Disebabkan insiden Yeonni itu, team BTS terpaksa batalkan practice diorang harini dan mereka berpakat nak hantar Yeonni balik rumah sama-sama. Takut kalau Yeonni pengsan masa balik ke rumah. Tapi, setelah Yeonni berbincang dengan mereka. Jimin dengan Taehyung yang dipilih untuk hantar Yeonni. Dia tak nak ketujuh-tujuh lelaki itu teman dia balik. Nanti apa pula mak tiri dan kakak tiri dia katakan. Lagipula, BTS ni dah lah budak terkenal. Kang kakak tirinya jeles pulak.
“ Maafkan saya ye. Saya terpaksa pilih Jimin dengan Taehyung untuk teman saya balik. Tapi, sepatutnya korang tak payah teman pun. Saya dah okay lah. ” ucap Yeonni dan tersenyum kekok. Dia bukannya sakit teruk sampai nak diteman balik rumah.
“ Hurm, its okay lah noona. Noona kan perempuan, jadi mestilah kena ada peneman. Lagipun, saya tahu kepala noona masih sakit. Jadi, ianya penting untuk noona selamat sampai ke rumah. Takdelah Jin hyung risau nanti. ” ucap Jungkook dan tersenyum. Ala, fikir romantik lah tu Jungkook ?
“ Betul cakap Jungkook tu. Hati-hati tau Yeonni ! Korang berdua, pastikan dia okay sampai rumah ! Faham ?! ” ucap Jin mengingatkan Taehyung dan Jimin. Yeonni hanya tertawa kecil melihat perangai Jin. Tiba-tiba, Taehyung meletakkan tangan di sekitar leher Yeonni. Yeonni melihat wajah Taehyung dengan mata yang berkedip-kedip.
“ Jangan risau. Aku ada di sebelah dia, jadi Yeonni mesti selamat sampai rumah. ” ucap Taehyung. Yeonni menunduk malu dengan tangan Taehyung yang memeluk bahu Yeonni erat. Jimin yang melihat itu menayang wajah menyampah. Taehyung dan Jimin bertentang mata. Terus Taehyung lepaskan bahu Yeonni.
“ Ehem, lupa ke ? Aku pun ada di sini. ”
“ Eh, ah Jimin pun ada sekali. Jadi, tak payah lah risau. Kitorang balik dulu tau. Bye-bye ! ” ucap Taehyung dan melambaikan tangan. Yeonni dan Jimin juga melambaikan tangan kepada ahli BTS yang lain.
“ Bye-bye ! ”
Jimin, Taehyung dan Yeonni berjalan bersama-sama di kaki lima itu. Nasib baiklah rumah Yeonni tak berapa jauh dari sekolah itu. Suasana sunyi sepi di antara mereka bertiga. Tiada sesiapa yang mulakan perbualan. Masing-masing kekok untuk bercakap. Mana taknya, dah sorang ada crush dengan Yeonni. Yang si musang merah acah-acah ego. Yang si perempuan segan berada di tengah-tengah.
“ Erm, Yeonni..dahi awak rasa sakit lagi ? ” tanya Jimin yang memecahkan suasana kekok di antara mereka. Yeonni cuba memegang dahinya yang bertampal dengan handplast itu. Dia menekan tempat bengkak itu namun rasa sakitnya semakin kurang. Tak sesakit macam mula-mula kena.
YOU ARE READING
Your Choices [KTH]
Romance▷ YOUR CHOICE "Kau pilih lah mana yang terbaik untuk kau. Sama ada aku atau diorang berdua. Ingat cakap aku, pilihan yang kau buat tu biar lah berdasarkan hati kau. Kalau kau betul cintakan dia, pilihlah. Jangan pilih atas dasar terpaksa." edit: in...