Daar zitten we dan. Te wachten op de nieuwe leerling die bij ons in de klas komt. De geruchten gaan al een tijdje rond, maar vandaag is het zover. Ik schrik op uit mijn gedachten van de deur die open gaat. 'Dat zal hem wel zijn' fluister Maddie, mijn beste vrienden, achter mij. 'Of niet' fluistert Vicky, mijn andere beste vriendin, terug. De directeur komt binnen gelopen samen met een jongen die blond haar heeft, brede schouders en een ring door zijn lip. Hij ziet er totaal niet verlegen uit en misschien is hij zelfs wel een beetje zo'n stoerdoener. Ik weet dat het allemaal vooroordelen zijn, maar het is wel wat iedereen denkt. 'Dit is je nieuwe klas' zegt hij tegen de jongen, die kort knikt. 'Veel plezier' zegt de directeur als laatste en loopt dan weer de klas uit. De docent wil wat zeggen, maar de jongen is hem voor. 'Ik ben Luke Hemmings en ik ben 18 jaar.' 'Nou Luke, welkom in de klas' zegt de docent. De docent en Luke kijken het lokaal rond en hun ogen blijven bij mij hangen. 'Je kunt naast Katie gaan zitten' zegt de docent. De enigste plek die er nog is... 'Kate!' verbeter ik de docent. Ik haat het als ze mij Katie noemen! De klas grinnikt en Luke komt naast mij zitten. Hij zegt de hele les geen woord en is alleen maar druk met zijn telefoon.
Aan het einde van de les verlaat ik zo snel mogelijk het lokaal. Luke botst per ongeluk expres tegen mij op. 'Sorry Katie!' roept hij en lacht. Oh, hij is dus zo'n jongen..... Maddie en Vicky komen naast lopen. 'Ik had hem knapper verwacht' klaagt Maddie. 'Jij gaat altijd uit van het knapste' grinnikt Vicky. 'Jongens komen zo. Eerst naar de aula voor we geen plek meer hebben' zeg ik en trek de meiden mee.
Als we eindelijk in de aula zitten barst het gesprek los. Ik luister er niet eens na. Jongens interesseren mij niet zo erg. Zo als gewoonlijk kijk ik de aula rond naar de andere leerlingen. Mijn oog valt op Luke die al dikke vrienden heeft gemaakt zo te zien. Luke kijkt naar mij en glimlacht extra breed. Wat moet hij. De bel gaat al weer, dus moeten we weer naar de les. Zuchtend staan we op en lopen naar het lokaal. Maddie en Vicky gaan weer naast elkaar zitten, dus ik zit weer alleen. Luke komt als laatste het lokaal binnen en natuurlijk gaat hij naast mij zitten. Maddie begint een gesprek met hem, maar hij heeft er zo te zien niet echt veel zin in!Aan het einde van de les blijf ik zo lang mogelijk hangen. Tot mijn grote ergernis doet Luke hetzelfde. Als ik het lokaal wil verlaten, pakt Luke mij bij mij pols. 'Wat moet je?' snauw ik. 'Het zal je moeilijk gemaakt worden, Katie' zegt Luke en loopt weg.
A/N
Dit is het eerste deel van Broken Glass. Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Het idee is van @TOXICLIFFORD. Het volgende hoofdstuk komt zo snel mogelijk.
JE LEEST
✔️Broken Glass L.H.
FanfictionEen nieuwe jongen komt bij je in de klas. Hij moet naast jou zitten en jij irriteert je aan hem. Hij maakt je leven niet makkelijk, maar als je op hem verliefd word? Hij blijkt grote geheimen te hebben. Zullen ze gevolgen hebben? Dat lees je in...