Del 20

1.1K 6 2
                                    

Astrids blick var inte besviken denna gången, så som jag lämnade den. Hon såg mer ledsen ut. När vi kom hem mötte pappa, Astrid och Kajsa oss i hallen, alla tre. Trots att Rickard stod med Maxan i famnen gick Astrid direkt fram till mig och pussade mig lätt på pannan. Jag blev otroligt förvånad. "Åh lilla Maja!.. Jag är så ledsen! Jag straffade bara en utav er och det var absolut inte rättvist!" Pappa hade säkert varit sur på henne men det hördes på hennes röst att även hon menade det. Kvällen fortsatte bra. Mycket att prata om och ta igen. Mycket känslor och tankar men vi alla slutade som vänner. Jag landade i Rickards säng bredvid honom klockan tre på natten. 


Rickard gick inte på några kurser i skolan utan fick studera hemma eftersom vi var så långt ifrån hans skola. Han hade även fullt upp med sin volleyboll. Så det slutade med att vi stannade hos pappa och Astrid längre än planerat.


Jag satt och skrattade åt pappa när han satt och lekte med Maxan. Han fick Maxan att skratta som bara den! Att se dem så glada fick mig alldeles varm! "Älskade lilla unge!" skrattade pappa. Då kom Astrid och lyfte upp lille Maxan. "Varför är han så glad då?" Undrade Rickard när även han kom in i vardagsrummet. Maxans skratta smittade så vi alla började skratta. Astrid började kittla honom och det slutade som slutade i ett pusskalas. Detta var inte förväntat från min sida eftersom jag känt mig ogillad och värdelös av Astrid.

Inte som planeratWhere stories live. Discover now