Aku pandang wajah dua orang lelaki dibelakang aku ini penuh minat. Serius sama gila. Entah mana satu Zafran mana satu Zain pun aku tak tahu. Sekarang bolehlah aku agak nama mereka itu pun nasib baik Zaquan ada memanggil lelaki dengan tshirt kelabu ini dengan nama sekali tadi .
"So akak ni girlfriend abang lah kan? "
Soalan pertama yang keluar dari mulut Zafran membuahkan senyum di wajah aku. Aku curi pandang Zaquan yang masih khusyuk memandu. Seakan langsung tak terkesan dengan soalan tadi. Nescafe original miliknya dihulur kepada aku, minta dibukakan. Selang sesaat tahu tahu Nescafe sudah diteguk rakus.
" Korang rasa? " aku hanya tersenyum.
" Bukanlah kut, sebab abang mana minat perempuan, dia berahi kat pondan."
Purffhhh-
Habis tersembur Nescafe ke stereng kereta. Reaksi Zaquan yang mengejut buat aku sumpah tergamam. Berubah terus muka seriusnya kepada muka menahan gelak. Zain dan Zafran sudah galak ketawa sebelum aku ikut tergelak." Siyei lah kau Zen, aku nak buat solat tau tak baju ni." sisa air Nescafe bercampur ludah di tepi bibir dilap dengan belakang tapak tangan. Bajunya yang sudah basah dicorakkan dengan tompokan Nescafe di bahagian dada dipandang pasrah. Zaquan pandang aku dengan muka dibuat buat sedih.
" Alah aku bawak baju banyak nanti tukarlah baju before sampai masjid, tapi serious curious gila ni, akak ni siapa? " Zafran letak sikunya pada bahu kerusi aku dan Zaquan.
" Nama dia Mellisa, korang panggillah Kak Mell ke apa ke and actually dia kawan abang. Family dia duduk jauh so dia tinggal dengan kita buat masa ni, sementara cari rumah sewa. Dia tidur dekat bilik kosong kat sebelah bilik abang. "
" Whoa whoa whoa, wait wait. Asal sebelah bilik abang? Sebelah bilik Zu ada kosong. Dekat dengan bilik kitorang pun kosong. Wow, there's something fishy going on here. "
" Jap, dont say that korang pernah melakukan.." laju otak Zafran mereka hipotesis.
" Woi otakko! mulalah ni, Tulah kau banyak sangat tengok porn kan dah terpesong akidah kau ni. Ummi yang suruh dia duduk situ bingai, lagipun dekat bilik sebelah Zu tu kan katilnya patah haritu. Nak dia duduk sebelah bilik korang pulak lagilah, aku yang lelaki pun rasa tak selamat. "
Aku dapat lihat mereka mengangguk serentak. Mengiyakan.
" So korang SPM kan tahun ni? "
" Aah. " Zain menjawab sepatah.
" Trial bila? "
" Dalam tengah bulan 8 macam tu, rasanya. "
" Korang sama kelas ke?" entah kenapa aku jadi berminat untuk mengenali kembar ini.
YOU ARE READING
Redrose
Teen FictionMellisa, 23 Sebetulnya, dia hanya ingin lari dari realiti kehidupan. Realiti hidup yang baginya hanya menyempitkan keadaan. Dia tak punya sesiapa dalam hidupnya. Tuhan? Dia tidak kenal siapa tuhannya. Apa yang dia tahu, setiap perkara, dia yang cora...