Verkoopster & Vince

1.3K 52 2
                                    

Beste lezers

Sorry dat het telkens zo lang duurt met uploaden, maar ik ben echt druk met school geweest, had geen inspiratie voor de zoveelste keer en wil als ik een hoofdstuk schrijf dat het goed is. Want zeg nou zelf aan een hoofdstuk dat nergens op slaat leest ook niet prettig! Verder wil ik jullie bedanken voor de votes & comments en natuurlijk het lezen alleen al van mijn verhaal. Ik kan nog altijd niet geloven dat ik zoveel lezers heb. Echt Dankjulliewel!

Xx MysterieuxAnne

Flori Wolfs

"Jongens er gebeurt echt niks tussen Cameron en mij zoals toen. We hebben samen een verleden, maar we vinden klussen nu eenmaal leuk en die inloopkast is binnen no time klaar." Reageer ik na de heftige discussie die daarnet is gevallen over mogelijke gevoelens zoals toen. "Jullie weten toch dat ik stapel gek op Gideon ben..." ze stemmen allemaal in en besluiten er om erover op te houden.

-- Volgende dag--

"Dus ik zei maar als je nu de donkerblauwe sjaal neemt met de bruine leren jas dan komt iedereen klassiek over." Ik wijk uit voor een paar tegenliggende voetgangers als ik mijn verhaal van de stylist deze morgen aan Gideon probeer te vertellen van de nieuwe lente look. Dit jaar heeft Vogue weer het creatieve idee gekregen om herfst kleuren in lente kleuren te veranderen en winterkleuren naar zomerkleuren. Een of andere nieuwe stylist die als frisse kijk op het blad werd gezien had het bedacht en natuurlijk moest het weer over de top zijn. "Dus je hebt een beetje zijn leven gered op alleen de ochtend al?" grijnst Gideon als die mijn  hand door de zijne haakt. "Jup." grijns ik trots naar hem als we Van Gils in lopen. Gideon had namelijk een nieuw pak en stropdassen nodig voor de komende evenementen en wie kan die beter voor advies vragen dan zijn mode bewuste vriendin al zeg ik het zelf natuurlijk. Hij duwt de glazen deuren open en laat me voor gaan. Een paar rijke zakenmannen althans zo zien ze eruit worden gestyled door de verkoopsters. Het was een van de beste zaken in New York met mijn oude baan kwam ik hier vaak om spullen op te halen en terug te brengen. Ik loop naar een rek en laat mijn ogen over de verschillende kleuren vallen en werp weer een blik op Gideon die aan het bellen is over een vestiging in Chicago. Ik rol met mijn ogen en pak er een zwart pak uit daarna loop ik door naar de stropdassen en pak er een uit met een groen figuurtje erin en pak een paar zwarte lakschoenen uit kasten die er staan. "Pashokje." fluister ik en wijs naar een richting als die me een knipoog geeft en achter me aankomt. "Ja regel het en mail me der est van de nodige gegevens door deze middag, maak maar een afspraak voor deze week de vergadering en zorg dat mijn privé jet voor volgende week klaar staat. Mocht er nog wat veranderen laat het me onmiddellijk weten! Dankjewel tot ziens!" hij laat zijn telefoon in zijn zak glijden en kijkt dan glimlachend naar mij "sorry het was een noodgeval." verontschuldigt hij zich." Geen probleem, mijn vriendje is nu eenmaal een zakenman, maar ja wat doe je eraan?" plaag ik hem lachend. Hij grijnst en geeft me een kus op mijn voorhoofd. "Dus vertel wat heb je voor me uitgezocht?"  als die de spullen in mijn handen ernstig opneemt. "Allereerst een zwart pak, een stropdas en nette schoenen." Grijnst ik "Aha je weet toch dat dat in mijn kast hangt." Grijnst hij. Je hebt laatst een heleboel pakken weg gedaan." Verdedig ik mijn keuze. "Maar ik vind de stropdas wel apart." Zegt die voor die weer een kus op mijn lippen drukt. "Dat pashokje in." Mompel ik tegen zijn lippen als die me niet los wilt laten. Hij grinnikt en duwt me dan mee de kleedkamer in. "Je weet toch dat we in een van de duurste zaken staan. Je weet toch dat iedereen me kent in New York." Werpt die tegen. "Daarom juist nu komen we in de vunzige roddelblaadjes." Zeg ik met enige afkeuring in mijn stem. "Net of je daar een probleem mee hebt." Reageert Gideon als die me tegen de muur drukt en zijn handen bij beide zijde van mijn hoofd zet en me nek begint te kussen. "Serieus?!" Giechel ik. "Nee dit bewaren we voor later." Knipoogt die als die zijn handen van de muur afhaalt en een stapt terug doet. "Net nu het leuk begon te worden." Grijns ik. "Is alles naar wens?" Vraagt een verkoopster en ik frons mijn wenkbrauwen om de vraagstelling en zie dat Gideon op zijn lip bijt om een opmerking tegen te houden. Hij knipoogt even naar me voor die antwoord. "Alles is meer dan naar wens dank u wel." En kreunt als ik hem een stomp in zijn maag geef en hij bijna in lachen uitbarst. Ik wil de paskamer uitlopen als die me tegenhoudt. "Waar denk je naartoe te gaan? Naar buiten." Antwoord ik droog. "Dacht het niet." Grijnst die en ik rol met mijn ogen.

"Ik moet zeggen de kleur staat je erg goed." Zeg ik bewonderd als die in de grote wand spiegel zijn jasje rechttrekt en zichzelf keurend bekijkt. "Het is niet slecht. Niet slecht?!" En ik frons een wenkbrauw. "Je hebt door dat de halve zaak over je heen staat te kwijlen. Nee ik niet want ik ken je." Knipoog ik. "Oh is dat zo? Hallo ik heb je daarnet shirtless gezien geloof me in pak ben je nu veel minder indrukwekkend. Hmm misschien moet je me vaker aankleden of uitkleden die keuze laat ik aan jou over." Knipoogt die en ik voel mezelf rood worden. "Goedemiddag kan ik jullie..." de verkoopster valt midden in haar zin stil en laat haar ogen schaamteloos over Gideon's lichaam glijden. Ze irriteerde me nu al. "Nu u het toch vraagt ja mijn verloofde en ik..." ik loop express naar Gideon en sla mijn armen om zijn middel en leg mijn hoofd tegen zijn borst aan. "Hebben een discussie over de kleur stropdas ik vind de groene het mooist, maar hij vind de met rode het mooiste." Ik voel dat Gideon zijn lach probeert in te houden. Het gezicht van de verkoopster betrekt meteen en ze laat nu haar ogen keurend over mij heen glijden. "Ik zal persoonlijk ook voor de groene gaan, meneer. Gezien de kleur van u ogen zou ik dit keer op u verloofde vertrouwen." regeert ze met een neppe glimlach. "Oh het spijt me ze is de nieuwe stagiaire. Mevrouw Wolfs, meneer Black wat een eer dat u bij ons komt winkelen." reageert Anna de hoofdverkoopster van Van Gils. Zij ging altijd over de bestellingen. "Het geeft niet als iedereen zou weten wie we waren zou de wereld ook maar saai zijn, niet?" antwoord ik lachend. "Daarbij heb ik het vak zelf ook moeten leren, maar je mag wel wat minder arrogant overkomen." glimlach ik ook gemaakt naar het meisje. Gideon legt zijn hand op mijn heup en geeft een kneepje.

"Je bent best bezitterig als ik met je ga shoppen en bij mijn weten zijn we nog niet verloofd of heb ik mijn eigen aanzoek gemist?" grijnst die. "Sorry ik kon het niet hebben hoe ze naar je keek. Ze was je gewoon aan het uitkleden met haar ogen." verdedig ik mezelf. "Dat heb jij al gedaan in het pashokje." knipoogt Gideon naar me als hij me naar binnen bij de Starbucks duwt. Meteen voel ik mijn wangen weer rood worden. "Ja maar ik mag dat." grijns ik als ik me heb herpakt. "En raad eens je bent de enige die dat mag." en hij drukt zijn lippen weer op de mijne. "Hoelaat moet je op kantoor zijn? Om half drie voor de doorpassesie van het nieuwe seizoen." kreun ik. "Dus vanavond gaan we uiteten." grijnst die. "Klinkt goed reserveer maar wat." antwoord ik lachend. "Prima!" zegt hij voor hij mijn beide handen pakt.

"Dus als ik het goed heb gaat alles goed op Rose Wolfs en Vince Evans." vat Noe samen. "Ja dat is eigenlijk alles verder heb ik naar het mijn zin en heb ik niks te klagen. Vooral na alle spullen die ik van jullie krijg." antwoord ik dankbaar. "Daar werk je voor en uiteindelijk zorg jij er weer voor dat het nog beter verkoopt." ik glimlach en pak mijn spullen weer in. " Oh ja voor ik het vergeet Flori!" fluit Noe me terug als ik haar kantoor wil verlaten. "Morgen komt Vince voor een paar weken hier mee draaien, het idee kwam van Claire om je een beetje een ander idee te geven en in te laten zien. Hoe goed hij werkelijk is en daarbij als hij jou een beetje persoonlijk kent dan gaat de styling vast nog beter zijn!' glimlacht ze vrolijk. "Uh.. oké." reageer ik een beetje verbaasd en geïrriteerd als dit idee van Claire kwam dan kon ik er niks aan veranderen. "Goed, maar hij gaat niet mijn vrienden ontmoeten en hij komt ook niet over de vloer bij mij thuis. Op het werk vind ik het prima, maar hij blijft verder uit de buurt en uit mijn leven." reageer ik voordat ik hem ook nog in mijn huis had zitten op mijn grijze sofa. "Dat is helemaal prima Flori, maar probeer een beetje aardig te zijn en een beetje vleiend als Vince iets niet kan weerstaan is het een mooie vrouw met charme. Dat moet de komende weken wat makkelijker maken. De modebranche is niet anders dan mensen laten geloven dat je belangrijk bent en voor het tijdschrift ben je heel belangrijk, Flori!" zegt Noe met een knipoog als ik naar haar glimlach en de deur achter me sluit.

VogueWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu