“ Kalau macam tu, takpelah. Awak balik lah dengan Yeolhee. Jangan biarkan dia sensorang tau, Yeolhee. Selamat berkenalan dengan awak. Saya balik dulu, anyeong. ” ucap Jimin menunduk hormat kemudian berjalan pergi. Yeolhee melihat Yeonni dengan pandangan menyindir. Yeonni pula hanya tersenyum melihat Jimin berlalu pergi. Bukan main menggedik lagi kan dia ni ?
“ Amboi, bukan main hensem lagi lelaki tu. Tak sangka pula dia ada taste dengan perempuan macam kau. Agaknya, mata dia buta. Punyalah ramai lagi perempuan cantik dalam sekolah ni. Tapi, kau yang macam lampir ni juga dia berkawan. Tak faham aku lah. ” sindir Yeolhee dan menjeling. Yeonni melihat Yeolhee dengan penuh rasa menyampah.
“ Herm, lantak dia lah nak berkawan dengan siapapun ? Kau kisah sangat kenapa ? Aku tahulah, tak ada lelaki hensem nak berkawan dengan kau. Sedihnya. Dahlah, aku nak balik. Kau baliklah sensorang. Aku tak ingin lah nak balik sama-sama dengan kau. Heh, semak tau ? ” cemuh Yeonni dan berlalu pergi. Malas nak melayan perempuan gedik itu. Yeolhee mengetap gigi dan menghentak kaki ke tanah.
“ YAH ! Aku bagitahu omma ! ”
“ Kau dah kenapa jerit sensorang ? ”
“ Ah, kau rupanya Yuna. Tak ada sesiapa lah ! Kau kenapa lambat sangat keluar ?! Panas tahu tak berdiri lama-lama di sini. Jomlah pergi kafe. Aku haus ! ” rungut Yeolhee pada kawan barunya bernama Yuna. Yuna tersengih dan menganggukkan kepala. Yuna juga sama-sama gedik macam Yeolhee. Baguslah tu, berkawan dengan orang yang setaraf dengan perangai.
Yeonni berjalan masuk ke dalam kawasan tanah perkuburan yang berada jauh di sekolahnya. Ambil masa dua jam juga dia untuk ke situ. Bunga mawar yang dia beli sebentar tadi dipeluk dengan erat. Sudah lama dia tak datang ke sini untuk melawat makam ibu dan ayahnya. Yeonni berjalan mendekati makam ibu dan ayahnya. Tertera nama ayah dan ibunya di atas dua batu itu berwarna kelabu itu.
YOU ARE READING
Your Choices [KTH]
Romance▷ YOUR CHOICE "Kau pilih lah mana yang terbaik untuk kau. Sama ada aku atau diorang berdua. Ingat cakap aku, pilihan yang kau buat tu biar lah berdasarkan hati kau. Kalau kau betul cintakan dia, pilihlah. Jangan pilih atas dasar terpaksa." edit: in...