• Bab 45

947 92 7
                                    

“ Hah ? Kenapa awak tiba-tiba tanya soalan tu ? ”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ Hah ? Kenapa awak tiba-tiba tanya soalan tu ? ”







“ Jawab jujur dengan saya, sayang. Awak sukakan Taehyung. Betul tak ? ” ulang Jimin. Aku terdiam seketika. Aku terkejut sebenarnya dengar soalan itu. Kenapa tiba-tiba tanya pasal perasaan aku pada Taehyung ? Apa aku nak jawab ? Ya, memang saya suka Taehyung. Tapi, aku tak nak kecewakan Jimin. Dia terlalu baik dengan aku. Maafkan saya, saya terpaksa tipu awak.





“ Tak, saya tak suka dia langsung. Saya tak ada perasaan apa-apa pada dia ! Saya bencikan dia ! Saya suka dengan awak bukannya dia. Itu jawapan saya, Jimin. ” ucap aku. Aku menunduk. Tiba-tiba, setitik airmata aku menitis di atas seluar aku. Kenapa aku nangis ni ? Kenapa hati aku sakit sangat cakap benda tu ? Aku masih sayangkan Taehyung. Itulah hakikat sebenarnya. Maafkan saya Jimin. Saya jahat kan ?






         Jimin memeluk aku dengan sangat erat. Aku yang berada di dada bidangnya sambung menangis. Dia usap rambut aku dengan lembutnya. Tangan aku mengenggam erat bajunya. Memikirkan semula saat Taehyung tolak cinta aku demi Jimin buatkan aku rasa sangat sakit. Aku tahu dia buat sebab taknak bermusuh dengan Jimin. Tapi, aku dengan dia saling suka ! Aku tahu dia terpaksa je tolak aku. Kenapa Taehyung, kenapa ? Kau bahagia ke berkorban macam ni ?







“ Saya pun sukakan awak. Tak, saya cintakan awak Yeonni. Maaf sebab buat awak menangis. Saya bukannya tak percayakan awak. Saya cuma perlukan kepastian. Saya takut kehilangan awak. Awak tahu kan ? Sayang saya pada awak macam mana ? ” ucap Jimin dan meleraikan pelukan. Dia memegang pipi aku dengan kedua tangannya dan mengusap airmata yang keluar. Ini yang kau mahukan. Aku akan lupakan kau dan memilih Jimin.





“ Saya tak akan tinggalkan awak. Saya pun sayang awak sangat-sangat. ”





“ Terima kasih Yeonni. Dah lah tu, jangan nangis lagi. ”





“ Heheh, mianhae. Jomlah makan sama-sama. Saya ada simpankan sikit ayam untuk awak. ” ucap aku. Jimin menganggukkan kepala. Aku tersenyum dan tengok dia makan ayam tu sambil berbual dengan aku. Ya, pilihan aku tak salah. Aku boleh sukakan Jimin. Pentingnya, aku kena buka hati dan peluang untuk Jimin. Aku percayakan Jimin.




           Selesai makan ayam tu bersama-sama sambil berbual, Jimin kena balik ke rumahnya. Lagipun, dah pukul 11.00 malam. Heheh, lama betul dia lepak di rumah aku. Tapi bagus juga kan ? Tak adalah aku kesunyian. Adanya Jimin, buatkan hari-hari aku bahagia sangat-sangat. Aku bersyukur kenal dia dan jadi kekasihnya. Saya janji untuk mencintai awak semula. Bagi saya masa, okay ? Aku menemani dia sehingga ke luar pagar.

Your Choices [KTH]Where stories live. Discover now