30

220 9 0
                                    

'Kate, wakker worden' fluistert Luke. Ik open mijn ogen en Luke zit voor het bed gehurkt. 'Gaat het?' vraagt hij bezorgd. Ik schud mijn hoofd en begin hevig te hoesten. Luke komt naast mij liggen en ik leg mijn hoofd op zijn borst. 'Je bent gloeiend heet! Volgens mij ben je ziek.' 'Ik wil niet ziek zijn' mompel ik. 'Dat wil niemand.' Das waar. 'Moet ik je koffer in pakken? Na de show moeten we namelijk meteen weg en over een uur moeten we uit de hotelkamer zijn.' 'Graag.' Luke geeft mij een kus op mijn voorhoofd en pakt dan de koffer in. 'Heb je nog kleren nodig?' 'Nee, ik blijf lekker in mijn pyjama.' Luke grinnikt, maar knikt begrijpend. Hij brengt de koffers naar de bus en ik stap dan ook het bed uit. Ik voel mij duizelig worden en leun tegen de muur. 'Kate?' 'Liam?' 'Ja, waar ben je?' 'Hier.' Liam komt de kamer binnen en zijn ogen worden groot. 'Luke vertelde dat je ziek was, dus ik dacht: ik kom even kijken. En je ziet er echt beroerd uit!' 'Dankje' zeg ik sarcastisch. Ik loop voorzichtig naar Liam toe en grijp hem vast als ik mij weer duizelig voel worden. 'Ik til je wel' zegt Liam en tilt mij in bruidsstijl op. 'Mijn mobiel' mompel ik. 'Die ligt al in de bus.' Ik knik alleen maar en leg mijn hoofd tegen Liam zijn borst. Liam loopt naar beneden waar hij mij in het zwarte busje zet naast Niall. Ik leg meteen mijn hoofd op mijn schouder. 'Je bent echt stront ziek' grinnikt Niall. 'Dat is niet grappig!' probeer ik zo kwaad mogelijk te zeggen. 'Rijden maar' zegt Liam als hij ook zit. De man achter het stuur knikt kort en begint te rijden. 'Waar gaan we heen?' vraag ik. 'Het stadion' zegt Ashton. Ik draai me om en zie hem samen met Michael en Calum op de achterbank zitten. 'Oké.' Ik ga weer goed zitten en staar uit het raam.
De auto word geparkeerd en Liam tilt mij weer uit de auto. 'Waar is de rest?' vraag ik zachtjes. 'Die komen achter ons aan. Die zouden er zo wel zijn.' Liam loopt naar binnen en legt mij op de bank neer. Louise komt aan met een aspirientje en een glas water. Dankbaar neem ik het aan en slik het met één slok weg. Ik zet het glas op de tafel neer en op dat moment komt de rest binnen. 'Kate!' gilt Louis en rent naar mij toe. 'Niks aan de hand. Ik ben gewoon ziek' zeg ik. 'Ja, dat zie ik. Heb je iets nodig? Een aspirientje? Een deken? Een...' 'Lou, stop. Als ik iets nodig heb, hoor je het wel' onderbreek ik hem. 'Soundchecken boys!' roept Paul. 'Tot zo' zegt Louis en drukt een kus op mijn wang.

~Luke~
'Kate is echt goed ziek. Moeten we niet een dokter bellen?' vraagt Louis. 'Lou, het is gewoon de griep. Dat heerst nu heel erg' zegt Ashton. 'Toch maak ik me zorgen' moppert Louis. 'Ik ook' mompel ik. Harry en Liam knikken instemmend. 'Laten we het anders nog een dag afwachten. Als het beter gaat, is het gewoon een griepje ofzo. Gaat het slechter, dan bellen we een dokter' stelt Ashton voor. 'Doen we' gaan we allemaal akkoord.


✔️Broken Glass L.H.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu