Bab 48

1K 90 9
                                    

     Aku bantu halmeoni duduk di atas katil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     Aku bantu halmeoni duduk di atas katil. Kitorang baru balik daripada hospital. Bersyukur sangat-sangat sebab nenek aku dapat menjalankan pembedahan jantung besok. Lagipun, duit yang aku kumpul selama ni dah cukup.






" Maafkan halmeoni sebab selalu susahkan Chimchim. Uhuk, uhuk. Chimchim tak sepatutnya susahkan diri untuk halmeoni. " ucap halmeoni. Aku menggosok belakang badan halmeoni perlahan-lahan.






" Apa cakap macam tu. Mana ada halmeoni susahkan Chimchim. Ini balasan untuk halmeoni sebab jaga Chimchim daripada kecil sampailah Chimchim dah besar. " ucap aku. Dia tersenyum.







" Herm, yelah. Halmeoni nak berehat. Chimchim pun pergilah berehat. " ucap halmeoni dan membaringkan dirinya. Aku menyelimuti tubuhnya. Selepas itu, aku keluar dari biliknya.





      Aku keluar dari rumah tu. Beruntung rasanya sebab rumah halmeoni berhadapan dengan sawah padi. Aku nampak ada beberapa orang tengah bekerja di sawah padi tu. Aku duduk di kerusi kayu yang ada halaman rumah.





" Bestnya kalau dapat ajak Yeonni ke sini. Mesti dia suka. " ucap aku. Tetiba, aku teringat dengan apa yang Baekhyun cakap dekat aku di belakang sekolah masa habis rehat pagi tadi.







Flashback On






       Aku duduk di atas bangku sambil menunggu Baekhyun. Dia tetiba ajak aku jumpa dekat belakang sekolah. Padahal, boleh je cakap dekat court. Katanya, perkara yang penting.







" Jimin. "







" Baek. Kau nak cakap apa dekat aku ? Kenapa tak cakap dekat court je ? Perkara apa yang penting sangat ? " tanya aku. Dia melabuhkan punggung di sebelah aku.







" Pasal Tae. "






" Kenapa dengan Taehyung ? "






" Hahah, jahatnya kau Jimin sebab tak nampak kesakitan yang kawan kau alami. Kau tahu, Taehyung tu sukakan Yeonni. " ucap Baekhyun. Aku menundukkan kepala.






" Aku tak kisah. Aku cintakan Yeonni. Sekarang kitorang dah couple, Jadi dia kepunyaan aku. " ucap aku. Baekhyun terkekeh ketawa di sebelah aku.


Your Choices [KTH]Where stories live. Discover now