jag saknat dig!" Allt kändes som vanligt. Allt kändes så bra. Jag var uppe bland molnen. Men det ändrades senare.

Jag hade druckit för mycket. Det var så längesen jag drack en större mängd alkohol och jag hade helt glömt var min gräns gick. Det resulterade i att jag började må illa så jag gick för att hitta ett badrum. Trots att jag kanske inte behövde spy ville jag bara komma in i ett rum ensam. Med bra ljus, vattenkran och samtidigt ett sätt att dämpa ljudet från all musik och alla röster.

Men i första rummet jag väljer att gå in i, i sökandet om ett badrum, är det några som har sex i. Men värst av allt är att den nakna killen i rummet är min nakna Rickard. Jag stelnar till, fastnar. Rickard ligger naken på en säng och över sig har han en naken tjej. Det är mörkt i rummet så jag kan inte avgöra så mycket mer detaljer. De hånglar. Trots att jag står där helt uppenbart i dörröppningen märker de inte mig. De är säkert för fulla och för inne i sitt. Då ser jag hur tjejen börjar föra sin kropp upp och ner på Rickard. De har alltså sex. Det ser så lidelsefullt ut. Det gör så ont inuti mig. Mitt hjärta brast. Aldrig har jag känt såhär. Tänk att den människan du älskar mest är den människan som sårar mest. Då insåg jag vilken makt Rickard har över mig. Jag känner hur mina tårar börjar rinna.

Jag vänder och smäller igen dörren bakom mig. Går fram till första bästa kille och börjar kyssa honom. Killen var med på noterna och kysste tillbaka. Därefter tar jag mig ut från festen. Jag bryr mig inte om att vissa ska fortsätta ut på krogen snart. Klockan är strax efter 1 på natten så det börjar bli kyligt. Men jag struntar i kylan, eller så känner jag bara inte den. Jag är både hjärtekrossad och alkoholpåverkad. Tårarna börjar svida på mina torra och kalla kinder. Men jag går hem med bestämda steg. Hem ska jag. Helt svart runt ögonen på grund av allt smink jag förstört med mina tårar. Men det struntar jag i.

Inte som planeratWhere stories live. Discover now