32

201 9 0
                                    

'Kate!' gilt Calum. Verschrikt kijk ik op. 'Wat?' vraag ik verbaasd. 'Je neus. Het bloed!' gilt Michael. 'Gil niet zo' snauw ik en loop voorzichtig naar de wc. De boys hebben weer een concert en aangezien ik nog steeds ziek ben, wilde ze mij niet alleen laten in het hotel. Ik pak wat wc papier en knijp mijn neus dicht. Zo loop ik terug naar de kleedkamer waar Ashton en Luke inmiddels ook zijn. Fijn! Die twee zijn te beschermend.... 'Wat heb je nou weer gedaan?' vraagt Ashton. 'Bloedneus' mompel ik en ga bij Luke op schoot zitten. Mijn hoofd leg ik op zijn schouder. Voor ik het weet val ik alweer in slaap.

~Luke~
Kate legt haar hoofd op mijn schouder. Ze zegt niks meer en ik even naar haar. De ogen van Kate zijn gesloten en haar ademhaling is regelmatig; ze slaapt. 'Hoe kan het dat ze een bloedneus heeft?' vraag ik aan Calum en Michael die bij haar waren. 'Ze lag gewoon op de bank toen het begon' verteld Calum. 'Kan gebeuren' zegt Ashton. Ik knik. Ik maak me echt zorgen om Kate. Ze slaapt bijna de hele dag, na een meter lopen is ze al uitgeput en nog steeds heeft ze koorts. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen! 'Ze word wel beter' probeert Ash mij moed in te spreken. 'Dat zeg je nu al een week.' Ashton zucht en begint een gesprek met Michael en Calum.

'Luke?' fluistert Kate. 'Hey, lekker geslapen?' 'Nee. Zullen we naar het hotel gaan?' 'Is goed.' We nemen afscheid van de jongens en gaan naar het hotel.
'Ik maak me zorgen om je' zeg ik tegen Kate als ze op bed ligt. 'Nergens voor nodig' mompelt Kate. 'Je bent al een week ziek en je hebt nu weer een bloedneus!' Ik ren naar de badkamer en neem een hele rol wc papier mee. Terug in de kamer geef ik een stukje aan Kate die haar neus weer dichtknijpt. 'Er is niks aan de hand. Dit komt gewoon door dat ik verkouden ben en mijn bloedvaten dan extra gevoelig zijn' legt ze uit. 'En toch maak ik me zorgen. Ashton trouwens ook en Harry, Niall, Liam en Louis. Zelfs Michael en Calum! We maken ons allemaal zorgen om je.' 'Nergens voor nodig.' 'Wil je morgen alsjeblieft mee naar de dokter?'. 'Nee, ik heb gewoon een griepje. Wat kan hij er aan doen?' 'Alsjeblieft? Doe het dan voor mij. Als de dokter zegt dat het een griepje is, zullen we er allemaal niet meer over beginnen' smeek ik Kate. 'Goed dan' zucht ze.


✔️Broken Glass L.H.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu