11

281 18 0
                                    

~Flashback~

Kate loopt samen met Louis het huis binnen. Hun vader, Troy, zit op de bank met een biertje in zijn hand. Om hem heen liggen er al een paar. 'Die is al dronken' denkt Louis en hij is bang voor wat er komen gaat. 'Papa?' fluistert Kate bang. 'Eindelijk! Haal nog eens een biertje voor me!' commandeert hij Kate. Zij schud haar hoofd. 'Ik ga met Louis mee' fluistert ze. 'Spreek je mij tegen!' roept Troy. 'Nee, papa. Ik....' 'Naar boven of er zwaait wat!' Louis gaat beschermend voor haar staan. 'Waar is papa toch mee bezig?' denk Kate.

Hun moeder komt de kamer binnen met een biertje in haar handen. 'Naar boven' zegt ze streng tegen Louis en Kate. Zij willen naar boven lopen, maar hun vader houd hen tegen. 'Hier blijven!' brult hij. Abrupt staan ze stil en kijken hun vader bang aan. 'Naar boven, Louis' commandeert hij. Louis knikt kort en geeft Kate een kusje op haar voorhoofd. 'Het komt goed' fluistert hij. Louis loopt naar boven en gaat bovenaan op de trap zitten. Hij weet dat hij zichzelf hier mee pijn gaat doen..

Kate staat bang tegen de muur aan. Haar vader komt naar haar toegelopen en pakt haar stevig vast. 'Sprak jij mij net tegen?' brult hij. Bang schud Kate haar hoofd. 'Lieg niet!' schreeuwt hij. 'Het spijt me, papa' fluistert ze. Een traan rolt over haar wang. 'Ga je nou lopen janken? Ik dacht het niet!' Haar vader haalt uit en slaat met de vlakken hand op haar wang. Er rolt nog een traan over haar wang. 'Nu is het klaar!' roept Johannah van de bank. 'Bemoei je er niet mee, Jo!' roept hij terug. Troy haalt nog een aantal keer uit en Kate zakt op de grond. Ze huilt en er volgen nog meer klappen tot alles zwart word.

'Louis! Breng je zusje naar boven!' brult Troy. Louis loopt snel naar beneden tilt Kate op. 'Het zal niet nog een keer gebeuren' zegt hij en loopt met Kate naar boven. Voorzichtig legt hij haar op bed. 'Ik kan het niet meer' fluistert Kate. 'Het komt goed. Alles komt goed' fluistert Louis. 'Lou, ik ben bang' fluistert Kate huilend. 'Ik bescherm je. Vanaf nu zal je niks meer overkomen.'

~Einde flashback~

✔️Broken Glass L.H.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu