• Bab 15

1.3K 139 7
                                    

﹏﹏﹏••﹏﹏﹏

Petang






      Tepat jam 4 petang, aku pergi ke basketball court sekolah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


      Tepat jam 4 petang, aku pergi ke basketball court sekolah. Aku malas nak lama-lama dekat rumah tu. Siap je kerja sekolah, kemas rumah apa semua, aku terus pergi ke sekolah. Aku takut kalau lama-lama nanti diorang akan arahkan aku pekerjaan lain. Apa dia ingat, aku ni bibik ? Aku boleh jadi bibik, tapi bayar lah ! Zaman sekarang mana ada nak free aja. Aku memasuki ruangan court. Keadaan sekeliling sunyi sepi. Ini bermakna, aku orang pertama yang sampai sini.






“ Awal sangat ke aku datang ? Bukan ke memang latihan diorang pukul 4 ? Haih, memang tak reti menepati masa betullah diorang ni. Taehee pun sama ! Tadi, beria suruh aku siap cepat. Akhirnya, dia yang lambat. Bertuah punya kawan ! ” keluh aku dan memandang ke sekeliling tempat itu.






     Aku ternampak sebuah bola keranjang yang tersadai di tengah-tengah court itu. Herm, sementara tak ada orang ni, apa kata aku bermain bola keranjang ? Aku mendekati bola itu dan memegangnya. Heheh, walaupun aku tak pandai main sebenarnya. Tapi, tak salah nak mencuba kan ? Mana tahu, boleh jadi pemain bola keranjang yang wanita punya ?







     Dengan semangat tinggi, aku melompat dan membaling bola itu ke arah jaring yang tinggi itu. Tapi, malangnya bola itu tersasar jauh dari jaring. Tiba-tiba, ada sepasang tangan yang segera menangkap bola itu. Huh ? Dah ada orang yang datang ! Aku melihat ke arah orang itu dengan senyuman. Namun, senyuman aku mati bila melihat wajahnya. Ya ! Dia ialah Kim Taehyung !






“ Kalau dah tahu diri tu pendek, jangan berangan nak bermain bola keranjang ni. Nasib baik aku cepat tangkap, kalau terkena kepala aku tadi ? Kau nak bertanggungjawab ? ” tanya Taehyung dan mendekati aku. Mulalah tu nak menyakitkan hati aku. Aku menjelingkan mata.






“ Ala, aku nak cuba je. Itu pun tak boleh. ”






“ Tak payah mengada. ”






Jankamman (sekejap). Taehee di mana ? Kenapa dia tak datang dengan kau ? ” tanya aku dan melihat sekeliling. Jangan cakap, yang dia lupa untuk datang. Alah Taehee, jangan lah biarkan aku berdua dengan Kim Taehyung ni ! Tak larat lah nak melayan kerenah dia !






Your Choices [KTH]Where stories live. Discover now