Stress & Naaldhakken

1K 56 12
                                    

Hey mensen 

Sorry sorry sorry voor het late update en het lange wachten maar ik zit net voor mijn eindwerk, moest dingen inhalen wegens ziekte. Ik weet het geen goede smoesjes, maar dat komt omdat het geen smoesjes zijn. Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vinden. Zelf ben ik niet zo tevreden, maar wil jullie toch weer wat te lezen geven. Verlopig probeer ik te update maar heb het heel erg druk dus beloof ik niks, maar a het wel voor jullie proberen. 

Verder wil ik jullie bedanken voor de stemmen, comments en natuurlijk gewoon het lezen, 

MysterieuxAnne 

****

Flori Wolfs 

"Ik heb je gezegd om acht uur moet je klaar staan want dan komen de stylisten." klinkt Vince zeurende stem door mijn oor en rol met mijn ogen als ik naar Gideon gebaar dat die stil moet zijn. "Ja ja ik zal klaar staan om acht uur." verzeker ik hem als ik voor de zoveelste keer met mijn ogen rol. "En Vogue wilt dat je morgenochtend naar Claire gaat, ze heeft een aantal dingen te bespreken en je werk qua column gaat deze maand van start, dat je er allemaal rekening mee houdt als je geniet van je vakantie." antwoord hij arrogant. Net een beetje jaloers als je het mij vraagt. "Ja Vince! Dat komt allemaal wel goed, maar ik ga ophangen Gideon en ik hebben plannen en ik kan hem niet langer laten wachten." Ik hoor daarna een kiestoon en verder niks meer. "Nou dat was ook aardig." antwoord ik geïrriteerd als ik mijn telefoon op bed smijt. Mijn oude iPhone 5c van Vogue had ik deze week een nieuwe iPhone 8 gekregen maar ik heb Vince mijn oude nummer gegeven. "Hehe is het zeurende meisje eindelijk klaar mijn vriendin lastig te vallen." klinkt de fijnste stem in mijn oren. "Ja gelukkig wel.  Zorg wel dat je om acht uur klaar staat en vergeet niet dat je column af moet zijn deze maand blablablabla." doe ik Vince in zijn irritante bekakte stem na. Gideon grinnikt en kust mijn nek. "Laat hem toch, hij denkt dat die Vogue zelf is. Laat je niet te veel opfokken door hem over een paar weken ben je weer van hem af en daarbij ben je leuker als je vrolijk bent. Ik wil ook kunnen genieten van de vakantie." Hij trekt me in een knuffel en meteen komt er weer een glimlach op mijn gezicht. "Sorry dat ik zo loop te mokken, maar alles wordt gewoon te veel. Ik bedoel ik heb alleen met het management van Vogue moeten om kunnen gaan en dat lijkt appeltje/ eitje sinds ik met Vince samenwerk. Hij lokt me telkens uit en wilt alles weten en bovenal laat die me voelen of ik een klein hulpeloos meisje ben dat niks zelf kan." Gideon zucht even en kijkt me dan recht aan. "We weten toch allebei dat je geen hulpeloos meisje bent, misschien moet je een gesprek aan gaan met Vince over de manier hoe jullie het beste kunnen samen werken. Misschien lokt die je uit omdat je hem nog geen uitdaging hebt gegeven. Na de verhalen die ik heb gehoord wilt hij een uitdaging en uitgedaagd worden. Laat hem een paar keer lunchen met Clover of met Mandy dan ben je zo uit zijn zicht verdwenen. Hij is niet alleen geïnteresseerd in jou maar ook in je functie. Vergeet dat niet Flori. Vince is iemand die leeft voor aandacht en populariteit." 

"Daar staan we dan." mompel ik in Gideon's oor als de lichtflitsen me continue verblinden. We staan al een kwartier op de rode loper en een kwartier lang ben ik me nerveus aan het maken. De roddel deed zich voor dat we vandaag voorgesteld zouden worden aan het team van Burberry wat betekende dat er een grote kans was dat ik Rose weer zou tegen komen na twee jaar uit mijn leven te hebben geband. Rustig maar alles komt goed voor je het weet zijn we thuis het gebruikelijke rondje met de neppe lach en dan kunnen we dit achter ons laten. " stelt Gideon me ondertussen gerust. "Ja, maar over een paar weken moet ik samen met ze werken en dan begint alle ellende die ik achter me heb gelaten weer opnieuw. Ik had gehoopt toen ik het contact verbrak nooit meer iets van haar te horen en hoeveel ik ook zeur bij Vogue ze willen me niet begrijpen en ze vinden dat ik me moet verharden." Gideon zucht en duwt me langzaam weer verder de rode loper op. "Ik beloof je als ze je ook maar met een vinger aanraken, dat ze er niet mee weg komen, oke?" hij pakt mijn gezicht tussen beide handen en kijkt me strak aan. "Ja... oké ik vertrouw je op je woord, maar onderschat mijn zus niet. Maak niet de fout die ik heb gedaan.. oké ik beloof het als jij stopt met piekeren en eerlijk tegen me blijft. Alleen dan kan ik je helpen, Flori. Ik zal nog een persoonlijk met Noe gaan praten, maar beloven kan ik niks. Ik vind wel een manier om je te beschermen maar je moet me de tijd geven." Ik kijk hem twijfelachtig aan. Is het wel zo'n goed idee om Gideon in mijn persoonlijke problemen te betrekken? Ik bedoel het was allemaal voor zijn tijd. Hij weet eigenijk al meer dan goed voor hem is en hij maakt zich zorgen om me wat helemaal niet hoeft als het erop aan komt dan dop ik mijn eigen boontjes zo is het altijd geweest en zo zou het altijd zijn. Nerveus lopen we nu naar de interviews die weer plaats vinden. Hoe vaak ik dit ook ga doen,ik zal er nooit aan wennen. 

Een vrouw met lang donkerbruin haar houdt Gideon en mij tegen en we gaan lachend voor haar camera staan. "Flori, Gideon wat zijn jullie er weer mooi uit. Persoonlijk vind ik jullie het perfecte koppel. Hoe denkt jullie omgeving daarover?" vraagt ze dan als ze de microfoon onder mijn neus duwt. "Uhm ik denk dat we niet beter overeen hadden kunnen komen." grijns ik. Wauw is dat trainingskamp van een paar weken geleden toch nog ergens goed voor geweest! "Jullie hebben duidelijk allebei een drukke baan, hoe combineren jullie dat met elkaar?" en ze duwt dit keer de microfoon onder Gideon's neus. "Deze feestjes!" grijnst hij, "Nee grapje ik denk dat je bij elke relatie het de kunst is om tijd voor elkaar te maken. Zo doen wij dat ook als is het vaak wel wat lastiger, het komt erop neer dat we op het eind van de dag toch bij elkaar willen zijn. " Ze glimlacht nog een laatste keer naar ons en dan lopen we uiteindelijk het feest binnen. 

"Dus dat is die Vince die mijn vriendin de helft van de tijd inpikt." wijst Gideon met zijn hand in zijn glas als hij met Dante staat te praten. "Ik ken hem, heb een paar keer zijn dates ingepikt tijdens dit soort evenementen." grijnst Dante en ik rol met mijn ogen. Dante is echt de mannelijke versie van Clover. Eigenlijk snap ik nog altijd niet waarom hun geen relatie hebben. Ze kunnen nooit kwaad op elkaar zijn want ze flikken elkaar gewoon hetzelfde. Gideon lacht wat met een paar andere mannen en ik begin de zaal een beetje te bestuderen en laat mijn ogen over de gezichten glijden. Misschien haalde ik er wel een bekende uit, waar ik ook nog wat mee kon kletsen. Ik zie niemand in het bijzonder Noe die met wat mensen van de organisatie staat te praten. William die de hapjes bestudeert. De meeste ontwerpers met hun modellen en andere ontwerpers. Eigenlijk hetzelfde als altijd, best wel saai als je je erover nadenkt. Ik wed dat als de meeste geen beroemde of inspirerende mensen waren dat je hetzelfde had als een saaie gastspreker die je over je toekomst op school komt vertellen. Niet dat er iets mis mee is je moet natuurlijk over je toekomst nadenken.  Ik voel een arm om mijn schouder en een kus in mijn nek. "Waar denk je aan?" klinkt de bekende stem in mijn oor. Ik draai me langzaam om en sla een arm om zijn nek. "Dat wie weer eens naar een club moeten gaan, deze feestjes beginnen gewoon en saai te worden." grijns ik als ik een kus bij zijn mondhoek plaats. "Hmm, daar hou ik je aan!" grijnst die als die zijn arm om mijn heup legt en me naar wat investeerders begeleid. 

Ik kijk voor de zoveelste keer de zaal rond en zie Dante met een paar modellen staan. Misschien moest ik Clover toch echt eens een keer gaan vertellen dat ik haar 'ware en mannelijke versie' in een heb gevonden. Gideon heeft nog altijd zijn arm om me heen geslagen en praat nog altijd met de verschillende investeerders en ik heb nog altijd geen idee waarover die zaken gaan. Gideon verteld me altijd vrij weinig over zijn zaken omdat hij wilt ontspannen na werk, wat ik ergens ook wel kan begrijpen. "Flori?" Mijn nekharen staan meteen overeind bij het horen van de stem. Langzaam draai ik me uit Gideon's greep en kijk recht in de ogen die ik nooit meer hoopte te zien....





VogueWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu