34

3.5K 133 5
                                    

Victoria

'Zullen we de kinderen maar eens in bed leggen?' Het is inmiddels 8 uur en we zitten allemaal op de bank, behalve Esmee, die zit in haar box.

'Is goed. Zal ik Esmee doen?' Bram knikt en staat op.

'Kom op, Kyra.' Hij steekt zijn hand uit naar Kyra, die eigenwijs blijft zitten met haar armen over elkaar heen geslagen.

'Nee, ik ben nog niet moe!' Ze moet gapen, maar probeert het te verbergen.

'Echt wel. Kom op, je moet morgen weer naar school.' Kyra zucht en staat uiteindelijk op. Ik til Esmee uit de box en loop achter Bram de trap op.

Ik loop naar de babykamer van Esmee en leg haar in het bedje. Ze brabbelt wat en ik kietel haar zachtjes. Een onschuldig babylachje vult de kamer.

Na een tijdje valt Esmee in slaap en zet ik de babyfoon aan. Ik sta op en loop naar beneden. Bram zit al op de bank.

'Gelukt?' Ik knik. 'Oh, voor ik het vergeet te zeggen: ik heb geen logeerkamer meer.' Ik knik langzaam.

'Oke, dan ga ik wel op de bank', zeg ik twijfelend. Bram schudt meteen zijn hoofd.

'Nee. Jij mag gewoon in mijn bed. Dan ga ik wel op de bank.' Ik schud mijn hoofd.

'Nee, Bram. Dit is jouw huis.' Bram haalt zijn schouders op en ik plof naast hem neer op de bank.

'Kan me niks schelen. Ik moet toch een goede gastheer zijn?' Ik rol mijn ogen en zucht.

'Oke, goed dan.' Ik weet dat hij dit toch wel gaat winnen. 'Zullen we een film kijken?' Bram knikt en zet Netflix aan.

'Welke film?' Hij kijkt me vragend aan en scrolt door de lijst.

'The hungergames?' Bram schudt snel zijn hoofd. 'Nee, wacht! Home Alone! Het is toch bijna kerst.' Bram zoekt Home Alone op en klikt de eerste aan. De film start en Bram slaat een arm om me heen.

'Het blijft een grappige film, ookal heb je hem al duizend keer gezien', zegt Bram aan het eind.

Ik kijk op de klok en zie dat het al half 11 is. Ik sta op en pak mijn glas. 'Ik ga naar bed.' Bram knikt en staat ook op.

'Ik zal wel een paar dekens en kussens pakken voor mij.' Bram loopt naar boven en ik zet alles weg.

Als ik alles heb weg gezet, loopt Bram weer naar beneden. 'Weet je zeker dat je dit wilt doen, Bram?' Hij schudt zijn hoofd.

'Nee, maar voor jou doe ik alles.' Ik slik en knik dan. 'Slaaplekker, Vic.'

'Sleep well, Bram.' Ik loop naar boven en zoek mijn pyjama uit de koffer. Snel trek ik hem aan en ga in bed liggen.

Ik blijf draaien, maar het wil niet lukken om in slaap te vallen. Ik besluit maar even wat te gaan drinken en loop naar beneden. Ik rommel wat in de kastjes en pak een glas.

Ik leun tegen het aanrecht en kijk de kamer in. Ik zie Bram op de bank liggen, in een diepe slaap. Ik grinnik en zet mijn glas weg. Langzaam loop ik naar hem toe en til de deken iets op.

Meteen trekt Bram me tegen zich aan en mompeld hij wat. Ik grinnik weer en sluit mijn ogen.

Kort daarna val ik eindelijk in slaap.

He is my brother?! (N.H) *1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu