Werk & Facebook

1.6K 63 1
                                    

Flori Wolfs

Nog altijd kijk ik Noè gespannen aan.
"Je krijgt natuurlijk je bedenktijd, maar het is een mooie kans, Flori." Ik bijt op mijn lip. Wat moest ik nou? Gideon en ik waren nog niet eens offcieel een stel. Wat moest ik dan precies gaan beschrijven? "Denk er goed over na, ik verwacht dat je verlopig gewoon je mond houd want Vogue wil de bekendmaking groot maken. Mocht je het natuurlijk doen." Ze tuit haar lippen en zet haar leesbril af. "Voor derest wil ik morgen die dossiers in orde hebben en je bij de doorpas sessie hebben om aantekeningen te maken. Natuurlijk." Antwoord ik zacht. "Ik snap dat dit een hele moeilijke keuze is, maar het is ook een hele grote kans. Je zult de wereld zien, de coolste evenementen bijwonen, een fashon icon worden. Alles waar dit bedrijf voor staat. Zul je terug zien in jou. Dat ga jij vertegenwoordigen." Ze kijkt me even moederlijk aan en tovert een kleine glimlach op haar gezicht. "Je weet dat ik het beste met je voor heb. Is er misschien een kans dat ik een paar dagen mag mee lopen met een model om nou ja een beetje een idee te krijgen van hoe druk het eigenlijk is en wat mensen van je verwachten." Ik friemel met mijn vingers en werp een voorzichtige blik in Noè's ogen. "Dat zal ik wel voor je kunnen regelen." Zucht ze opgelucht. Ik glimlach en sta dan op. "Bedankt voor de tijd en de kans. Het is niks, nu zorg dat die modellen doen waar ze voor betaald worden." Ze maakt een gebaar met haar hand naar de deur en ik loop voor het eerst lachend weg uit haar kantoor sinds ik hier werk.

Met veel gestommel kom ik mijn appartement binnen de boodschappen tassen in mijn armen maken binnen komen er niet makkelijk op en mijn schoenen die ik gisteravond vlug heb neer gegooit zorgen ervoor dat mijn boodschappen door de hele gang liggen. Gefrustreerd laat ik een zucht en trap de deur dicht met mijn voet. Mijn hele zin om een lekkere pasta klaar te maken is naar de knoppen. Ik schop mijn hakken uit en hang mijn jas aan de kapstok als ik mijn spaghetti, tomaten, kruiden en energy blikjes begin op te rapen. Ik zet de tas op het aanrecht en zet mijn laptop alvast op het kookeiland aan de oplader. Dan kon ik dadelijk meteen door met werken. Ik gooi de lichten aan en leg de dossiers ernaast.

Ik werp een blik op de klok als ik het laatste dossier aan de kant schuif. 21:00 u staat erop de oven en even kraak ik mijn nek. Drie uur! Drie uur hebben die dossiers van mijn tijd gekost. Normaal zouden mijn vrienden en ik naar het cafè gaan, maar aangezien ik tegenwoordig geen vrienden meer heb zijn mijn avonden opeens heel anders. Wat kon ik nog doen? Even onderdruk ik de neiging om ze toch te bellen en mijn excuus aan te bieden, maar omdat Clover na haar opbiechting niks meer heeft laten horen druk ik die gedachte heel snel weg. Ik klap mijn laptop dicht en besluit om een lange warme douche te nemen. Ik sluit de voordeur nog even snel en doe de gordijnen van de keuken dicht. En loop door naar mijn slaapkamer waar ik in mijn kast rommel tot ik vind wat ik zoek een jogging broek met een wit t-shirt en een oud geruite hemd. Meteen spoken er weer verschillende gedachtes door mijn hoofd. De laatste zinnen van Clover in het bijzonder.

"Je lijkt meer op haar dan je denkt. Het is en blijft je zus Flori hoe gemeen ze ook is ooit zou je haar moeten vergeven."
Meteen gooi ik mijn kleren op bed en loop naar mijn laptop die ik weer open klap. Ik klik internet aan en daarna facebook waar ik inlog op de Vogue pagina. Op mijn eigen profiel zou ik haar nooit kunnen vinden. 'Rose Wolfs' typ ik in de zoekbalk meteen komt er een profielfoto met hetzelfde gezicht als de mijne alleen was had ze haar haar donkerbruin geverfd. Ik zucht en twijfel als ik het pijltje op haar profiel hou. 'Okè! Gewoon even kijk of iedereen gelijk heeft. Gewoon om aan jezelf te bewijzen dat je het verder hebt geschopt dan haar." Spreek ik mezelf toe. Even komt er een lachje op mijn gezicht natuurlijk had ik het verder geschopt dan haar! Ik heb me helemaal opgewerkt naar Vogue honderden meisjes zouden mijn baan willen! Sterker nog ze zouden er moorden voor plegen! Ik klik haar profiel aan en meteen krijg ik een brok in mijn keel. Als ik haar profiel foto duidelijker zie. Haar donkerbruine haar valt beter dan ooit tevoren naast haar gezicht. Het was korter maar het stond haar beter. Haar ogen zijn bedekt met een grote zonnebril en op de achtergrond vaart een boot. Meteen bijt ik op mijn lip ze was alleen maar positief verandert. Ik scroll verder door haar tijdlijn en klik op info. Ze was nog altijd geen held in dingen afschermen.

Is geboren op 4 juni 1994
Vrijgezel
Werkt als fotograaf bij Burberry
Ik scroll verder maar dan meteen terug. Mijn ogen rollen bijna uit hun kassen. "Nee! Dit kan niet! Dit ga je niet menen!" Roep ik door mijn keuken. "Ze is hoger als mij! Ze heeft een betere baan als mij!" Schreeuw ik uit. Ik scroll verder door haar geschiedenis en zie allerlei foto's opkomen. "Ze zijn zelfs goed!" Boos klap ik mijn laptop dicht en sla mijn armen over elkaar. Meteen klap ik mijn laptop weer open en sluit ik facebook ik klik mijn mail meteen aan en begin driftig te typen.

Beste Noè

Bij deze wil ik u laten weten dat ik nog eens goed na heb gedacht over u aanbod. Mijn antwoord is ja en ik vind het een hele eer dat Vogue me deze kans wil geven.

Met vriendelijke groeten

Flori Wolfs

VogueWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu