Heel mensen
Sorry dat uploaden zolang duurt maar ben zo ontzettend druk geweest. Ik hoop dat Jullie genieten van dit hoofdstuk en ik jullie niet teleurstel! Even een beetje spanning erin voegen en alles een beetje een oppepper geven ;)... Ben please niet al te boos op me. Verder wil ik jullie bedanken voor de votes en comments het doet me altijd zo goed om de leuke reacties te zien en dat jullie nog altijd met veel plezier dit verhaal lezen. Nou ik ga jullie niet langer vervelen.
Veel lees plezier!
Ps misschien mogen jullie me niet meer na dit hoofdstuk maar zo heb ik meer inspiratie voor eerder te uploaden en ach altijd maar hetzelfde is ook saai ;)
Anne-Marie
Flori Wolfs
"W-wat?" fluistert Gideon vol ongeloof. Ik zucht en maak me los uit zijn greep. "Flori! Meen je dit? Na alles wat we hebben opgebouwd. Ik heb jezelf een puppy gekocht om je beter te voelen. Ik dacht dat wat wij hadden anders was. Dat jij net zoveel om mij geeft als ik om jou!" schreeuwt die door zijn penthouse.... ik doe een paar stappen terug en voel de paniek toenemen zo kwaad heb ik hem nog nooit gezien. Hij slaat de fruitschaal van de eetbar en trapt nog een baarkruk om. Voorzichtig loop ik naar achter om hem niet nog kwader te krijgen. Hij haalt zijn handen door zijn gezicht en zucht een paar keer diep, waarschijnlijk om zichzelf tot kalmte te roepen. Het blijft nog een paar minuten stil voordat zijn gebroken fluisterende stem de volgende woorden uitspreken."Ik denk dat we een pauze moeten inlassen.." fluistert Gideon dan. Ik snik en stem na enkele minuten stilte in. "Het is me allemaal teveel aan het worden.. vat het niet persoonlijk op. Zo is het altijd gegaan en zo zal het altijd gaan." fluister ik heel zachtjes. Ik betwijfel überhaupt of hij het heeft gehoord. "Het gaat altijd zo Flori omdat jij er altijd voor zult kiezen dat het zo gaat. Zeg gewoon dat ik het niet voor je ben, dat ik nooit aan Alex kan voldoen en dat je die baan bij Vogue je grote droom is die je waar hebt gemaakt. " Hij draait zich naar me om en kijkt me met rode betraande ogen aan. "N-nee dat is niet zo echt niet,.... ik h--- Hou je mond! Ik wil dat je gaat en dat je me alleen laat... ik hoef je verlopig niet te zien. Ik handel morgen alles af met Vogue en we zeggen gewoon dat onze karakters te ver van elkaar verschillen om het überhaupt te laten werken. Ik regel voor je dat je je baan kunt houden, maar onze wegen scheiden hier." De brok in mijn keel neemt toe als ik zijn koude zakelijke houding voor het eerst naar mij richt. "Oké." antwoord ik alleen voor ik mijn tas pak en de puppy op mijn arm neem en zijn penthouse uitloop.
"Hoe bedoelt hij een pauze?" vraagt Noe met een scherpe ondertoon. "Er is zoveel gebeurt ik heb gewoon tijd voor mezelf nodig." ik laat me in de stoel zakken en wrijf even over mijn gezicht. Mijn gezicht dat al vijf hele dagen make-up loos is. Niks voor mij normaal ging ik nooit de deur uit zonder make-up. "We geven je de beste functie in het hele bedrijf en je gooit het allemaal weg omdat je tijd voor jezelf nodig hebt?!" schreeuwt ze nu kwaad door haar kantoor. Het kantoor waar ik een acht maanden geleden de kans van mijn leven aan heb geboden gekregen. "Ik gooi niks weg... het is gewoon een moeilijke tijd nu en ik wil niemand aan het lijntje houden!" zeg ik nu ook gefrustreerd. Steeds hem ik naar hun pijpen moeten dansen, steeds heb ik gedaan wat er van me gevraagd werd en nu vraag ik om rust en dan kunnen ze mijn situatie nog niet eens begrijpen terwijl ik Vogue gewoon mijn hele leven heb laten overnemen. Ze kijkt me strak aan en tuit haar lippen. "En wat is er moeilijk aan deze tijd?" vraagt ze nog altijd kwaad. "Dat zijn persoonlijke redenen." antwoord ik net zo kwaad terug. "Flori! ik duld geen tegenspraak je gaat het me vertellen of je wordt ontslagen. Heel Vogue is afhankelijk van je gezicht en we kunnen een breuk tussen jou en Gideon niet permitteren. Wie je nieuwe liefde ook is. Ik wil dat je al het contact verbreekt en je doorgaat met Gideon over een paar maand gebruiken we wel het excuus dat jullie geen tijd meer voor elkaar hebben, maar op dit moment kan er geen breuk plaatsvinden. Jij van alle mensen zou dat moeten begrijpen..." Ik kijk haar verbaasd aan en vernauw mijn ogen tot spleetjes. Het is genoeg geweest, ik ben er helemaal klaar mee. Wie denken ze wel niet dat ze zijn. Ik heb sinds ik mijn eerste naaldhak hier over de deur zette me gegeven aan Vogue. Ik ben een nep-relatie begonnen die zich uitte in iets moois, maar ik moet nu dingen gaan afsluiten en verwerken en dat kan niet als mensen me tegen blijven houden. "We zouden toch tot een compromis moeten komen, want wat jullie willen gaat dus niet gebeuren." Ik sla mijn armen over elkaar en leun in de stoel naar achter om mijn woorden kracht bij te zetten. Een paar maand geleden zat ik hier dolgelukkig en nu zit ik hier omdat er niks meer van over is. Een klop op de deur verstoord Noe's gedachte. "Sorry, dat ik jullie stoor in deze vergadering, maar jullie moeten naar de pr afdeling komen. Die staat namelijk flippen." klinkt Amanda's stem nerveus het hoofd van de pr afdeling de kalmheid zelve. Ik frons mijn wenkbrauwen en wil opstaan als Noe me tegen houd. "Oh nee zij moet ook mee." zegt Amanda. Ik ben nu nog verbaasder en we haasten ons naar de derde verdieping.
Een grote chaos is uitgebroken, telefoons die rinkelen overstemmen de hele ruimte en door de hoorns klinkt alleen maar "Ze wil niet gesproken worden, we reageren hier later op." Mijn ogen zijn zo groot als schoteltjes. "Wat is er in godsnaam aan de hand?" vraag ik lichtelijk in paniek als ik hoofdpijn begin te krijgen van de typende toetsenborden en e-mails. "Nou dat laat ik jullie nu zien. Ik zeg het je Noe het is een puinhoop geworden. Gideon heeft zich niet aan de afspraak gehouden en dit komt hem duur te staan. Welke afspraak?" hoor ik mezelf al vragen. "Jullie relatie oppervlakkig te houden in plaats van in details te publiceren." beantwoord Noe me. Ik frons mijn wenkbrauwen en volg hun het kantoor in. Daar ligt een hele stapel tijdschriften van zeker vijftien verschillende roddelbladen. Ik probeer de brok in mijn keel weg te slikken als ik de foto van Alex en mij op het dak zie. Paparazzi was binnen dat kan niet anders of... ik voel hoe mijn ogen nat worden. Gideon heeft ons gezien. Natuurlijk ging het hem om de zaken! Ik voel mijn woede opkomen en pak dan een voor een de tijdschriften. Alleen de woorden ex, tweelingzus en abortus dringen tot me door. Ik voel mijn tranen al over mijn wangen stromen. "KLOOTZAK!" schreeuw ik en geef een mep op het bureau. "Als jullie geen rechtszaak aanspannen doe ik het!" schreeuw ik naar de twee vrouwen voor me. "Jullie wilde dat ik met Gideon ging date. Hij heeft mij gebruikt! Prima game on it is! Je gaat achter dat bureau van je zitten en typt het volgende!" commandeer ik Amanda. Snel gaat ze angstig zitten en opent Word. "Gideon's bedrijf is bijna failliet als de fusie met Duitsland niet doorgaat komt hij alles aan het verkopen. De fusie met Italië heeft hem voor de komende maanden gered, maar het is niet genoeg." zucht ik en wrijf over mijn voorhoofd. Amanda kijkt me verbaasd aan maar dan realiseer ik me wat. "Shit!" schreeuw ik nog harder. "Wat?" vragen ze. "Waar is mijn tweelingzus?" vraag ik dan als ik mijn spullen al pak en me het kantoor uit wil haasten. "In Parijs om fashion week voor te bereiden. Boek me de snelste vlucht. Ik ga naar haar toe!" zeg ik vastberaden. "Want wat heeft Rosie hier mee te maken? Zij heeft het gepubliceerd." Antwoord ik kalm "Hoe bedoel je? Gideon en ik hadden laatst een gesprek over mijn verleden." zucht ik. "Hij wilde weten waar hij aan toe was, maar het zit me nog allemaal te hoog en nu een paar dagen later sinds Rosie in mijn leven is gebeurt dit en is ze ineens naar fashion week een beetje te toevallig. Je gaat niet naar Parijs Flori." commandeert Noe. Ik kan haar wel aan! Oh dat geloof ik best, maar de paparazzi zal smullen van je. We stellen voor dat je ergens anders naartoe gaat zolang het afgekoeld is vooral omdat de relatie tussen Gideon en jou over is. " Ik zucht maar stem dan toch na een tijdje nadenken toch in. Ik weet hoe de paparazzi kan zijn en dat verhaal is niet mis. Ik had Rosie nooit meer toe moeten laten.. ik had haar op dat feest een klap moeten verkopen.. "ik ga mijn spullen pakken laat een taxi maar over een uur komen.
"De zoveelste gemiste oproep!" kreun ik als ik mijn telefoon weer in mijn tas gooi. "Je moet je niet zo druk maken over wat mensen van je vinden." zegt Tante Sophie Gideon's tante. Ze zet twee dampende thee koppen neer en ik kijk maar de tuin in. Hope zo heb ik de puppy genoemd logeert tijdelijk bij Clover. Ik ben net gearriveerd na een lange reis en zit weer in Alaska waar we kerst ook door hebben gebracht. "Dus het gaat over je verleden, daarom zit je nu hier." het is eerder een constatering dan een vraag. Ik weet niet wat ik moet zeggen dus knik ik maar sinds het moment dat ik hier ben schaam ik me dood. Mijn moeder nam haar telefoon niet op en derest van de familie probeer ik te vermijden. Dus kwam Vogue met deze oplossing. "Dus hoelang blijf je nog vluchten?" vraagt ze dan serieus. Het is niet de eerste keer dat die vraag me gesteld wordt. Ik haal mijn schouders op. Ik heb geen zin in dit gesprek en al zeker niet met iemand die ik alleen op een paar feestdagen heb gezien. Ik wil in bed gaan liggen, huilen met mezelf voor een keer in mijn leven medelijden hebben, maar ze houdt me gewoon vast. Ik voel een paar vingers mijn kin optillen en kijk recht in een paar blauwe ogen. Daarna voel ik mijn ogen rood worden en probeer weer weg te trekken, wat niet lukt. Voor ik het weet stromen de tranen om mijn wangen. "Ik weet dat je heel gelukkig met mijn neefje was dus waarom gooi je dat weg voor zo'n klootzak die je heeft bedrogen met je zus?" ze neemt me in haar armen en ik laat mijn tranen de beloop. Denk erover na Flori ik weet dat wat mijn neefje heeft gedaan heel laag is, maar ik geloof niet dat dit in zijn macht ligt iemand anders is aan het knoeien met zijn bedrijf... dat weet ik gewoon. "Het zijn Rozi en Vince... mijn tweelingzus en haar maatje sinds ik die shoot heb gedaan zijn er spanningen tussen Gideon en mij. Hij heeft gisterochtend mijn privé verhaal gepubliceerd in elk tijdschrift dat onder hem valt voor de zaken, zijn bedrijf gaat niet goed ziet u en ik denk dat die me daarom heeft gebruikt omdat er nu genoeg geld verdient om zijn bedrijf te redden. Het is en blijft een zakenman he?" verdedig ik mezelf en mijn situatie. Haar gezicht is helemaal betrokken en ze wordt wat bleker... het enige wat ze fluistert is de naam "Vince.."
JE LEEST
Vogue
ChickLitFlori Wolfs werkt een halfjaar bij Vogue New York. Ze heeft altijd gedroomd van een baan in de modebranche en heeft alles gedaan om dat te bereiken. Normaal bestaat haar dag uit kleding stomen en klaarleggen, fotografen erop wijzen waar deze shoot...