Bab 59

916 87 7
                                    

📚📚📚📚📚




       Aku berdiri depan tingkap dan perhatikan pemandangan luar rumah ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

       Aku berdiri depan tingkap dan perhatikan pemandangan luar rumah ni. Rupa-rupanya kan, rumah ni dekat tengah hutan. Sebab aku just nampak pokok yang banyak. Kalau boleh aku nak lompat keluar dari tingkap ni. Malangnya, ianya terkunci.






" Selamat pagi sayang. "





        Aku cuma mengabaikan panggilan dia. Sebab aku tahu siapa yang datang. Badan aku dipeluk dari belakang. Dia meletakkan kepala di atas bahu aku. Hesh, dia ni kan menyemak je tau.






" Sayang, saya ada bawak sarapan untuk awak. Makanlah ye. Kalau tak makan nanti, bakal isteri saya nampak kurus sangat. Saya tak suka. " ucap dia. Dia mencium pipi aku.





" Saya tak ada selera. "





" Herm, tak boleh lah gitu awak kena makan. Kalau sakit macam mana ? Meh saya suapkan awak makan. " ucap dia dan meleraikan pelukan. Dia menarik tangan aku ke arah katil. Aku duduk di atas katil.






" Harini, sarapan saya yang masak. Nasi goreng. Harap-harap sedaplah. Penat saya masak tau. " ucap dia dan membawa pinggan makanan ke aku. Dia duduk di sebelah aku. Kemudian, dia menghulurkan sudu ke arah mulut aku.





" Aku tak naklah ! "





      Aku tolak sudu tu sampai habis nasi berterabur atas lantai. Tulah, siapa suruh degil ! Aku cakap tak nak tu, tak nak lah ! Nak paksa aku makan jugak tu kenapa. Tiba-tiba, dia hempaskan pinggan tu di atas meja lampu.





" Kau melawan ?! "





       Dia tampar pipi aku sekuatnya. Aku pandang dia dan cuba tampar pipi dia balik. Tapi, dia menahan tangan aku. Genggaman dia sangat kuat. Macam nak patah tangan aku. And again dia tampar aku.





" Aku benci kau Baekhyun !! "





" Aku dah cuba nak berbaik dengan kau an ?! Cuba kau layan aku ! Kau tak nak makan kan ?! Nak kena paksa baru nak makan ! Kau makan sekarang ! " ucap dia dan mengenggam nasi di tangan. Then, Dia sumbat makanan tu dalam mulut aku.





" U—urm ! "






       Aku tolak tangan dia. Airmata aku mengalir. Tangisan aku semakin kuat. Baekhyun yang pandang aku dengan sinis terus bangun dan berjalan ke pintu. Sampai bila.. aku nak hidup dengan dia ?!






Your Choices [KTH]Where stories live. Discover now