Luku 23

462 36 13
                                    

Niall

On kulunut muutama viikko siitä, kun Zayn oli tosi salaperäinen ja outo puhelimessa. Olen nähnyt hänet vain muutaman kerran sen jälkeen, hänellä on aina jotain menoa. Ennen hänellä oli aikaa minulle tosi paljon, nyt sitä on tuskin ollenkaan.

Huoahdan syvään ja astelen biologian luokkaa kohti. Onneksi en ole nähnyt Zaynia - enkä Liamia - tänään enkä eilen koulussa, ja minulla ei pitäisi olla tänään mitään yhteisiä tunteja heidän kanssaan. Suoristan valkoista, normaalia pitkähihaista ja nostan hieman liian alhaalle laskeutuneita, ehkä vähän liian isoja revittyjä farkkuja. Kun nostan katseeni, silmäni laajenevat.

"Moi", Liam sanahtaa ja hymyilee hieman saapuessani kuuloetäisyydelle. Hän nojaa seinään biologian luokan vieressä, yksin.

"Mitä sä täällä teet?" kysähdän, ja saan hänet naurahtamaan.

"Mulle kuuluu hyvää, kiitos kysymästä", hän sanoo sarkastisesti. Haron hiuksiani ja väistyn kolmasluokkalaisen jalkapallopojan tieltä.

"Mut siirrettiin tähän ryhmään", Liam sanoo, kun tajuaa etten aio vastata hänelle. Nyökkään hitaasti, sehän on mahtavaa.

"Mä en oo nähnyt sua pitkään aikaan, öh, jengisi kanssa", totean ja vilkaisen toisen suklaanruskeita silmiä, jotka katsoivat jo valmiiksi omiani.

"Äh, en oikein tykkää niistä enää. Huomasin et mä olen muuttunut tosi paljon niiden kanssa oltuani", Liam sanoo, mikä yllättää minut täysin.

"Sä et vaikutakaan miltään pahikselta", uskallaudun hetken päästä sanomaan, antaen pienen virneen kohota kasvoilleni. Liam naurahtaa.

"Niin, en mä olekaan.. löysin muita hyviä kavereita", Payne kertoo samalla kun opettaja avaa luokan ovea. Astun sisään ja valitsen paikkani ikkunan vierestä keskirivissä. En ikinä halua olla edessä enkä takana, enkä myöskään keskellä.

"Saanko tulla tähän?" kuulen Liamin äänen.

"Joo", hymähdän ja vilkaisen tätä. Liam on tosiaan ihan muuttuneen näköinen. Hän on ystävällinen, eikä pelkästään minulle - näin hänen hymyilevän jopa opettajalle. Vaikka kaikki oikeastaan vihaavat rouva Williamsia - hän käskee kaikkia kutsumaan itseään rouvaksi, vaikka muut opettajat tyytyvät pelkkään sukunimeen.

Otan biologian kirjat esiin ja suoristan selkääni. Säpsähdän kun tunnen Liamin jalan osuvan omaani. Puraisen huultani ja käsken itseni rentoutua. Liam ei ole enää paha. Sen näkee kauas. Hän voisi olla minulle ihan hyvää seuraa.

"Niin kuin osa varmaan onkin kuullut, me alotetaan tänään projekti, mikä kestää ainakin tämän ja kaksi seuraavaa viikkoa. Teette sitä toki kotonanne, joten osa saattaa valmistua muita ennen", lihava naisopettajamme sanoo ja luo merkityksellisen katseen takarivissä oleviin poikiin, jotka pitävät melko kovaa meteliä. He hiljentyvät, ja kuulen muutaman tytön hihittävän. Tuhahdan lähes äänettömästi. Vihaan varmaan 90% koulumme tytöistä. Kaikki ihan samanlaisia.

"Arvon parinne, ja teette siis sitä yhdessä vapaa-ajalla. Ei erikseen", Williams - rouva Williams - sanoo, mikä saa minut hengähtävän syvään. En todellakaan halua tehdä vapaa-ajalla projektia jonkun ryhmämme pinnallisen tytön kanssa, tai vielä pahempi; jonkun noiden takapenkin häirikköjen.

Williams alkaa luetella pareja, joiden nimet on nostanut muiden joukosta. Sydämeni hyppää kurkkuun, kun kuulen hänen sanovan nimeni.

"Niall Horan", nainen sanoo. "Ja Seth McCall."

Puraisen alahuultani ärtyneenä. Arvasin, että saan parikseni jonkun ärsyttävän, ylimielisen futarin. Vilkaisen toisella puolella luokkaa istuvaa vaaleatukkaista Sethiä, joka viittaa. Varmaan alkaa valittamaan minusta. Seth ei kyllä ole niin ärsyttävä kuin kaikki muut, hän on joskus jopa ihan ystävällinen minulle.

Difficult Love [ziall fanfic in finnish]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora