• Bab 17

1.3K 141 6
                                    

     Tipu kalau aku cakap aku tak cemburu tengok Yeonni dan Taehyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     Tipu kalau aku cakap aku tak cemburu tengok Yeonni dan Taehyung. Daripada di gelanggang tadi aku tengok diorang berdua. Ni pula tengok mereka saling tersenyum macam tu. Aku yakin yang Yeonni juga dah mula taruh perasaan pada Taehyung cuma dia malu atau meninggikan Ego dia. Apa patut aku buat ? Tak kan lah aku nak biarkan pula ? Aku cintakan dia seorang je tau tak ! Taehyung-ah, kau ada segala-galanya. Aku tak minta apa-apa pun sekarang, aku cuma nak dia.





“ Ehem, ehem. ”






“ Eo ? Jimin-ah ! Dah lama ke kau kat situ ? ” tanya Taehyung dan menjarakkan diri dari Yeonni. Yeonni pula hanya tersenyum kekok kepada aku. Aku benci ! Aku benci tengok mereka berdua jadi rapat ! Aku tak nak diorang bercinta ! Aku tak akan sesekali biarkan mereka bersama !






“ Taklah. Baru sampai. Nah, ni kau punya medal. ” ucap aku dan memberikan medal yang aku wakilkan untuk dia tadi. Dia mengambilnya dan tersenyum. Mata aku tak lepas pandang melihat Yeonni yang sedang menunduk itu.





Gomapta.






“ Mana kawan-kawan awak yang lain ? Taehee ? ” tanya Yeonni dan mengangkat wajah memandang aku. Yeonni, aku teringin nak tanya lagi soalan yang sama kepada dia. Awak sukakan Taehyung ke sekarang ? Awak dah tak bencikan dia, kan ? Mesti dia akan menipu perasaan dia. Aku tersenyum simpul kepadanya.






“ Diorang dah di kantin tengah makan. Biasalah, penat bermain kan ? Tu yang masing-masing kelaparan. Awak tak lapar ? Jom lah pergi makan sama-sama. ” ajak aku. Dia tersengih dan mengangguk tanda setuju.





“ Okay ! ”






“ Yah ! Kau ajak Yeonni je ? Aku ni kawan kau tak nak di ajak ? Macam ni lah kawan kan ? Sampai hati ! Aku dah lah tengah sakit sekarang ni. ” ucap Taehyung mengada-ngada. Aku memberi senyum palsu kepada Taehyung. Dia ni memang mengacau betul lah !






“ Eh eh, kau ingat kau tu baby ? Tak yah mengada-ngada sangat boleh tak ? Nak ikut, ikut jelah. ” ucap aku dan terus keluar dari bilik kesihatan tu. Kalau lama-lama dalam tu, darah kemarahan aku boleh naik sampai ke otak. Kang ada yang aku bertumbuk dengan Taehyung. Tengah menunggu diorang keluar, aku tertangkap perbualan dua pelajar yang lalu di depan aku.






“ Kesian BTS kena belasah dengan GOT7 tu. Memang melampau lah GOT7 tu ! Dia buat sekolah kita ni, macam sekolah dia ! Sakit betul hati aku ! ” ucap pelajar itu. Aku terkejut mendengar apa yang mereka bualkan. Hyung-deul ! Taehyung dan Yeonni dah berdiri di sebelah aku.






Your Choices [KTH]Where stories live. Discover now