Sobota (druhý týždeň v septembri)
Ležím na terase a sledujem hviezdy. Ako kedy si s partiou na poli. Každý druhý týždeň sme v teplom období o pol desiatej vyliezli na najvyšší kopec v dedine, spravili si oheň, porozkladali deky ľahli si alebo kto chcel, mohol opekať si špekačku. Boli sme len do pol noci, potom sa šlo domov. Maja veľmi málo krát prišla. Dneska je druhý týždeň. Je asi jedenásť hodín. Vonku je príjemne. Je teplo, ale sem tam záfuka slabý studený vietor. Pod sebou mám deku. S druhou som trocha zakrytá. Na mne leží Jess a Maik. Cítim ako pomaly zaspávajú. Je mi úžasne. Akoby som meditovala. Dokonca chalani mi poslali fotku, ako si užívajú. Ja si len pozerám na hviezdy, premýšľam, spomínam, alebo len ležím. Potichu mi hrá hudba z telefónu. Najviac mi vŕta hlavu škola. Z prezentácie som nič nedostala. Neznámkovalo sa to. Bola to len skúška, aby učitelia vedeli ako sme na tom. Niektorých poučili. Vlastne všetkých okrem mňa a dve dievčatá, ktoré robili spolu. Vraj teraz budeme mať veľa prezentácií. Veľa žiakov sa posťažovalo, no pre mňa to je jednotka zadarmo. Mala som pri prezentovaní stres, ale vedela som ho dokonalo zakryť. Po piatich minútach to šlo hladko. Lauru prekvapilo, ako som obránila Erika. Určite mu to povie. Aspoň sa budú mať na čom smiať. Spomenula som si na moju oslavu 16stich narodenín. Chalani ako aj od mojich 12tich narodenín ma uniesli zo školy a oslávili sme to. Vždy ma niekam zobrali. Spravili mi vždy nabitý program. Na moju 16tku ma zobrali na Bangi Jumping. Bolo to úžasne. Potom sme šli s autom driftovať na opustenom parkovisku. Dali mi aj šoférovať auto. Neskoršie prišiel motorkár a povozili sme sa. Dokonca aj na štvorkárke som sa naučila šoférovať. Neskoršie ma zobrali jazdiť koňom, čo najviac milujem. Síce sme boli len v jazdiacej hale, ale postačilo mi to. Niekedy by som chcela ísť s koňom cez les si pomaly jazdiť. Nakoniec sme skončili na kofole. Objednali sme si do krčmi pizzu a jedli sme si. Domov som prišla zničená. Teraz ma však neprídu prepadnúť. Komu by sa aj chcelo, tak ďaleko cestovať? Aj tak, nie každý má auto. Andy má už vodičák, dokonca má aj auto. Nedávno spravil skúšky. Skúšala som ho cez skype. Cez neho sme sa aj spoločne učili. Veľmi ma potešilo, keď som zistila, že tie skúšky spravil. Hneď po zistení mi volal. Dlho sme sa radovali. Ako aj ja, si on dlho šetril peniaze na auto. Samozrejme mu niečo prispeli aj rodičia. Otec mi povedal, že mi spravili s mamu účet. Neviem koľko tam je, ale viem že veľa. Tato mi tam dáva niekoľko mesačne eur. Ja si tam tiež niečo dávam u týždenných peňazí alebo z brigád, čo som mala cez leto. Niekedy som sa starala aj o dieťa. Mám veľmi dobrú povesť v dedine. Rada sa starám o deti. Hlavne večer. To sú akoby peniaze zadarmo. Len ich uložím, prečítam rozprávku, chvíľu s nimi poležím, potichu pôjdem z izby preč, spravím úlohy alebo sa naučím a hotovo. Cez deň je to náročnejšie. Vtedy sa musíte aj s ním hrať, čo vás strašne vyčerpá. Samozrejme záleží na dieťati. Odrazu som prestala premýšľať. Začala som vnímať pesničku čo mi hrá na reprákoch v počítači. Mala som otvorené okno. Šla mi: Ozzy Osbourne - Mama, I'm coming home.
YOU ARE READING
Až kým sa tajomstvá neprezradia
RomanceTajomstvá sú niekedy mocnejšie a bolestivejšie, keď sa po dlhej dobe prezradia. Pozná to aj Ema Angelová, ktorá sa presťahovala s otcom z malej neznámej dediny do veľkého mesta. Dúfali, že ich život začne od znova a bude to lepšie, až kým Ema nestre...