Mellisa
Esok paginya, aku bangun dengan mata yang sembab gila. Aku jeling jam berbentuk rabbit di tepi katil, 10.23 am. Chill, aku ada MC berbaki 3 hari lagi. Aku capai tuala mandi yang aku sidai di balkoni rumah. Pakaian aku lucutkan sahaja semuanya di ruang tamu sebelum aku berjalan bogel ke dalam bilik air, aku tinggal seorang, lantaklah nak bogel ke apa. Tab mandi aku isi penuh dengan air, aku buka kabinet kecil di sisi sinki sebelum mengeluarkan tiga lilin aromatherapy.
Kepala aku benamkan perlahan-lahan kedalam tab mandi yang aku isi penuh air. Bau lavender dari lilin yang aku bakar tadi memenuhi ruang bilik mandi aku. Itu tabiat aku apabila stress, macam sekarang. Entah kenapa, aku rasa lega bila berkeadaan begini. Calming sensation.
Aku pejamkan mata, rapat.
Merah muka aku bila teringat kejadian malam tadi. Bila teringat lelaki semalam, aku makin galak tersenyum. He's damn hot! Wajah bersih itu makin merah apabila dada aku melekap elok pada dada bidangnya. Aku gigit bibir apabila imaginasi nakal memasuki minda aku.
Sumpah, aku dapat lihat lesung pipit di kedua-dua belah pipinya walau dia langsung tidak senyum semalam. Bila aku sengaja lagakan bibir aku ke dalam lehernya, nafasnya jadi tak keruan. Comel sangat! I wonder how cute he can be in bed.
Aku keluar dari bilik air dengan hanya berkemban, melangkah ke ruang tamu dan menghenyakkan punggung diatas sofa. Remote tv aku capai. Siaran-siaran drama melayu yang entah apa apa langsung tidak menarik perhatian aku. Akhirnya aku tutup sahaja tv itu.
Aku masuk kedalam bilik, mengeluarkan satu set bra dengan panties bewarna hot pink dengan sehelai t-shirt lengan pendek bewarna hitam yang panjangnya cukup-cukup paras peha. Well, kat rumah aku tak pakai seluar.
Kaki aku atur menuju dapur. Yes, finally my favourite part! Aku sukaaaa gilaaa masak, western, kampung, italian, semua aku boleh. Aku buka peti sejuk, mengeluarkan beberapa bahan. Ayam yang aku baru keluarkan dari dalam fridge aku nyah bekukan. Sayur aku potong.
Aca aca chef, padahal nak masak mihun goreng je pun.
Tok. Tok. Tok.
Aku dengar bunyi orang mengetuk paku dari dinding rumah sebelah. Oh lupa, jiran baru. Aku sambung proses menggoreng. Pada awalnya aku buat tak endah sahaja dengan bunyi ketuk-ketuk tersebut, namun makin lama makin bising sehingga aku jadi hilang fokus.
Aku habiskan acara memasak secara ala kadar. Pintu rumah aku buka. Aku intai pintu rumah sebelah yang terbuka luas. Geram. Pleaselah, hidup berjiran kan? Toleransi lah sikit.
Aku baru ingin masuk kedalam rumah semula, sebelum bunyi ketukan kedengaran lagi. Malah kali ini, beserta bunyi seperti kerusi terjatuh diikuti suara menjerit.
"Allah!" Serentak itu aku dengar suara kecil mengaduh sakit.
Prihatin mungkin, aku terus berlari memasuki rumah sebelah.
Dari depan pintu rumah aku dapat lihat sebuah kerusi plastik yang telah patah dua kakinya sedang terbaring disisi seorang lelaki. Jiran baru aku, of course. Aku pandang susuk tubuh yang sedang terduduk menghadap pintu.
Oh. my. god. It can't be him.
Aku lihat dia yang sedang mencuba untuk bangun sebelum matanya melekat pada aku. Damn, it's him.
Gila. Aku tak tahu bagaimana ingin bereaksi apa sekarang. Aku tersedar selang sesaat apabila aku lihat matanya sedang asyik menjamah kaki aku.
Kaki? Aku pandang bawah. Oh shit, aku lupa, aku memang tak pakai seluar sedari tadi. Aku suka tengok mukanya yang merah begitu. Nampak comel gila.
"May I? " Aku tawarkan diri untuk membantunya berdiri. Tanpa menunggu balasan, lengan lelaki itu aku bawa ke belakang leherku untuk membantu.
Entah dimana silapnya, apabila aku tersadung kerusi plastik yang memang berada disitu, sehingga aku jatuh kearah lelaki itu. Jatuh menghempap batang tubuh milik lelaki itu. Lutut aku betul-betul mendarat di celah kangkang lelaki itu sehingga aku menangkap jeritan kuat lelaki itu. Gosh, mesti sakit.
Lelaki itu terus menolak aku sebelum berlari dan duduk di atas sofa. Tangannya menggosok perlahan kawasan yang jelas berbonjol itu. Aku tak dapat menahan ketawa. Sumpah lawak. Sekali lagi aku cuba menghampiri lelaki itu.
"No, stay there" aku lihat lelaki itu cuba berdiri, namun jalannya masih terhincut-hincut.
"I'm sorry," sepatah aku ucap selepas lelaki itu sudah kembali tenang. Namun sesekali aku lihat dia menggigit bibirnya, sakit mungkin.
Tindakan spontan, aku meluru dan melutut dihadapannya. Kepala aku betul-betul selari dengan pinggangnya, lebih tepat kemaluannya. Terkejut mungkin, dia terkebelakang. Minda nakal aku mula memainkan peranan. Guess what? Handjob? Blowjob? Well, I can give him both.
Satu langkah- tarik zip seluar lelaki ini ke bawah. Dammnn -
Aku pandang mukanya yang sumpah nampak terkejut gila. Mungkin tak pernah sangka, aku akan berada di posisi ini.
Seperti aku sangka, dia mengundurkan diri kebelakang. Berdehem menghilangkan debar. Mukanya sumpah merah gila. Aku nampak peluh merecik di pelipis sebelum mengalir ke pipi. Cuak ke bang?
Senyum sinis aku beri kepadanya. Hipokrit. Lelaki semua sama. Mana tahan kalau nampak perempuan serah diri bila berdepan.
Aku pandang sekeliling rumah yang jelas sedang bersepah sebelum aku pandang wajahnya.
"Sebagai tanda maaf, please at least, izinkan saya tolong awak kemas semua ni, mesti penat gila kot, nak setelkan sorang-sorang semua ni. After all, two hands are better than one. Kan?"
Dia seperti sedang berfikir panjang.
"Ok"
Aku seperti ingin melompat apabila perkataan itu meluncur daripada bibir seksi itu. Menolong lelaki itu bermaksud dapat berlama-lama bersamanya.
"Tapi -"
Aku pandang lelaki itu semula, mengharap lelaki itu tidak menarik semula kata katanya tadi.
"Pakailah seluar." Mukanya merah lagi
Aku kembali tersenyum. Lega.
"Of course, lah!" aku berlari keluar dan aku intai dari sebalik pintu rumahnya untuk melihat sekiranya ada jiran lain yang bakal melihat keadaan aku ini sebelum aku menyusup keluar. Aku masuk semula dengan membawa mihun goreng yang baru aku masak tadi. Aku agak mesti dia lapar gila.
"Wow that smells good." Dia jeling tupperware mihun yang aku bawa.
"Of course, see the leg lah," aku lihat dia sudah memegang berus cat, ingin memulakan kerja.
"Tanak tanya nama dulu?" Aku tanya perlahan lahan.
"Oh, saya Zaquan. Zaquan Najmi " aku tersenyum apabila mata itu menangkap mata aku.
"I'm Mellisa, but you can call me Mel."
Votelahhhh mangkok#RedRose
YOU ARE READING
Redrose
Teen FictionMellisa, 23 Sebetulnya, dia hanya ingin lari dari realiti kehidupan. Realiti hidup yang baginya hanya menyempitkan keadaan. Dia tak punya sesiapa dalam hidupnya. Tuhan? Dia tidak kenal siapa tuhannya. Apa yang dia tahu, setiap perkara, dia yang cora...