Bab 44 - Nothing

21.6K 936 122
                                    

Somehow, aku rasa macam terdengar suara ayah.

Mata dibuka. "Hmm... Pak cik?"

"Alhamdulillah, cik dah sedar."

Aku pandang sekeliling. Bilik siapa ni? Kenapa pak cik tu boleh ada kat sini?

"Jangan takut. Pak cik cuma nak tolong je. Cik tiba-tiba pengsan dekat tempat pembinaan tadi. Itu yang Encik Fareez bawa cik balik." Terangnya. Ahh... Ni rumah dad. Tapi, Ferris biarkan aku berdua-duaan dalam bilik dengan orang yang aku tak kenal?!

"Pak cik tak sepatutnya ada dalam bilik ni."

Dia terdiam sebelum menjawab, "Maaf. Pak cik keluar sekarang."

Ferris datang menegur. "Eh, ayah nak pergi mana?"

"Nak balik dah. Dah lewat petang."

"Tidurlah kat sini."

"Tak apalah. Lain kalilah ya."

"Reez hantar ayah balik." Pelawanya. Ayah siapa pula ni?

"Tak usah. Ayah boleh naik teksi je."

"Tapi..."

"Kita jumpa esok. Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam. Hati-hati."

"Ryn, are you okay?"

Selimut aku tarik menutupi satu badan. Nak je aku jerit minta dia blah dari sini. Tapi sebab aku dah tekad tak nak cakap dengan dia, aku diamkan jelah.

"Sampai bila Ryn nak lari dari abang?"

Sampai bila-bila.

"Salah ke kalau abang nak betulkan keadaan asal?"

Salah sebab kau layak bergelar banduan.

"Abang tahu jauh di sudut hati Ryn, Ryn berharap kita bersama kembali kan?"

No way! Pipus lah!

"Okay, abang tak nak ganggu Ryn. Nampaknya, Ryn betul-betul bencikan abang. Abang sedar abang tak layak terima cinta Ryn. Abang pun tak nak paksa Ryn terima abang balik. Abang give up. Lepas ni, abang akan buat-buat tak kenal Ryn. Itu yang Ryn nak kan?"

Crashed. Kenapa pula aku rasa bagai ditikam tepat pada hati bila dengar dia dua ayat terakhir dia? Jadi, betul ke jauh di dasar hati, aku still mengharap?

"Cuma, abang harap Ryn tak pisahkan abang dengan triplets. Diorang tetap anak abang. Anak yang halal. Abang percaya Ryn faham apa yang abang katakan."

"Ahh..." Aku nak halang dia tapi aku tak mampu.

"Rehatlah. Apa-apa boleh panggil Isya atau mum."

Kalau aku panggil dia, tak boleh?

-------

Kami di KLIA untuk menghantar Hana yang perlu pulang ke Auckland untuk menyelesaikan kerjanya di sana. Katanya dia tak boleh main berhenti je kat ladang buah tu. Kena bagi notis. Kena uruskan visa apa bagai lagi.

In short, dia tolong aku uruskan sebenarnya. Hal rumah semua.  Barang-barang kat sana pula nanti Hana akan pos ke Malaysia.

"See you. Have a safe journey. Take care. Jangan keluar malam-malam. Solat jangan tinggal. Sewa rumah jangan lupa bayar. Makan makanan yang berkhasiat. Aku tak nak kau sakit. Winter is coming. Pastikan kau pakai baju tebal-tebal. Kalau demam, susah nanti. Lagi satu..."

Hana segera memotong. "Eryna! Aku bukannya budak kecil lagi. Pandailah aku jaga diri. Sebelum ni pun aku dah tinggal seorang diri."

"Ya, aku tahu. Tapi kau tu, baju pun hantar dobi. Dapur pun tak pernah berasap. Nak kata kau sibuk, tak juga sebab aku tengok kau boleh duduk goyang kaki baca komik."

Saya Ke?! ✔Where stories live. Discover now