Met een brok in mijn keel stapte ik onzeker door de kamer van Hoge Nood. Ergens achterin hoorde ik zacht gemompel, en ik volgde de stem, wetend dat het Draco was.
'Hey,' mompelde ik zacht. Draco stopte met zijn spreuk en draaide zich naar mij om. 'hoe gaat het met de kast?'
Draco bestudeerde mij voor een korte tijd met zijn storm grijze ogen voordat hij antwoord gaf. 'Beter, maar het is nog niet klaar.' Hij stapte bij de kast vandaan en liep dichter naar mij toe.
Ik knikte enkel en ontweek zijn blik, niet zo goed wetend hoe ik moest reageren.
'Audrey, wat zit je dwars?' Draco plaatste zijn vingers onder mijn kin en dwong mij hem aan te kijken. Zijn ogen stonden doordringend en ik had direct de drang er alles uit te flappen. 'Waar ben je geweest?'
Ik zuchtte diep. 'Bij Dumbledore,' bekende ik. 'hij heeft mij wat dingen verteld over Voldemort.'
Draco fronste zijn voorhoofd en liet mijn kin weer los. 'Dingen? Wat voor dingen? Heeft hij soms iets door?!' Zijn stem werd hard en de blik in zijn ogen kil.
Ik schudde vlug mijn hoofd. 'Niet dat ik weet. Sterker nog, ik denk dat hij mij nog steeds vertrouwd.' Ik legde Draco vlug het verhaal uit van de Gruzielementen, en aan zijn reactie te zien wist hij hier duidelijk niets van af.
'In zeven?!' zei Draco vol afschuw, maar ik zag ergens in zijn ogen ook iets van fascinatie.
'Ik denk eerlijk gezegd dat dit de voornaamste reden is waarom sommigen hem volgen, zij willen ook zo'n Gruzielement maken, en wie beter hen te helpen dan Voldemort hem zelf.' zei ik met op elkaar geklemde kaken. 'Weten jouw ouders hier vanaf?'
Draco dacht na, maar schudde toen zijn hoofd. 'Nee, ik denk het niet,' Hij keek mij toen weer doordringend aan. 'Dumbledore heeft zeker gevraagd of je kunt achterhalen wat die andere Gruzielementen zijn.'
Ik beet hard op mijn onderlip en knikte zacht. 'Ja, dat heeft hij inderdaad. Ik heb gezegd dat ik mijn best zal doen, maar natuurlijk zal ik hem het niet vertellen.'
Draco knikte en staarde toen voor een lange tijd bedenkelijk voor zicht uit. Hij bleef heel lang stil en ik werd er lichtelijk zenuwachtig door, aangezien ik zijn emoties niet helemaal kon pijlen.
'Maar het kan natuurlijk geen kwaad zelf te achterhalen wat die Gruzielementen precies zijn,' zei Draco toen na een tijdje, waarnaar hij mij weer aankeek. 'gewoon, voor de zekerheid.'
Ik schrok en schudde vlug mijn hoofd. 'Draco dat kan ik niet doen!' zei ik resoluut. 'Het is te riskant, Voldemort zou het door kunnen hebben door dit stomme merkteken.' Hoe graag ik ook Voldemort zijn zwaktes zou willen opzoeken, kon ik dat risico helaas niet nemen. Niet voor Dumbledore, en ook niet voor Draco.
'Je hebt gelijk, natuurlijk kunnen wij niet zo'n risico nemen.' zei hij resoluut en pakte toen mijn hand vast waarnaar hij mij richting de uitgang van de kamer van Hoge Nood trok.
Ik staarde verward naar de achterkant van zijn blonde hoofd. 'Je bent toch niet bang dat de missie zal gaan falen?' vroeg ik onzeker.
'Natuurlijk niet!' Ik kon aan zijn stem horen dat deze onzeker was.
'Draco,' Ik stopte met lopen en de blonde jongen volgde met tegenzin mijn voorbeeld. Hij draaide zich naar mij om en keek mij treurig aan. 'het komt wel goed.'
Hij zuchtte, stapte dichter naar mij toe en nam mijn gezicht in zijn handen. 'Ik weet het,' mompelde hij zacht en kuste toen mijn voorhoofd. 'maar naar maten het moment nadert, hoe meer ik erop tegen zie.'
'Je hebt twijfels over de kant waaraan jij staat.' Ik kon het niet laten te glimlachen.
Hij ontweek mijn blik. 'Misschien, maar er is nu niets meer dat ik eraan kan doen, en jij ook niet.' Draco zijn stem werd weer hard. 'Wij moeten niet vergeten wat de gevolgen kunnen zijn.'
'Draco, wat nou als we Dumbledore gewoon,-'
'Nee!' Hij keek mij woedend aan en ik deinsde geschrokken achteruit. 'Zet dat uit je hoofd! Wij gaan geen risico nemen, nu niet, nooit niet.' En zonder pardon stapte hij richting de uitgang van de kamer van Hoge Nood, zonder nog naar mij om te kijken.
-----------------------------------------------------
Het is zo lang geleden, ik weet het! Maar ik heb echt zo lang geen computer meer gehad, want mijn laptop was kapot, maar ik heb sinds een paar dagen een nieuwe! Ik ga mijn best doen het verhaal weer op te pakken en verder te schrijven. Ik ben trouwens echt blij om te zien hoeveel van jullie dit verhaal nog lezen! Ontzettend bedankt allemaal! <333
JE LEEST
𝐋𝐞𝐭 𝐌𝐞 𝐆𝐨 [𝐍𝐋]
Fanfic𝐁𝐎𝐄𝐊 𝟐; Na het begaan van haar grootste fout keert Audrey terug naar Hogwarts als Dooddoener. Draco lijkt niet meer de jongen te zijn die zij voorheen zo goed kende en de band tussen de twee raakt gecompliceerder wanneer zij een grote missie kr...