BusAyca

334 36 13
                                    

İlk önce kendinizden bahseder misiniz?

Bilmeyen kaldıysa iki kişiyiz, birimiz Büşra, diğerimiz Ayça. Ben, yani Ayça 20 yaşındayım ve tıp okuyorum. Yazmayı, okumayı, çeviri yapmayı, dizi/film izlemeyi ve birçok dilden müzik dinlemeyi seviyorum. Aslında çok sıradan biriyim yani. -A.

Ben, yani Büşra, ise 22 yaşındayım. Sınıf Öğretmeniyim. Bir yandan KPSS'ye hazırlanıyor bir yandan da öğretmenlik yapıyorum. Ayça gibi ben de sıradan bir Müslüman genciyim. İlk emre uyup bolca okumak ve yazma nimetinden nasiplenmek genel yaptıklarım arasında. -B.

Burayı nasıl keşfettiniz?

Yazmaya nasıl karar verdiniz?

Tam bir karar verme sürecim olmadı hiç? "Şimdi yazmaya başlayacağım." Öyle bir şey olmadı. Eskiden beri günlük tutardım. Sonra bir gün internette yayımlanan hayran kurgularına denk geldim ve bunun eğlenceli olabileceğini düşündüm, hem okudum hem yazdım. Lisede bir arkadaşım özgün yazmam konusunda çok ısrarcı oluncaysa kendimi bu sularda buldum. :D - A.

Buraya yıllar önce bir kere üye olmuştum lakin pek hoşuma gittiği söylenemez. Kimseyi kırmak istemem ama yorum niyetine yalnızca küfür ve argo kelimeler kullanılan bir yer benim yapıma ve mesleğime aykırı. Sonra bu yıl birkaç tatlı insanın ısrarını kıramadım ve Ayça ile ortak hikayemiz de olduğu için birlikte üyelik açmaya karar verdik.

Yazma eylemi benim için çok eskilere dayanıyor lafını o kadar çok gördüm ki söylerken bile tereddüt etrim şu an. :D

Yanlış hatırlamıyorsam her şey ilkokul 3. Sınıfta fabl denemem ve çevremden aldığım tepkilerin beni deli gibi mutlu etmesiyle başladı. Sonra ben yazdım, insanlar okudu ve bunun bana iyi geldiğini fark edip bunca yıldır devam ettim. -B.

Yazarken nelerden ilham alırsınız?

Genellikle müzik, şiir ve etrafımdaki insanların sıradan konuşmaları. Bir de yürürken gördüğüm şeyler. Aslında o esnada hikayenin aklımın bir köşesinde olması yeterli. Hikayeyi aklımın köşesine ne getirir... Aklım derslerimde değilse genelde hikayeyi düşünüyorumdur zaten. (Ve derslerim çok yoğun olduğu için bu çok az bir zaman dilimi ediyor tabii.) :D - A.

Bazen bir şarkı gerçekten ilham olabiliyor, hayal kurmayı çok sevdiğimden onun da etkisi yadsınamaz. Ancak beni en çok etkileyen yazmayı seven bir yazarın kitabını okumak oluyor her zaman. Bir şey okuyorum ve beni o kadar içine çekiyor ki o heyecanla hemen yeni şeyler düşünmeye başlıyorum. -B.

Hikayeleriniz hakkında hiç olumsuz tepki aldınız mı?

İllaki almışımdır. Wattpad'de çok ters bir yoruma gelmedim, yalnızca Çoban Yıldızı'nı kısa bulan, devam etmesi gerektiğine inanan insanlar var o kadar. Ama illaki sevmeyenler olmuştur. - A.

Elbette. Bazen çok yapıcı yorumlar alıyorum, bazen insanlar kırıcı oluyor. Ben eleştiriyi sevdiğim için genellikle küfür, argo, saygısız bir yazım şekli değilse mutlaka dikkate alıyorum. Zaten ablam edebiyat öğretmeni olduğu için idmanlıyım. Buralarda onun kadar ağır eleştiri yapabilen birine denk gelmedim henüz. : D -B.

Hikayeleriniz bu kadar okunduğunu görünce ilk tepkiniz ne oldu?

Pek beklediğim bir şey değildi. Büşra üretken bir yazar -aman maşallah- ama ben yoğunluktan ötürü epey yavaşım. Buna rağmen bitmiş tek hikayem olan Çoban Yıldızı'nı, ve kırk yılın başı yazabildiğim Dolunay ve Not: Yalnız Değilsin'i insanların sevip okuması, daha da önemlisi sabırla beklemesi beni çok mutlu ediyor. Her yeni bir bin'e ulaştığımızda Büşra ile mesajlarımızla ufak çapta bir parti veriyoruz. Takipçilerimiz 10K olduğunda mesajlarımız evlere şenlikti. :D - A.

Wattpad RöportajlarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin