Setengah jam, aku turun semula dengan memakai dress bewarna merah darah dengan sepasang boots. Aku lihat Hud sudah bersandar di tepi kereta dengan sebatang rokok dikepit ke mulut. Usai melihat aku turun, rokok yang masih berbaki setengah itu, dibuang ke tanah lalu dipijak. Pintu kereta dibukakan untuk ku. Satu tabiat Hud yang paling aku suka. Dari awal perkenalan kami hinggalah ke hari ini, dia masih setia membukakan pintu untuk aku.
"Tunggu lama ke?"Aku letak tangan di atas pahanya.
"Hm, macam selalulah." Tangan aku diusap.
"Better late than never kan?"
RUMAH banglo tiga tingkat bercat putih itu kami masuk. Villa milik keluarga Jane ni memang terletak diatas bukit. Tempat tersorok sikit, lebih privasi untuk buat parti macam ni, kata Jane. Di pintu masuk sahaja sudah ramai orang berkumpul. Makanan penuh diletakkan di atas meja. Jane ni anak ahli politik Malaysia, katanya bulan depan ayahnya masuk bertanding pilihanraya. Sebab tu pergi umrah sekarang dengan isterinya sekali. Anak perempuannya yang satu ini, ditinggalkan sahaja berseorangan di sini.
"Guys, I'm glad you come" Pinggulku ditepuk Jane, membuatkan aku spontan berdiri menegak.
"Hey, mestilah kitorang datang" Hud sudah berlaga pipi dengan Jane.
Jane nampak cantik. Okay, selalu pun dia nampak cantik, tapi hari ni extra cantik dengan dress hijau emerald panjang melepasi lutut.
"You look damn gorgeous in that" aku puji dia ikhlas.
"Aww, thanks" pipi aku pula dia cium.
" Jom", tangan aku dan Hud ditarik kedalam hall utama.
Sumpah bising. Di dalam ruang ini, semua orang sibuk menari terkinja-kinja diatas dance floor. Lagu electro house- the hums bergema di setiap tingkat rumah. Hud sudah dengan dunianya sendiri. Aku bergerak ke ruangan paling sunyi, untuk elak dilanggar manusia-manusia yang sedang khayal menari.
Dapur.
Aku cari ruangan dapur. Aku cukup benci bila kena bersesak sesak dengan semua orang di ruangan sempit. Aku baru sahaja nak masuk kedalam dapur terus lankah aku terhenti. Ada dua orang manusia yang sedap bercium di atas meja bar dapur. Gross. Aku buka peti sejuk. Juice oren Twister aku keluarkan sebelum mata mencari gelas.
"Takkan juice je kut" gelas yang sudah aku isi penuh dirampas. Isinya dibuang kedalam sinki.
Aku pandang lelaki dihadapan aku ini dengan kening bertaut. Apa masalah dia ni. I dont even know him.
Gelas yang telah kosong, diisi pula dengan cairan wain, lalu disua kepada aku.
Being me, aku tahu alcoholic tolerance aku cukup tinggi. Aku boleh teguk 4 bottles of beer and drive right after.
" Tak fun lah kalau setakat ni je sayang, nak try ni" satu paket kecil berisi butir butir jernih dikeluarkan dari dalam poket.
" I dont do drugs, can you just leave me alone, I dont know you"
" Ni bukan drugs pun, well sorts of. Even some country legalize this shit. Kalau you nak enjoy, take one of these, and you'll be fine."
Kening aku hampir bertaut apabila rasa sengat menguasai kepala aku. Gelas yang kosong aku letak kembali diatas meja, bersedia untuk meninggalkan lelaki itu.
"Come on, satu je ke." Gelas aku diisi lagi. Kali ini diisi penuh. Fuck, Sumpah aku dah tanak. Wajah lelaki dihadapan aku ini, seakan menduga reaksi aku.
Entah apa yang merasuk aku, yang pasti aku rampas gelas itu daripada tangan lelaki itu sebelum meneguknya. Habis.
"That's my baby!"
'Minumlah sikit, you'll forget everything'- they said.
Memang betul kut, yang pasti sekarang aku dah tak dengar bunyi pasangan di belakang aku ni. Aku jalan beberapa langkah namun mata aku berpinar. Jalan aku pun dah tak betul. Hampir terjelopok, namun pantas aku capai meja di sebelah aku. Yang aku dengar hanya ketawa lelaki itu tadi. Demmit.
"Takkan baru seteguk dua, dah goyang kut"- suara itu lagi.
Aku terus melangkah, mencari Hud. Namun sepasang tangan itu lebih cekap menarik aku kedalam pelukan. Tubuh aku ditarik, menuju tempat yang aku sendiri tidak pasti.
Pap, aku ditolak ke dinding. Damn , aku ingin melawan namun usaha aku terus terhenti apabila terasa bibir aku dihempap oleh bibirnya. Aku tak melawan, apabila dia menggigit bibir bawah aku. Melekapkan kembali bibirnya ke atas bibir aku. Canggung. He's not a good kisser. Sempat aku rumus.Apabila aku tidak memberi sebarang kerjasama, tangannya memainkan peranan. Memegang bahagian belakang tubuh kasar.
Gila, entah siapa lelaki dihadapan aku ini, senang-senang sahaja aku dilayangkan oleh sentuhan itu.
Seperti baru tersedar, tubuh itu aku tolak kuat. Sial, Ternyata lelaki itu juga sedang terkejut. Lelaki itu cuba menarik aku kembali sebelum aku menepis tangannya dan menjerit kuat.
"Don't you dare lay your hands on me!" Lelaki itu terus menjauh.
Kepala yang berdenyut, aku urut perlahan. Pening. Sangat.
Aku cari susuk tubuh Hud dibalik ratusan manusia yang sedang galak menari, terkinja-kinja diatas lantai. Pening di kepala yang semakin mencucuk, aku biarkan.
Hud!
Aku seakan mahu berlari memeluknya apabila ternampak susuk tubuh Hud yang membelakangi aku. Badan yang seperti mahu jatuh aku imbangi sebelum menuju nya.
-Serta merta aku terhenti.
Aku lihat Hud sedang laju menghenjut entah perempuan siapa yang sedang menonggeng dihadapannya. Dia nampak sudah hilang dalam dunianya. Gila. Laju sahaja, minda aku mengimbas semula perbuatan bodoh aku dengan lelaki tadi.
Checkmate Mellisa.It's Karma!
Aku rasa laju sahaja air mata aku jatuh menuruni pipi. Lantakkan sana eyeliner yang aku baru coret tadi, sumpah aku sudah tidak kisah langsung. Bodoh Mellisa kau bodoh!
Hati aku sakit, macam nak gila aku nangis malam itu. Perlahan aku mengundur. Langkah aku lajukan. Aku tidak tahu kemana akhirnya langkah aku ini, yang aku tahu, aku harus keluar dari tempat ini. Aku pantas berlari keluar, menolak entah berapa ramai yang menghalang jalan aku sehinggalah,
-Plashhh!
"Weh, ada orang jatuh kolam weh!! ,"-satu suara menjerit
"Someone, please fucking save her!" -aku dengar suara perempuan entah siapa berteriak.
Aku sudah tenggelam ke dasar.
Mati?
Satu perkataan itu meluncur masuk ke dalam akalku yang sudah hampir padam. Aku tanak mati. Bukan sekarang at least. Akhirnya, satu permintaan keluar dari dalam sudut hati aku yang paling dalam.Tuhan, please save me.
*Hitam
#RedRose
YOU ARE READING
Redrose
Teen FictionMellisa, 23 Sebetulnya, dia hanya ingin lari dari realiti kehidupan. Realiti hidup yang baginya hanya menyempitkan keadaan. Dia tak punya sesiapa dalam hidupnya. Tuhan? Dia tidak kenal siapa tuhannya. Apa yang dia tahu, setiap perkara, dia yang cora...