Luku 31 - Viimeinen luku

271 11 5
                                    

*Kolmen kuukauden päästä*

Niall

Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja saa minut hikoilemaan, kun kävelen puistokatua pitkin aurinkolasit silmilläni. Joka puolella on ihmisiä nauttimassa upeasta elokuun kesäisestä päivästä, jollaisia on nyt ollut monta putkeen. Englannissa kesä on usein sateinen ja kolea, mutta nyt on ollut niin lämmintä ja aurinkoista, että se on melkein outoa. Pyyhin hikeä otsaltani ja nostan mustia, vähän liian isoja farkkushortsejani ylöspäin niiden valuttua hieman kävellessäni. Olin juuri ollut pelaamassa jalkapalloa läheisessä puistossa Louisin ja parin muun kaverin kanssa. Hymyilen itsekseni, kun katson ihmisiä puistossa; suurin osa pelaa jotain pallopeliä, on piknikillä tai leikkii koiransa kanssa.

Minulla on mennyt oikeastaan todella hyvin. Olen kuin puhjennut kukkaan kesän aikana. Olen tavannut paljon ihmisiä ja saanut uusia, hyviä ystäviä Louisin ja Liamin kautta, ja olen ollut paljon sosiaalisempi. Minulla on ollut oikeastaan melkein joka päivälle jotain tekemistä uuden kaveriporukkani kanssa, ja olen todella nauttinut olostani. Tietenkin kesän alussa minulla oli vaikeaa; olin juuri ennen koulun loppumista eronnut Zaynin kanssa, ja olin suoraan sanottuna todella paskana. En ollut poistunut talostani ollenkaan parin ensimmäisen lomaviikon aikana, kunnes Liam ja Louis saivat minut raahattua joihinkin grillijuhliin, jotka Seth McCall järjesti. Sen jälkeen aloin käymään enemmän ulkona ja piristyin. Sitten, muutamien viikkojen päästä, aloin todella voida hyvin. Se ahdistus ja epävarmuus, mikä minua oli vaivannut suuren osan suhteemme ajan, vihdoin hälveni ja pystyin todella olemaan oma itseni, kun pääsin eroon kiusaajistani ja no, koulusta. Olen muuttunut ujosta pikku-Niallista sosiaaliseen ja melko ulospäinsuuntautuneeseen, kypsempään Nialliin. Ja olen todella pitänyt itsestäni. En olisi uskonut tämän tapahtuvan, mutta olen pirun onnellinen, että se tapahtui.

Eromme jälkeen suurimpana tukenani oli Liam. Hän piti minusta huolta, esimerkiksi teki minulle ruokaa ja kävi välillä puolestani kaupassa. Jotenkin sen kaiken keskellä ihastuin häneen. Vaikka olemmekin nyt sopineet olevamme vain ystäviä, Liamin ja minun välit eivät ole ollenkaan oudot.

En ole nähnyt Zaynia kertaakaan koulun päättäjäisten jälkeen. En tiedä, missä hän edes on nyt, Louis ei ole myöskään kuullut keneltäkään juuri mitään tietoa hänestä. Olen toki ollut huolissani, mutta sen verran olen kuullut, että elossa hän ainakin on. Tuntemukseni asian suhteen ovat olleet kovin ristiriitaisia; toisaalta olen halunnut nähdä hänet ja välillä, aika useinkin, miettinyt, että ottaisin häneen yhteyttä, mutten ole kuitenkaan niin tehnyt. Vaikka se tuntuukin pahalta myöntää, en usko sen olevan järkevää.

Olen täysin uppoutunut ajatuksiini, enkä tajua kävelleeni sellaiselle alueelle, jossa en ole oikeastaan ennen juurikaan käynyt. Tämä on melko kaukana kodistani, mutta autoni sijaitsee puiston lähellä - suoritin ajokortin kesäkuussa, ja sain äidiltäni "lahjaksi" upean, harmaan mersun. Katselen ympärilleni kaunista maisemaa, ja hienoja taloja ja kauppoja. Tämä alue on todella kaunista, ja selkeästi nuoria houkutteleva - kadun varsilla on paljon vaatekauppoja ja kahviloita.

Päätän vierailla kodikkaan näköisessä, melko pienessä kahvilassa, josta on näkymä upealle joelle. Kahvila on ehkä hieman piilossa jonkin muun liikkeen sisäpihalla, mutta huomasin sen kirkkaat valokoristeet kadulle, koska aurinko on jo piiloutunut korkeiden rakennusten taakse. Haron hiuksiani parempaan asentoon ja astun sisään kahvilaan, jolloin nenääni kantautuu kahvin ja vastaleivotun pullan huumaava tuoksu. Otan aurinkolasit silmiltäni ja katselen hieman ympärilleni.

En ehdi kuitenkaan ottaa montaa askelta, koska yhtäkkiä jalkani lakkaavat toimimasta. Lupaan, että sydämeni jätti ainakin kolme lyöntiä välistä, kun tuijotan tiskin takana seisovaa henkilöä. Ajatukseni katkeavat täysin, enkä tiedä, mitä pitäisi tehdä. Työntekijä ei edes ensin huomaa minua, mutta kun hän nostaa katseensa kassakoneesta minuun, minua alkaa huimata.

Difficult Love [ziall fanfic in finnish]Onde histórias criam vida. Descubra agora