Heej
Hier weer een nieuw hoofdstuk***
Flori Wolfs2 weken later....
TUUT TUUT... met een klap sla ik mijn wekker uit. "Awh.." kreun ik als ik naar mijn hoofd grijp. Meteen grijp ik naar de aspirientjes die ik gisteren voor het uitgaan had klaargelegt op mijn nachtkastje. Ik sla de deken van mijn af en strompel half naar de badkamer als ik de inhoud van mijn maag voel opkomen. Shit! Waarom had ik ook zoveel gedronken gister. Ik weet toch dat dit een belangrijke dag was en dan bedoel ik niet qua fotoshoots, castings en vergaderingen. Nee vandaag had ik mijn functioneringsgesprekken. Als mijn maag leeg is laat ik me vermoeid tegen de koude muur zakken en wrijf over mijn gezicht. Meteen zitten mijn handen ook onder de make up en kreun ik gefrustreerd. Net vandaag net wat ik nodig had. Ik heis me met veel moeite omhoog en zet de douche ondertussen aan. Daarna strompel ik naar mijn kast en pak een simpel zwart kanten shirtje en simpele jeans. Dan buk ik me voor mijn ondergoed lade en pak een zwart kante setje eruit. Als ik met een klap de kastdeur dichtgooi kreun ik weer. "Verdomme Flori!" Scheld ik zachtjes op mezelf. Die aspirientjes waren er weer net zo hard uitgekomen als dat ik had ze ingenomen. "Hopelijk werkte het dat Gideon me mocht en dat we nog ergens een date gingen plannen, maar door een investeerder die geen investeerder meer was van zijn bedrijf moest hij naar Duitsland om een andere te zoeken. Mijn moeder was ook ziek op het moment dat ik wilde komen en stond erop dat ik weg bleef dus nu ga ik komend weekend. Ik kleed me ondertussen uit en laat de koude stralen me verwelkomen. Na een kleine tien minuten zet ik de douche op zijn heetste stand en na een minuut ben ik helemaal wakker en gil ik ffe door de tintelingen en nee die zijn niet positief! Na een paar minuten zet ik de douche uit en voel ik me fris genoeg voor zover dat gaat. Ik wikkel een handdoek om mijn haar en een om mijn lichaam en begin met afdrogen.
Na een kwartiertje sta ik helemaal aangekleed en met meer make-up op mijn gezicht dan normaal goed voor me is, maar nu mijn kater goed verbergt. Ik pak nog een parfum flesje en spuit flink wat op. Waarom moest ik ook perse gisteren ook uitgaan en me over laten halen door Clover jammer genoeg was haar dat weer gelukt en dan ook nog op momenten...
"Flori je functionerings gesprek word naar volgende week verplaatst." Ik weet nog net een zucht van opluchting te onderdrukken als Noé eindelijk de deur van mijn kantoor sluit. "Jeetje ze wist me in elk geval wel bezig te houden. Vandaag moest ik naar het hoofdkantoor van Michael Jacobs om de schetsen van de nieuwe modesshow te halen en die vervolgens morgen samen te stellen.
Daarna moest ik naar Chanel voor de nieuwe parfum die over een maand op de markt kwam te bespreken en dan moest ik nog langs prada voor de nieuwe schoenencollectie en dat allemaal in een middag. Ik pak mijn telefoon, sleutels en mac van het bureau en stop die in mijn tas. Hier zou ik voor morgen niet meer komen en neem nog wat dossiers van modellen mee voor de shoots. Net als ik mijn Iphone ergens in mijn tas heb gestopt gaat die over. Ik zucht geergend. "Godver... Flori." Herpak ik me snel. "Voor iemand die bij Vogue werkt neem je nou niet echt netjes de telefoon op...Oscar!" Val ik hem waarschuwende in de rede. "Geez girl ik bel alleen maar om te vragen of je dadelijk mee gaat lunchen. Nou eigenlijk heb ik het heel druk. Ik sta op het punt om naar Michael Kors te gaan." Ondertussen draai ik mijn deur op slot en loop ik richting de lift. Met de telefoon tussen mijn oor en schouder en mijn handen vol door mijn tas en dossiers. Weet ik nog net op de liftknop te drukken. "Ik ben nu heel toevallig bij Michael Kors. Wat moet je hebben? Dan laat ik het klaar leggen." Mijn ogen worden groot. "Oscar je bent geweldig!" Schreeuw ik door de telefoon. "Dat weet ik toch, lieverd!" Ik rol met mijn ogen. "Schetsen en foto's van het nieuwe seizoen. Oké, ze liggen klaar bij de bali en daarna gaan we lunchen!" Voor ik nog een weerwoord kan geven is de lijn al verbroken. Onhandig pak ik mijn telefoon in de hand en begin het nummer van Prada op te zoeken. Als die schoenen ook al klaar lagen had ik toch niet zo'n hele drukke dag."Dus ik zeg tegen hem,... " Oscar rolt met zijn ogen als ik naar mijn tas grijp als ik de bekende Iphone melodie hoor. Hij rolt geergerd met zijn ogen als ik opneem. "Met Flori!" Antwoord ik opgewekt. "Heey Flori met Gideon." Even lijkt alle lucht uit mijn longen geslagen te zijn. Als het tot me doordringt dat Gideon me belt en wacht op een antwoord "Heey Gideon." Meteen worden Oscar's ogen groot. "Ik wilde je laten weten dat ik vanavond terug ben in New York. Heb je zin om vanavond iets met me te gaan eten?" even ben ik verbaasd om te reageren. "Ja tuurlijk, lijkt me leuk! Hoelaat?" Ik vervloek mezelf stilletjes om mijn zenuwachtige ondertoon. Even kijk ik Oscar aan maar dat had ik beter niet kunnen doen, want hij schiet meteen in de lach zodra hij mijn rode wangen ziet. "Oké, acht uur? Perfect." Ik voel me meteen een stuk blijer worden alleen al als ik eraan denk dat ik Gideon vanavond zie. "Oke dan zie ik je dan. Nog een fijne dag Flori. Jij ook tot vanavond!"
"Oh my gosh!" Klinkt er hard door het restaurant als ik heb opgehanden. "Jij gaat op date met de hotste man van de planeet!" Gilt Oscar opgewonden.Nog een laatste keer werp ik een blik op de spiegel en bekijk ik mezelf kritisch. Nadat ik alles had afgeleverd op kantoor ben ik meteen naar huis gegaan met Oscar die mijn outfits een voor een afkeurde. Hij had het alleen maar over paparazzi en dat ik er wel heel goed moest uitzien, omdat het wel Gideon Black was wat me alleen nog maar zenuwachtiger maakte. Uiteindelijk heb ik Clover opgebeld die me nog onzekerder maakte dan Oscar de hele middag had gedaan. Uiteindelijk heb ik Oscar de deur gewezen en heb ik het maat zelf uotgezocht. Hier stond ik dan in mijn grijze kokerrok met daarop een zwarte kante blouse die een hoge hals had met lange mouwen aan de achterkant een open rug. Daarover heen zou ik een grijze trendcoat dragen. Verder droeg ik er zwarte pumps onder en een bijpassende clutch mijn haar had ik een beetje bijgestijld en mijn make up had ik licht gehouden. De deurbel laat me opschrikken en er verschijnt meteen een lach op mijn gezicht.
"Goedeavond!" Klinkt de zware stem van Gideon als ik de deur open maak. "Goedeavond" glimlach ik. "Ready?" Vraagt die met de bekende lach op zijn gezicht. Even laat ik mijn ogen over zijn outfit gaan. Hij had een beige broek aan met een lichtblauw hemd en daarop bijpassend colbertje. Dam nu kwamen zijn ogen nog beter uit. "Ready als jij het bent" grijns ik. Hij moet lachen en ik trek de deur achter me dicht en draai hem op slot. Net als ik richting de lift wil lopen. Voel ik twee armen om me heen. "Je ziet er mooi uit, Flori" fluisterd hij zachtjes in mijn oor. Ik voel mijn wangen rood worden. "Spreek voor jezelf meneer Black." Plaag ik. "Ik heb je aanwezigheid gemist. Net wat ik nodig had. Iemand die me vrolijk maakt en die ik niet wil ontslaan." Zucht hij als hij zijn voorhoofd tegen de mijne aanlegt en me recht aankijkt. Dit was voor het eerst dat Gideon zo open was over zijn werk. Eigenlijk was dit het eerste serieuze gesprek dat we voerde op het gesprek in de auto na. "Was het zo erg in Duitsland?" Vraag ik verbaasd. Ik wist dat Europese mensen niet de makkelijkste waren, maar zo erg konden ze toch niet zijn? Toch? Hij grijnst even."Nee niet zo erg, het is meer het feit dat als je aan mijn bedrijf komt je aan mij komt en sommige dingen moet je gewoon zelf doen. "Maar genoeg over werk. Laten we op onze eerste officiele date gaan. Tenminste als je nog durft." Grijnst hij en maakt zich los uit de omhelzing. "Je hebt al bij me in de auto gezeten. Niks is enger dan bij mij in de auto zitten." Grijns ik terug.
JE LEEST
Vogue
ChickLitFlori Wolfs werkt een halfjaar bij Vogue New York. Ze heeft altijd gedroomd van een baan in de modebranche en heeft alles gedaan om dat te bereiken. Normaal bestaat haar dag uit kleding stomen en klaarleggen, fotografen erop wijzen waar deze shoot...