Bab 56

956 86 8
                                    

" Please, jangan tipu hati kau lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Please, jangan tipu hati kau lagi. " ucap Taehyung. Yeonni hanya merenung mata Taehyung sedalamnya. Tangan Yeonni digenggam erat oleh Taehyung. Yeonni menundukkan kepala.






" Habistu Jimin ? Takkan aku nak minta putus macam tu je ? Aku.. tak nak sakitkan hati dia. " ucap Yeonni. Airmata mula bertakung di tubir matanya.





" Aku tahu apa kau rasa. Apatah aku Yeonni. Aku baru couple dengan Nayeon. Tapi, aku tak nak tipu Nayeon lagi. Aku tak nak paksa diri aku untuk cintakan dia. Sebab aku cintakan kau Yeonni. " ucap Taehyung.





" Entahlah.. "





     Taehyung menarik Yeonni ke dalam pelukannya. Airmata yang bertakung akhirnya mengalir. Tubuh Taehyung dipeluk erat. Rambut Yeonni diusap perlahan oleh Taehyung.






" Kau.. dah cintakan Jimin kan ? " tanya Taehyung. Yeonni hanya diam dan menangis. Hatinya berbelah bahagi diantara Jimin dengan Taehyung.





" Bagi aku masa.. Taehyung. "





      Lepas 2 jam dalam bas, akhirnya mereka tiba di Busan. Semua pelajar turun dari bas dan berkumpul. Mereka kini berada di depan laut. Ramai pelajar mula mengambil gambar.





" Okay semua dengar sini. Cikgu nak buat pengumuman ni. Lepasni, korang bebas nak berjalan dekat Busan ni. Tapi, pukul 4 berkumpul balik kat sini. Tempat tinggal kita semua dekat  chalet. Dan ingat, korang cuma boleh berjalan dengan pasangan korang. " ucap Mr Siwon.






" Dekat chalet, Satu bilik tiga orang. Kecuali grup BTS sebab pengetua dah tetapkan untuk diorang satu bilik 7 orang. Okay sekarang korang dah boleh pergi jalan-jalan. " ucap Miss Hana.






" Betul tu, Cikgu pun nak jenjalan dengan Miss Hana. Ingat ! Pukul 4 berkumpul dekat sini. Yang nak berehat pergi chalet. Okay bye ! " ucap Mr. Siwon dan menarik tangan Miss Hana pergi.






" Haih, nampak nya tak dapat lah aku nak berdua dengan Taehyung harini. " rungut Nayeon dan mengeluh seketika. Jimin yang di sebelah Nayeon jugak mengeluh.






" Tulah. "





" So, nak kemana ni ? "





" Pergi rumah nenek aku jom. Kebetulan rumah nenek aku tak jauh sangat daripada sini. Atau kau nak lepak chalet je ? " tanya Jimin. Nayeon menggelengkan kepala.





" Taknaklah bosan. Lebih baik aku ikut kau. " ucap Nayeon. Jimin tersenyum. Mereka berdua pun berlalu pergi destinasi yang dituju.





" Herm, kita nak pergi mana ? " tanya Yeonni kepada Taehyung. Taehyung mengangkat kedua bahunya. Yeonni mengeluh seketika. Baginya, lebih baik berjalan dengan Jimin.






Your Choices [KTH]Where stories live. Discover now