Hud
Sisa pekat wain merah Château La Garde yang melekat di tepi bibir aku jilat bersih. Meresap lagi rasa manis ke dalam receptor lidah. Aku ambil seteguk lagi, bagi menghilangkan rasa kosong di tekak. Dentuman lagu Electro mix betul betul buat aku tenggelam dalam hingar-bingar suasana kelab. Aku sengih sendiri, tak pernah-pernah aku duduk minum wain sorang-sorang dekat PlayClub macam ni, serious rasa loser gila. Apa nak buat bila semua orang yang kau kenal sibuk dengan life sendiri. Kawan pun lesap entah ke mana. Kalau dulu bolehlah ada Mellisa untuk teman aku pergi ke mana-mana. Even kalau Raya pun dia stay dengan aku kot. Mellisa .. Mellisa, nama itu tanpa aku sedar selalu hadir dalam otak aku. Hampir setiap hari aku fikirkan orang yang sama, dan takdir membawa aku berjumpanya hari ini. What a coincidence? Aku senyum sendiri. Mellisa, if only she knows that she's the main reason behind all this smiles. Dia masih sama, cantik, cantik sangat. Kadang tak sangka dia pernah jadi milik aku hampir 4 tahun. Sejujur nya aku tak pernah layak untuk Mell.
Bila aku jumpa dia 4 tahun lepas, aku ingat aku boleh layan dia macam aku layan semua orang, but she's too innocent. Dia lain. Perempuan macam dia sejujur nya bukan taste aku langsung. Aku tak suka commitment. Personally I prefer someone sexy and wild dan semuanya tiada pada Mellisa. Bukan sekali dua aku keluar belakang Mellisa untuk bersama dengan perempuan lain. Mellisa cantik tapi I can't get what I want.
Kau dapat semua yang kau nak kat dunia ni Mell, duit, kerja bagus, tapi kau bodoh Mell. Bodoh sebab tinggalkan aku. Patutnya kau tahu you're nothing without me. Kau ingat selamanya aku nak simpan kau buat berkasih bagai? Heh,
Aku bukan jenis jilat balik ludah. Dan aku tak nak kau Mell. Once kau pergi tinggalkan aku, aku takkan balik pada perempuan yang sama. Aku tak main bekas orang, entah dah kena jolok dengan lelaki lain aku pun tak tahu. Tapi aku nak kau rasa kosongnya dunia tanpa aku, sayang. Takkan aku nak biar kau seronok ronok dengan lelaki siyal tu bila aku kat sini sorang sorang kau tinggal.
YOU ARE READING
Redrose
Teen FictionMellisa, 23 Sebetulnya, dia hanya ingin lari dari realiti kehidupan. Realiti hidup yang baginya hanya menyempitkan keadaan. Dia tak punya sesiapa dalam hidupnya. Tuhan? Dia tidak kenal siapa tuhannya. Apa yang dia tahu, setiap perkara, dia yang cora...