12

296 19 0
                                    

~Kate~

Daar zit ik dan met Louis. 'Je wilde wat vertellen?' vraag ik. 'Ja.' Louis begint te vertellen over een man, onze vader, die ons mishandelde, vooral mij, en daarom moest ik weg. Het ongeluk kwam perfect voor ze uit. 'Dus je hebt gelogen?' vraag ik als Louis klaar is met zijn verhaal. 'Ja, maar ik deed hem om jou te beschermen. Als ik weer contact met jou zou zoeken, dan kon Troy jou ook vinden en hij had gezegd dat hij vreselijke dingen dan zou gaan doen.' 'Maar houd je dan nu opeens wel contact?' 'Omdat ik het niet langer kan. Ik mis mijn zusje.' Wow, dat klinkt best raar. Dé Louis Tomlinson zegt dat hij zijn zusje mist en dat ben ik dus! 'Maar hoe wist je dan dat ik het was?' 'Luke.' 'Luke?' 'Ja. Ik ben al best lang bevriend met hem en hij zou voor mij op jou letten.' 'Dus Luke heeft ook gelogen?' vraag ik mij hardop af. 'Nee, we wilde je alleen beschermen.' Dit is te veel voor mij! Mijn hele leven blijkt een leugen te zijn! 'Vicky en Maddie?' 'Die waren al sinds dat je klein was je beste vriendinnen.' Gelukkig. Ik zucht. Wat moet ik nu toch? 'Ik moet gaan' zeg ik dan. Ik sta op en loop naar buiten. Louis hoor ik mijn naam nog roepen, maar ik negeer hem. Ik begin te rennen. Weg van alles en iedereen, maar het belangrijkste: weg van de leugens!


~Louis~

Kate loopt weg. 'Kate!' roep ik nog, maar ze begint te rennen. I'm gonna lose her, again. Ik begin achter haar aan te rennen en bel ondertussen Harry. 'Bro, we got a problem' zegt Harry meteen. 'Alsof je mijn gedachten kan lezen!' 'Troy staat voor de deur.' 'Wat!' 'Zeg alsjeblieft dat Kate bij jou is..' Harry klinkt echt wanhopig. 'Ze rent voor me' zeg ik. 'Zijn jullie aan het hardlopen?' 'Soort van. Ik heb het haar allemaal verteld en ik geloof dat ze nogal in de war is..' 'Dat snap ik. Waar zijn jullie nu?' 'Ergens op straat. Ik heb echt geen idee waar. Ik volg Kate gewoon.' 'Oké, app zodra je iets weet. Verlies haar niet uit het oog en bescherm haar als je waardevolste bezit.' 'Dat is ze' zeg ik tegen Harry die waarschijnlijk knikt. 'Goodluck, bro.' 'You to.' Harry hangt op en ik ren sneller achter Kate aan. 'Kate!' roep ik. Ze kijkt om, let niet op en word aangereden door een fietser. De fietser fietst door en Kate ligt op de grond. Haar schouders gaan schokkend op en neer. Snel ren ik naar haar toe. Haar arm ligt in een rare hoek. 'Mijn arm, Louis' huilt ze. 'Het komt goed' zeg ik. Ik help Kate overeind en neem haar mee naar het ziekenhuis.


De deur word voor mijn neus dicht getrokken. Na een aantal minuten komt Kate weer naar buiten, met een mitella om haar arm. 'Ik heb pijnstillers mee' zegt ze alleen. Haar ogen zijn rood van het huilen. 'Dat is mooi. Moet ik je naar huis brengen?' 'Kan ik ook een nachtje bij jou slapen?' vraagt Kate verlegen. 'Natuurlijk, maar ik woon wel met de jongens samen.' 'Dat maakt niet uit.'


~Harry~

De deur van de gang naar de woonkamer gaat open en Louis komt de kamer binnen gelopen, gevolgd door Kate die haar arm in een mitella heeft. 'Gaat het goed?' vraagt Liam meteen. 'Ja, gewoon een stom ongelukje' zegt Kate meteen. Niall grinnikt. Kate laat zich op de bank vallen en Niall begint meteen allemaal domme grappen te vertellen. Ik kijk opzij naar Louis en zie hoe zijn ogen twinkelen. Ik zie hem voor het eerst sinds tijden weer eens genieten!

✔️Broken Glass L.H.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu