Seronok rasanya bila tangan aku berada di sekeliling bahunya. Walaupun pada awalnya, aku malu bila serapat ni dengan dia. Tapi, tak apalah aku suka bila dia buat macam ni. Jelas sangat yang dia care pasal aku. Kalau macam ni, lebih baik aku sakit je. Bolehlah, aku rapat dengan dia. Malah, aku ada peluang nak buat dia suka dengan aku.
“ Kita, dah sampai ! ”
Dia mendudukkan aku di atas kerusi penonton dan mengalihkan tangan aku dari leher dia. Ala, cepatnya ! Tak boleh ke kalau basketball court ni jauh. Boleh aku berdua lama sikit dengan dia. Pengetua lah ni, lainkali bina basketball court jauh sikit. Nanti senang aku nak berjalan berdua dengan Yeonni. Hahaha, apalah permintaan aku ni. Tak masuk akal langsung.
“ Huft, terima kasih sebab papahkan saya. Mesti..badan saya berat kan ? ” ucap aku dan menggaru-garu leher aku dengan kekok. Bukan apa, segan kot. Mana lah tahu, badan aku berat. Nanti dia pulak yang sakit-sakit badan disebabkan aku. Dia menggelengkan kepala.
“ Herm sama-sama. Ala, awak tak berat pun. Biasa je rasanya. Oh ye, saya nak kena pergi kelas ni. Takut Miss Hanna cari saya pulak nanti. ” ucap dia yang macam tergesa-gesa. Aku menahan tangannya daripada berjalan pergi. Dia menoleh memandang aku.
“ Sebelum tu, saya nak perkenalkan awak dengan kawan-kawan saya. Ala, awak nak cepat-cepat kenapa ? Masih ada masa lah. ” ucap aku dan melepaskan tangannya. Dia tersenyum dan duduk di sebelah aku. Tangan aku menunjuk ke arah kawan-kawan aku yang sibuk bersiap sedia untuk berlatih bola keranjang.
“ Awak nampak yang rambut kelabu tu ? Tu namanya Min Yoongi. Budak swag dan dingin. Dia tu senior dari form 5. ” ucap aku. Kelihatan Yoongi hyung yang sedang meregangkan badannya. Yeonni mengangguk tanda memahami.
“ Yang rambutnya blonde tu, Kim Seokjin nama dia. Kitorang panggil dia Jin hyung. Dia pun form 5. Sebelah dia, Kim Namjoon nama nya. Kitorang panggil dia Namjoon hyung. ” ucap aku. Jin hyung dengan Namjoon hyung sedang membuat hantaran bola sesama sendiri.
“ Herm, yang muka macam babyface tu siapa pulak ? ” tanya Yeonni dan menunjuk ke arah Jungkook. Seperti aku agak, dia mesti tertarik dengan Jeon Jungkook. Siapa je, yang tak suka budak hensem tu ? Kelihatan Jungkook sedang melantunkan bola.
“ Itu nama dia je Jeon Jungkook. Dia junior dalam kumpulan ni. Dia budak form 3. Yang tengah bermain dengan dia tu, J-Hope atau nama sebenar dia Jung Hosoek. Dia pun form 5. ” ucap aku. Yeonni mengangguk sekali lagi.
‘KTANG!’“ Itu, lelaki yang dah buat jaringan tadi tu, orang yang awak benci sangat tu. Nama dia Kim Taehyung. Dia kawan paling rapat dengan saya dan kitorang sekelas. ” ucap aku dan melihat dia. Pipi dia merona merah melihat Taehyung yang sedang berhigh5 dengan Jungkook. Aku pelik sedikit dengan reaksinya.
YOU ARE READING
Your Choices [KTH]
Romance▷ YOUR CHOICE "Kau pilih lah mana yang terbaik untuk kau. Sama ada aku atau diorang berdua. Ingat cakap aku, pilihan yang kau buat tu biar lah berdasarkan hati kau. Kalau kau betul cintakan dia, pilihlah. Jangan pilih atas dasar terpaksa." edit: in...