Flori Wolfs
Van: Vogue
To Flori Wolfs
Subject: Bestelling
Goedemiddag mevrouw Wolfs
Uw bestelling van Apple zijn binnen en geïnstalleerd. We vragen u ze zo spoedig mogelijk op te komen halen en uw oude spullen in te leveren.
Met vriendelijke groet
Vogue
ict afdeling
Met een frons kijk ik naar mijn iPhone. "Wat kijk je moeilijk?" vraagt Gideon grinnikend. "Vogue zegt dat mijn apple spullen klaar zijn, maar ik heb helemaal niks gestuurd of besteld. "Noe zou wel weer wat hebben besteld of Vogue zelf. Tegenwoordig moet je met alles up to date zijn en aangezien je een van de belangrijkste bent moet je nu wel van alles gaan promoten. Je niet te druk om maken, je werkt er immers voor. Ik slik en kijk hem even moeilijk aan. "Maar ik wil niet te afhankelijk zijn van die baan. Mocht ik het ooit zat zijn wil ik niet dat Vogue heel mijn leven heeft overgenomen. "Maak je niet zo druk het zijn spullen Flori, het staat in je contract dat ze je voorzien van mooie spullen. Je bent niet te vergeten een voorbeeld en draagt ook de nieuwste merkkleding. Je moet die spullen proberen te verkopen." hij drukt een kus tegen mijn voorhoofd en tilt me op zijn bureau. "Hoelaat vertrek je overmorgen? 9uur ochtends, hoelaat ga jij naar Chicago? 10 uur ik kan je naar het vliegveld brengen als je wilt? Is prima dan ga ik nu die spullen ophalen en verder pakken. Is goed veel plezier vanavond! Dankje." Na nog een lange zoensessie nemen we afscheid van elkaar en loop ik naar de lift. Mijn jasje klem ik steviger tegen me aan en vraag me ondertussen af wat Vogue allemaal voor me nog meer kan geregeld hebben. Een macbook en iPhone heb ik zelf en het nut van een tablet zie ik niet meer in sinds ik die twee dingen heb, maar die heb ik aangeschaft in de eerste paar maanden toen ik bij Vogue kwam te werken. Noe heeft me vaak genoeg mijn telefoon en e-mails beantwoord om te weten dat ik zelf mijn spullen verzorgt hebt. Misschien zijn ze niet meer zo up to date. Alhoewel mijn iPhone 5c green er makkelijk mee door kan gaan en misschien is mijn macbook wel niet het allernieuwste maar ook daar heb ik geen klachten voor. Misschien krijg ik wel gewoon een iPod om dat weer nieuw leven in te blazen. Mijn gedachte worden losgerukt als ik mijn telefoon voel trillen en hem uit mijn jaszak haal. 'Flori' antwoord ik zonder op het scherm te kijken. "Hey Flori met Clover, heb je enig idee toelaat je ons kunt verwachten? Uhm uurtje of zeven, ik weet niet wat makkelijk voor jullie is. Ik moet nog even naar de supermarkt en wat spullen ophalen en dan kan ik aan het eten beginnen. Ik kom wel wat eerder dan kan ik je helpen. Prima zie je over een paar uurtjes." lach ik door de telefoon en dan hang ik op. Inmiddels kom ik aan bij de hoofdingang en besluit om een taxi aan te houden.
"Naar Vogue hoofdkantoor, alsjeblieft." zeg ik tegen de taxichauffeur als ik ben ingestapt. Hij geeft me een knikje en slaat dan af. Ondertussen scroll ik door mijn contacten en besluit om maar eens een berichtje naar mijn moeder te sturen. Hoe het met haar is. Sinds ik het nieuwe contract heb getekend spreek ik haar amper een keer per week. Lichtjes uitgedrukt.
To Mom
Hey mama
Sorry!!
Heb het superdruk gehad, morgen vlieg ik weer naar de andere kant van de wereld!
Hoe is het daar?
X Flori
De taxi stopt en ik betaal en haast me het Vogue gebouw in, het verkeer in New York zal altijd verschrikkelijk blijven! In plaats van naar boven te gaan en de lift te pakken zoals ik normaal gesproken doe ga ik door de dubbele deuren door naar de ict afdeling. "Er was een pakketje afgeleverd voor Flori Wolfs." begroet ik de baliemedewerkster. Ze knikt even en kijkt me glimlachend aan en overhandigt me een paar dozen. Meteen valt het woord me 'Macbook Air en iPhone 7' op. "Dat kan ik niet aannemen." stamel ik. "Geen zorgen je email en alles zijn al geïnstalleerd het is alleen nog tekenen." Ze duwt me een pen in de handen en een blad papier onder mijn neus. Daar wijst ze onder het woord handtekening. Ik zucht en na nog een discussie teken ik het dan toch maar.
"Wow dat is wel echt even een baantje dat je hebt! Een lekkerding en nieuwe spullen!" schreeuwt Oscar door mijn appartement als die mijn iPhone 7 vast heeft en de foto van Gideon en mij bewondert. Het was de foto waar Gideon me in zijn armen hield. Mijn favoriete foto tot nu toe van ons twee. "Urgh Oscar je bent altijd zo bezitterig. Ik wed zelfs dat je jaloers bent op het uiterlijk van die telefoon." lacht Clover. Oscar kijkt Clover beledigend aan maar geeft dan uiteindelijk mijn telefoon terug. "Je hebt het beter voor elkaar dan ooit. Ik ga ook een CEO aan de haak slaan. " Lacht Mandy. "Please begin bij mijn baas hij is echt chagrijnig de laatste tijd, alleen maar omdat zijn vrouw er met de personal trainer vandaar is gegaan. Ja hallo! Maar wat had die verwacht. Ik bedoel als ik de keuze had tussen een afgetraind lijf en een bierbuikje wist ik het ook wel!" Schreeuwt Oscar weer. Ik rol met mijn ogen maar kan mijn lach niet inhouden. "Wat heb je toch weer een begrip voor de medemens." zucht Cameron als die nog een slok van zijn biertje neemt. "Eerlijkheid kost niks, meer mensen zouden zoals mij moeten zijn." begint Oscar dramatisch. "Arme wereld." Zucht Clover. Ik bijt op mijn lip om niet in huilen uit te barsten. "De volgende keer dat ik je een Chanel tas weet te schaken is het oud seizoen." vuurt Oscar terug als Clover hem boos aan kijkt. "Je durft het. Echt wel! Mensen kunnen we het gezellig houden. Ik vlieg morgen en ik wil gewoon een gezellig avondje hebben" Spring ik tussen iedereen in. "Ja natuurlijk, dus vertel hoe gaat het nu met jullie." antwoord ik als ik het eten begin op te scheppen en ieder zijn verhaal begint te vertellen.
JE LEEST
Vogue
ChickLitFlori Wolfs werkt een halfjaar bij Vogue New York. Ze heeft altijd gedroomd van een baan in de modebranche en heeft alles gedaan om dat te bereiken. Normaal bestaat haar dag uit kleding stomen en klaarleggen, fotografen erop wijzen waar deze shoot...