Sorry!
Allereerst iedereen de beste wensen voor 2018! Dat het een jaar vol mooie verhalen, personages en heel veel goede boeken mag worden!Verder wil ik mijn excuses aanbieden voor het belabberende hoofdstuk hieronder alvast & dat ik zolang niet meer heb geupload, maar het was zo'n ontzettende drukke periode met school etc.
Ik hoop dat jullie niet al te boos zijn,...
Nogmaals sorry!!!!
Anne-MarieFlori Wolfs
"Dus je weet dat dit het belangrijkste nummer is van de lentecollectie, ik bedoel niet alleen Taylor Swift, Kim Kardashian lezen het maar ook vrouwen zoals Michelle Obama. Het staat dus simpel voor de vrouwelijke kracht en dat moeten mensen dit nummer terug in je zien. Ik weet dat je talent hebt, maar af en toe is dat niet genoeg he, meisje!" Ik kijk fronsend de nieuwe Assistant van Noé aan. Een meisje dat niet beter wist dan dat pappie altijd op zakenreis is geweest en moeder het te druk had met designer kleding shoppen, pedicures en niet te vergeten de gezichtsbehandelingen om haar man tevreden te houden met haar uiterlijk. Simpel gezegd was Kimmy opgevoed door een nanny die Kimmy's toekomstige kinderen niet hetzelfde wilde aandoen als dat Kimmy door heeft moeten maken. Vandaar dat ze nu een gedreven carrière vrouw is geworden die alleen maar tevreden is met zichzelf als ze aan de top staat. Ik glimlach en bekijk haar nog eens goed. Raven zwart lang haar dat stijl over haar rug valt. Grote bruine ogen die kracht uitstralen, maar tegelijkertijd ook lief staan en haar zongebruinde huid geeft haar de klasse die ze nodig heeft om serieus genomen te worden."Natuurlijk!" beantwoord ik haar zo enthousiast mogelijk. Haar zwart gelakte nagels typen nog harder over het toetsenbord van haar Blackberry. Waaruit opeens een schellende ringtone uitklinkt ze schenkt me nog een stralende glimlach voordat ze op haar hoge naaldhakken in een strak Chanel jurkje verdwijnt. "Met Kimmy!" antwoord ze enthousiast.
"Oke nog een blik naar rechts en dezelfde naar links. Perfect! Je bent hiervoor geboren Flori!" reageert James de fotograaf enthousiast als die de volgende instructies geeft. Oke nog vijf foto's en dan ben je klaar! Wil je nog even op de stoel gaan zitten,.... en dan je benen over elkaar heen en verleidelijk in de camera kijken. Oke nu je voet op de stoel en armen over elkaar alsof je het succes zelf bent. Volgende week doen we de andere collectie op straat fotograferen." Ik glimlach nog een keer en dan na een paar foto's zit het er eindelijk op. Ik zucht opgelucht als ik mijn hakken uitdoe en me begin om te kleden.
"Wat doe je vanavond?" Vraagt William me als die naast me komt lopen. Ik zoek ondertussen mijn sleutels en mijn telefoon. "Uhm ik ga met vrienden uiteten om alles een beetje te vieren zeg maar,.. wil je meekomen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd." Mompel ik als ik dieper in mijn tas graai. "Oh dankjewel! Ik heb echt geen sociaal leven meer gehad sinds die fotoshoot." Ik rol met mijn ogen en kijk dan grijnzend naar hem op. "Je zou bij de vriendengroep moeten horen, je kent ze toch allemaal en ze mogen je." Zeg ik schouderophalend als we verder naar de lift willen lopen.
Wolfs! Kantoor nu! schreeuwt de stem van Noe door de gang. Even krimp ik in een en kleed me vlug om. Ik kijk William paniekerig aan als die me een knipoog geeft en me naar de deur duwt, omdat ik uit mezelf niet vooruit meer kom. Het komt vast goed fluistert die zachtjes in mijn oor als die me nog een snelle kus op mijn wang drukt. Meteen sta ik op scherp. William drukt nooit een kus op iemands wang. Hij is altijd vriendelijk, maar verder toont hij nooit lieflijke emoties van een kus of een knuffel tenzij iemand is overleden of zich zorgen moet maken. Met lood in mijn schoenen loop ik haar kant op en vervolg ik mijn weg naar Noè's kantoor. Dit kan nooit goed zijn...
Ik laat me langzaam in de stoel zakken en kijk strak voor me uit. "Hoe durf je om je op de set als model te vertonen!" Besluit Noè meteen in de aanval te gaan. Dit ging een heftig gesprek worden,..
Ik haast me door de voordeur naar buiten met de laatste make-up op mijn gezicht van de fotoshoot de taxi in. William heb ik het adres van het restaurant al door gesmst. Aangezien het geen tien minuten werd maar anderhalfuur over contractbreuk, afspraken, Gideon etc. "Goedenavond! Sorry voor het wachten, maar het liep uit!" Verontschuldig ik me naar de taxichauffeur. "Geen probleem mevrouw we hebben allemaal onze plicht aan het werk." Stelt hij me gerust als hij een vaderlijke glimlach door de binnenspiegel op me werpt. Ik glimlach terug en dan realiseer ik me dat ik mijn ouders nog niet op de hoogte heb gesteld en pak mijn telefoon als ik elf gemiste oproepen en tweeëntwintig berichten heb.. alleen maar van Clover, Oscar, Mandy en Cameron. Ik zucht en ontgrendel mijn telefoon en open de groepsapp.
Hey! Sorry dat ik zo laat ben moest de fotoshoot oplossen.Modeltalent is moeilijk te vinden! Daarna naar directie en mijn baan weer terug! Leg dadelijk alles uit. Zit al in de taxi.
"Please pak op, pak op." Bid ik stilletjes. Als ik Gideons nummer bel.
"Black!" Klinkt zijn stem kort aan de telefoon. "Hey! Stoor ik?" Vraag ik bijna piepend op zijn korte begroeting. "Oh hey Flori! Sorry ik heb niet gekeken voor ik oppakte. Ik ben net uit een bespreking en probeer zo snel mogelijk naar het restaurant te komen, maar ik moet nog wat dingen regelen." Ik glimlach opgelucht voor zijn verontschuldiging. "Ik wilde je even laten weten dat ik alle banden met Vogue heb opgezegd wat betreft ons. Ik bedoel het gezicht van Vogue blijf ik verlopig maar dat staat allemaal los van ons. Ze hebben niks meer te maken, met je bedrijf, alleen nog je contracten zakelijk gezien." Hij zucht en even ben ik bang dat ik alles verkeerd heb aangepakt. "Mooi ik heb vanochtend de hele samenwerking stopgezet dus dan staat jou carriere ons niet in de weg en wij jou carriere niet. Verder heb ik Vince laten ontslaan bij Vogue en is Rose op mijn vestiging in Parijs als fotograaf zodat we haar een beetje onder controle kunnen houden en jij haar niet bij Buberry tegenkomt. Ik hoorde dat ze je willen boeken voor de wintercollectie." Ik bijt op mijn lip en glimlach dan. "Dankjewel! Dat is graag gedaan, Flori. Ik ga hier even de laatste dingen afronden en kom ik jou kant op tot zo!" Daarna word de lijn verbroken.
JE LEEST
Vogue
ChickLitFlori Wolfs werkt een halfjaar bij Vogue New York. Ze heeft altijd gedroomd van een baan in de modebranche en heeft alles gedaan om dat te bereiken. Normaal bestaat haar dag uit kleding stomen en klaarleggen, fotografen erop wijzen waar deze shoot...