Mellisa
Majlis nikah sudah selesai pukul 1 petang tadi. Sekarang kalau tidak silap aku, masa sudah menginjak jauh ke angka 4 petang. Tetamu masih ramai tetapi tidak seramai tadi. Seronok aku melayan keluarga besar Zaquan. Walaupun ditambah dengan keluarga belah ayah Zaquan, aku masih boleh mengawal suasana. Ada juga yang bertanya soal keluarga aku. Tapi aku tak terkejut dan syukur aku boleh menjawab segalanya dengan baik tanpa perlu membuka cerita.
Aku lihat badan aku yang sudah bertukar busana. Baju pengantin tadi sudah lama bertukar kepada baju kurung moden. Lagipun, lebih mudah untuk aku melayan tetamu sebegini.
Masa aku tukar baju tadi, Zaquan ada masuk ke dalam bilik kami. Sumpah waktu itu serta merta aku jadi tak tentu arah. Aku yakin lima minit lepas, dia masih leka melayan kawan kawan rapatnya di bahagian garaj.
Zaquan masuk, mengunci pintu bilik dari dalam. Aku yang kebetulan di dalam bilik air sengaja buat buat tak dengar. Sumpah bila aku dengar punat kunci pintu yang ditekan serentak itu jantung aku terus berdetak laju.
" Sayang.." Dia memanggil.
Aku teruskan menyalin pakaian. Ya, aku tukar baju dalam toilet. Suka hati aku lah, kau apahal?
" I know you're inside."
Aku dengar bunyi orang duduk diatas katil. Shit Zaquan its only 3pm. What the fuck are you doing in here?
Aku sumpah tak berbunyi sedikit pun. Berharap Zaquan masuk dan terus keluar.
" You know what Mell, not to be creepy here, but the fact that the bathroom glasses arent fully opaque, I can see you from here. Sooo, there's no point of hiding."
Aku gigit bibir. Menyumpah entah siapa siapa yang mencipta gelas sebegini untuk dijadikan pintu bilik air. Aku perasan juga tadi sewaktu ingin melangkah masuk perihal pintu bilik air ini yang sememangnya transluscent. So basically, mereka yang diluar walaupun tidak secara jelas boleh melihat mereka yang di dalam.
" You nak apaaa?" aku bertanya dengan suara yang sengaja dibuat meleret.
Aku dengar dia tergelak dari luar. Puas hati lah tu dapat mengenakan aku.
" Oh my god Mell..wait. Don't say.."
Dia tiba tiba terdiam sebelum ketawanya pecah lagi. Kalini sampai tak cukup nafas.
" Seriously kau tukar baju kat dalam? Asal nak tukar baju kat bilik air, tukar ajelah kat luar HAHAHAHA."
Aku jadi malu sendiri. Dalam masa yang sama, menahan gelak. Jadi malu sendiri bila Zaquan menangkap aku buat kerja bodoh macam ni.
" ZAQUAN IT'S NOT FUNNY. " Aku spontan terjerit geram.
" Eh shhh shh. Janganlah jerit sayang. Kecoh rumah kang, pengantin perempuan petang petang dah menjerit dalam bilik."
Habis ayatnya, makin berdekah Zaquan ketawa dengan lawak bodohnya.
" Zaquannn you nak apa kat sini?" Aku terus balut tubuh aku yang hanya berbaju dalam semata dengan tuala. Risau kalau kalau Zaquan boleh melihat dari luar.
" Aku nak tukar baju jugak. Panas tahu tak, bersidai kat luar tu pakai baju Melayu. "
" Then, tukar lah baju. Buat apa lama lama kat sini?" laju aku membalas.
" Tapiii, aku nak guna bilik air dulu. So Mell, if you dont mind would you step out from that bilik air, so that I can peacefully use it. "
Aku tahan geram, ada ada je idea Zaquan ni. Dalam rumah ni ada 3 bilik air utama. Bilik air yang satu ini juga yang dipilih. Aku masih berkira kira hendak keluar. Lagi lagi bila ada lelaki itu diluar. Entah apa lah dengan Zaquan yang aku takut sangat.
" Mell, what takes so long? Cepatlah."
Dia mula mendesak. Aku sumpah tak sempat langsung ingin menyarung baju disini. Aku mengetatkan simpulan tuala pada badan. Aku boleh nampak bayang bayang Zaquan di hadapan bilik air yang sedang duduk seolah menunggu aku.
" Mell seriously, sikit pun aku tak kisah lah kau nak bogel pun. Keluar je lah."
Thats it. Hilang terus rasa malu yang tadinya menghalang aku keluar, semuanya digantikan dengan satu rasa tercabar. Aku jadi geram bila dia kononnya langsung tak terkesan dengan kehadiran aku disini. Mellisa dan pantang dicabar, satu perkara yang memang aku dilahirkan dengannya.
Pergi mati dengan malu yang aku tahan sejak tadi. Pintu aku tolak laju. Macam aku agak, Zaquan agak terkejut bila aku tiba tiba keluar.
" Kan senang kalau dar–"
Dia ingin bangun, namun aku tolak dia sampaikan dia terduduk semula ke birai katil. Keningnya berkerut ingin bertanya namun aku senyapkan dia bila aku cium pantas bibirnya.
" Serious lah you tak kisah?" Aku hadiahkan senyuman paling menggoda sebelum aku tarik lehernya kedalam agar merapat ke arah aku. Aku cium telinganya perlahan.
" Mell..what're–"
Aku tak tipu, aku boleh dengar nafas dia yang tak teratur. Bila aku tarik dia ke dada aku, aku boleh dengar detak jantung dia yang laju.
" Tell me Zaquan –"
"–Seriously you tak kisah kalau I tease you macam ni?"Aku ugut menjatuhkan tuala yang aku lilit di badan. Rasa seronok pula mengenakan Zaquan macam ni. Dia masih terkesima dengan tindakan aku. Aku dalamkan ciuman aku. Rambutnya aku kusutkan. Aku tolak dia hingga dia terbaring ke katil. Dadanya aku tekan ke katil.
" Mell ughh–" Dia terdongak bila aku usap inner thigh nya perlahan. Bermain disitu lama.
Aku perasan perubahan bila badan Zaquan berubah tegang, dan pada waktu itu lah aku menghentikan segala perbuatan aku keatas Zaquan. Aku nampak wajah Zaquan yang hampa.
" You can't resist me Zaquan. I dont even take off my clothes yet."
°°°°°
hai guys! Saya kan sebenarnya kann saaaaaaaaaaangat terharu gila nak mam bila baca comments korang kat previous chapter. Sejuk je hati jawab final hahaha. Hmmm kenapa kenapa korang baik sangat. Saaaaaaaayang korang❤❤❤❤nah update pukul 4 pagi ni untuk korang!
Have a nice day guysssss!
YOU ARE READING
Redrose
Teen FictionMellisa, 23 Sebetulnya, dia hanya ingin lari dari realiti kehidupan. Realiti hidup yang baginya hanya menyempitkan keadaan. Dia tak punya sesiapa dalam hidupnya. Tuhan? Dia tidak kenal siapa tuhannya. Apa yang dia tahu, setiap perkara, dia yang cora...