Mellisa
Bila aku keluar dari bilik air aku nampak ummi sudah berjalan ke dapur. Sumpah jantung aku berdegup laju sangat sekarang. Tangga yang aku panjat ni bagi aku semacam rata sahaja aku daki. Aku tolak pintu bilik secepat mungkin. Punat kunci aku tekan, sebelum aku berdiri menyandar pada pintu bilik.
Pap! Pipi aku lempang sekali. What has gotten into you Mell, for God's sake?
You let him kissed you. In fact you kissed him back! And you let him touch you here.
Aku pegang punggung bulat aku. Mengingatkan semula bagaimana aku boleh terlentok dengan sentuhannya.
That lips. It's almost impossible to resist. Bibir aku sentuh lembut, mata dipejamkan dan aku sedaya upaya mengingat kembali saat bibirnya disembamkan ke bibir aku. Zaquan, he kissed me. Aku geleng sekali, tak faham benar dengan sikap aku yang baru ini- Kenapa aku rasa malu bila bersama Zaquan. Kalau dulu aku tak pernah kisah dicium oleh Hud. Peluk dan cium sudah menjadi rutin bagi aku bila bersamanya.
Aku bergerak ke cermin besar di bilik, memerhatikan pantulan imej aku di dalamnya. Seperti aku jangka, wajahku masih berona merah. Habis berpeluh kawasan tulang kolar dan dada ku, akibat terlampau gelisah.
Aku tak tahu apa yang patut aku rasa sekarang sebenarnya. Hilang terus rasa canggung aku semasa bercium, cara dia menggigit dan menekan bibir aku sungguh sempurna, seakan dia sudah mahir benar dengan bibir aku. He's a good kisser, itu aku tak dapat nafi. Buktinya sekitar bibir aku masih memerah dek lekapan bibirnya. Aku pandang bawah, tersembul puncak dada aku dari sweater yang aku pakai, reaction semula jadi aku bila aku cukup terangsang seperti sekarang.
Zaquan, aku agak mesti dia rasa bersalah. Melihatkan air mukanya yang jelas keruh bila dia bertanya tadi menambahkan lagi keyakinan aku. Aku sebolehnya tak mahu kerana perkara ini, kami tidak bertegur. Dah memang jelas salah aku, sengaja carik pasal tolak pintu. Nak nak lagi time dia tengah mandi, tapi peliknya aku tak dengar langsung bunyi air, serius. Tak adanya aku nak tolak pintu tu kalau tau ada orang kan.Yang aku ingat bila aku tolak pintu tadi, dia sedang duduk di atas toilet seat. Half naked. Badannya seolah mengejang kenikmatan. Matanya terpejam pejam seperti menahan sesuatu. Sempat aku lihat tangannya bergerak gerak seperti sedang mengerjakan sesuatu.
Ah lantak lah!
Sweater aku cabut dan campak ke katil. Lantak lah, mandi kat singki pun, singki lah. Aku perlu menolong ummi memasak, actually tak adalah ummi suruh pun, cuma dah jadi macam rutin aku selama seminggu semenjak tinggal di sini. Lagi lagi Zain Zaquan dah balik, mesti ummi nak masak banyak. Baldi yang terlangkup aku ambil. Dengan air yang memang kecil aku sabarkan diri menadah sehingga penuh. Cukup 10 minit aku keluar bertuala dan bergerak ke almari baju. Set pakaian dalam berwarna kuning aku ambil dan pakaikan ke badan. Baju berwarna hitam dari almari aku sarung. Aku padankan dengan seluar panjang warna sama. Biar gaya aku macam perempuan berkabung.
YOU ARE READING
Redrose
Teen FictionMellisa, 23 Sebetulnya, dia hanya ingin lari dari realiti kehidupan. Realiti hidup yang baginya hanya menyempitkan keadaan. Dia tak punya sesiapa dalam hidupnya. Tuhan? Dia tidak kenal siapa tuhannya. Apa yang dia tahu, setiap perkara, dia yang cora...