Alleerst dankjewel voor het lezen van me verhaal. Ik weet het begint misschien een beetje cliché, maar het is pas het begin. Stoort er iets laat het gewoon weten in een comment. Nou ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden
MysterieuxAnne***
Flori WolfsVerschillende rolrekken met de nieuwste kleding rollen om me heen. Als ik mijn weg baan door de gangen van New York, normaal zal ik allang in mijn kantoor zitten en mijn agenda bekijken om me vervolgens naar de vergaderruimte te haasten.. Helaas was het deze ochtend nog rampzaliger dan normaal qua verkeer en ben ik daardoor dus te laat... Net een paar weken voor het nieuwe tijdschrift van Vogue uitkomt. Deze weken betekenen alleen maar intervieuws, doorpas sessies, modellen casten en niet te vergeten een hele boel uitzoek werk. Af en toe denk ik dat ik zo bij de politie kan. "Goeiemorgen Flori" de vrolijke stem van Iris doet me opschrikken. Iris is de receptioniste en de rechterhand van de bazin het department kan echt niet zonder haar ze is verantwoordelijk voor alle fotoshoots, telefoontjes, e-mails, administratie en derest dat bij haar functie komt kijken.Drukke baan dus! "Goeiemorgen Iris, oeh ik hou van je jasje! Die kleuren geweldig! Je zou vaker zulke chinese dingen moeten dragen" vertel ik haar als ik mijn tas op de balie zet en kreunend mijn kop koffie aanpak die ze me aangeeft mijn standaard Caramel Latte. Ze wisten dat ik zonder mijn Caramel Latte echt niet ging functioneren. "Allereerst dankjwel!" als ze het gladde jasje met hoge kraag rechttrekt. "Voordat je vraagt hoe mijn dag is, voor mij begint die goed. Gisteren heb ik alles ingeplant dus vandaag zijn het alleen wat telefoon gesprekken afhandelen. Geluksvogel." Mompel ik erachter aan.! "Voor jou begint die echter minder goed, wa t al je taken zijn komen te vervallen en Noë (de baas) wacht op haar kantoor in je. Als collega heb ik je de plicht te melden dat ze er niet echt vrolijk uitziet." Dat is het moment waarop ik al mijn bloed uit mijn gezicht voel trekken. "Wolfs, kantoor nu!" Roept de machtigste en hartelijkste vrouw (proef het sarcasme) van de afdeling als er iets punctueel is op deze planeet dan is zij het wel met een zucht maak ik me los van de balie waar ik net zo lekker tegen aangeleund stond en bid stilletjes dat Iris graag overdrijft voor ik door loop door naar het kantoor loop waar de deur nog van open staat. "Succes!" Mompelt Iris nog met een medelevende blik in haar ogen.
"U wilde me spreken?" Vraag ik beleefd als ik het kantoor in loop en rustig wacht op een teken. Noé zag er vandaag bijzonder goed uit. Voor de verandering had ze haar blonde haren naar achter gestoken en haar groene ogen springen haast uit haar gezicht door de lichte make up allen haar fel rode lippenstift zorgt net voor het dramatische effect. Ze zou bijna uit het tijdschrift zelf zijn gelopen met haar bijpassende lichte mantelpakje en witte blouse. "Wolfs ga zitten!" Ze neemt zelf plaats achter haar bureau en ik volg haar voorbeeld door op de stoel voor het bureau plaats te nemen. Het kantoor was niet bijzonder groot maar wel druk met allerlei fotolijsten en bloemen. Links waren van het plafond tot aan de grond ramen de muren waren wit en de fotolijsten van en in het tijdschrift waren grijs de bureaustoelen waren zwart en de vloer was ook grijs druk maar stijlvol. "Ik heb een belangrijke taak liggen normaal doe ik dit soort dingen zelf, maar aangezien ik het te druk heb doordat alle shoots vandaag plaats vinden en ze toch het intervieuw met meneer Black in het tijdschrift willen.Zit er niets anders op dan de taak aan jou te geven!" Zodra de woorden haar mond hebben verlaten valt mijn mond open en heb ik het gevoel alsof mijn ogen zo groot als schooteltjes zijn. Meneer Black de man die het grootste paparazzi bedrijf op de wereld heeft. Degene die geen genade kende als het op een goed verhaal aankwam en dan te bedenken dat Noè mij deze taak gaf! Mij! Degene die normaal gewoon koffie haalde, kleren stoomde. Modeshows in orde bracht en achter de schermen bleef. "Hier heb je de lijst met vragen, hij verwacht je over een uurtje op zijn kantoor" mijn ogen laat ik over de lijst glijden die nu in mijn handen ligt
Waaraan heb je, je succes te danken?
Wat doe je op een 1e date?
Wat is de mooiste plek waar je tot nu toe bent geweest?Ik werp een blik op Noè die me recht aankijkt. "Oh ja voor ik het vergeet" ze opent een lade van haar bureau en pakt een hoesje eruit haar fel gelakte rode nagels steken af van het grijze hoesje dit is de recorder zorg dat hij aanstaat tijdens het intervieuw zo kun je het terug luisteren en hoef je tijdens het intervieuw alleen notitie's te maken. Verder zit er een aan en uitknop zet hem eerst aan en druk dan op de rode knop. In het begin zeg je de tijd, de datum en de naam van diegene die je intervieuwt dus de volledige naam voor, tweede naam en achternaam heeft die er meerdere zeg je die ook. We willen geen fouten." Ze kijkt me even keurend aan en tuit haar lippen. " Ik reken op je, Flori." En dat was het moment dat ik nooit meer hetzelfde naar binnen zou lopen als dat ik deze ochtend had gedaan.
JE LEEST
Vogue
ChickLitFlori Wolfs werkt een halfjaar bij Vogue New York. Ze heeft altijd gedroomd van een baan in de modebranche en heeft alles gedaan om dat te bereiken. Normaal bestaat haar dag uit kleding stomen en klaarleggen, fotografen erop wijzen waar deze shoot...